چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

همه ابعاد جوانی جمعیت اعم از تسهیلات و فرهنگ‌سازی باید با هم انجام شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس در همایش هفته ملی جمعیت در سالن اجتماعات موسسه آموزشی پژوهشی امام‌(ره) در قم گفت: ما فرصت زیادی نداریم و نباید به روش آزمون و خطا عمل کنیم، باید همه ابعاد جوانی جمعیت اعم از تسهیلات و فرهنگ‌سازی با هم انجام شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92469
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

کرونا :

همه ابعاد جوانی جمعیت اعم از تسهیلات و فرهنگ‌سازی باید با هم انجام شود

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، امیرحسین بانکی پور فرد نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در همایش هفته ملی جمعیت در سالن اجتماعات موسسه آموزشی پژوهشی امام‌(ره) در قم گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند، که قانون جوانی جمعیت فقط تسهیلات است، اما بخش زیادی از آن شامل فرهنگ‌سازی، متون آموزشی و مباحث معرفتی است که هنوز به اجرا درنیامده است.

وی ادامه داد: نهادهای فرهنگ‌ساز در حد ارائه گزارش، برنامه زیادی در رابطه با جمعیت داشته‌اند، ولی به صورت قرارگاهی و برنامه‌ریزی شده اقدامی را انجام ندادند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، حضور مردم را در اجرای موفقیت‌آمیز قانون جوانی جمعیت موثر دانست و گفت: در این قانون چندین ماده برای زمینه‌سازی و نقش‌آفرینی مردم ایجاد کرده‌ایم، که نهادهای فرهنگ‌ساز در این خصوص هم به وظایف خود عمل نکردند.

بانکی پور با بیان اینکه سال گذشته بودجه اجرای قانون جمعیت بالغ بر ۱۰۷ هزار میلیارد ریال بود خاطرنشان کرد: مبالغی که دستگاه‌ها نیاز داشتند را مشخص کردیم و رئیس جمهور نیز به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد، اما یک ریال آن پرداخت نشد، در حالیکه ۹۷ درصد منابع بودجه به دست‌ آمد.

وی حضور همه جانبه برای رفع معضل کاهش جمعیت و پرهیز از بحث‌های حاشیه‌ای را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ما فرصت زیادی نداریم و نباید به روش آزمون و خطا عمل کنیم، باید همه ابعاد جوانی جمعیت اعم از تسهیلات و فرهنگ‌سازی با هم انجام شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: جوانی جمعیت یک مساله چند متغیره است، طی سه دهه گذشته بحث تنظیم خانواده، مراحل مختلف مسکن، حقوق و دستمزد و شیوه آموزش به گونه‌ای رقم خورده، که از فرزندآوری ممانعت کند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم اظهار کرد: چون متغیرهای جوانی جمعیت متعدد است باید اولویت گذاری کنیم و به همه آنها بپردازیم.

وی تاکید کرد: اگر در حوزه های مسکن، بهداشت و درمان اقدام موثری انجام ندهیم، جوانی جمعیت محقق نمی‌شود، از این رو به ناچار قانون را به شکل وسیع نوشتیم، تا ۲۱ مانعی که وجود دارد را از میان ببریم.

وی کمبود نیرو برای اجرای قانون جوانی جمعیت را مورد توجه قرار داد و گفت: دبیرخانه ستاد ملی جمعیت تنها سه یا چهار نیرو دارد و مسئولان این قانون را جدی نگرفتند.

بانکی پور با ذکر این نکته که باید روی ادراک و فهم دقیق مساله جوانی جمعیت کار کنیم گفت: عمده کسانی که ضرورت جوانی جمعیت را قبول دارند، حواسشان به رشد جمعیت است، و فکر می‌کنند، بحث ما افزایش جمعیت است، اما در حقیقت موضوع هرم سنی و پیری جمعیت مطرح است./

پایان پیام

حمله پهپادی به بندر ایلات اشغالی و فعال شدن آژیرها
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi