جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اجرای 200 برنامه روز معلم در کهگیلویه و بویراحمد/ از اهدای لوح به همه معلمان استان تا اعزام 100 معلم جوان به طرح ولایت

به  گزارش کرونا از یاسوج؛ نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته معلم با حضور رسانه ها برگزار شد. در این آیین حسنعلی عزت‌خواه گفت: تکریم معلم تکریم شان پیامبرگونه آنهاست در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۲ شهید معلم و ۴۶۶ دانش آموز شهید داریم که یاد آن ها را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91278
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

کرونا :

اجرای 200 برنامه روز معلم در کهگیلویه و بویراحمد/ از اهدای لوح به همه معلمان استان تا اعزام 100 معلم جوان به طرح ولایت

به  گزارش کرونا از یاسوج؛ نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته معلم با حضور رسانه ها برگزار شد.

در این آیین حسنعلی عزت‌خواه گفت: تکریم معلم تکریم شان پیامبرگونه آنهاست در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۲ شهید معلم و ۴۶۶ دانش آموز شهید داریم که یاد آن ها را گرامی می‌داریم همچنین باید یاد شهیدان عرصه تعلیم و تربیت رجایی و باهنر و بهشتی را گرامی داشته و تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت فیلسوف عارف آیت الله مطهری داشته باشیم.

وی افزود: روز معلم روز دانایی و توانایی است معلم بیدار ترین موجود روی زمین است یادی از شهید محمد فرخی راد داریم که در زندانهای بعثیون عراقی عشق معلمی خود را کنار نگذاشت و با نوشتن روی پاکت‌های سیمان با ذغال آزادگان بیسواد را درس می داد و مورد اذیت رژیم بعثی هم قرار می گرفت.

این مسئول در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه توسعه کشور در گروه توسعه آموزش و پرورش است یادآور شد: چرا که آموزش و پرورش با روح و روان انسان سر و کار دارد بزرگترین امانت خداوند را تربیت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه در دولت مردمی باید به دنبال آموزش و پرورش تراز باشیم گفت: رسیدن به آموزش و پرورش تراز نیاز به شهروند و جامعه تراز دارد و آنها هم از مسیر آموزش و پرورش به وجود می‌آیند و به آموزش و پرورش انقلابی نیاز داریم که پیش نیاز آن معلم انقلابی است.

وی در ادامه با بیان اینکه اولین چیزی از همکاران خود میخواهیم فهمیدن ویژگی های معلم انقلابی است یادآور شد: جامعه‌ای هم که قدردان معلم نباشد جامعه بیمار خواهد بود لذا معلم انقلابی باید جهاد تبیین را فراموش نکند تا جامعه بیدار شود.

این مسئول با بیان اینکه معلم باید قوه تعبد و تعقل را در خود تقویت کند تصریح کرد: امروز در آموزش و پرورش به عاقلانه حرف زدن و عاقلانه فکر کردن نیاز داریم معلم باید بداند که دوره آموزش و پرورش سنتی گذشته و دوره تعامل با گروه های اجتماعی است.

خبر خوب| شمشاد به جنگل کلوده محمودآباد برگشت
دنبال کنید

اجرای 200 برنامه روز معلم در کهگیلویه و بویراحمد/ از اهدای لوح به همه معلمان استان تا اعزام 100 معلم جوان به طرح ولایت 3

عزت خواه در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع اصحاب رسانه به مهمترین برنامه های هفته معلم در این استان اشاره کرد و گفت: روز گذشته ۸۰ نفر از دانش آموزان زائر اولی خود را به مشهد مقدس فرستادیم دانش آموزان محروم و مستضعف که از سیزده منطقه آموزش و پرورش اعزام شدند.

وی به برنامه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: ۱۷ نفر از همکاران ما جهت دیدار با مقام معظم رهبری ریاست جمهوری و رئیس مجلس به تهران اعزام شدند برنامه اعزام معلمان به تهران دیگر مانند سال های گذشته نیست که تنها معلمان نمونه را اعزام کنیم بلکه از اقشار مختلف فرهنگیان و از حوزه های جهادی و دانشگاه فرهنگیان و بسیج فرهنگیان هم اعزام می شوند.

تشریح برنامه‌های روز معلم در استان

این مسئول به روزشمار هفته هفته معلم اشاره کرد و گفت: در روز ۱۲ فروردین با نام معلم چلچراغ حکمت یادبود شهید مطهری است تجدید پیمان با امام و شهدا و اعزام فرهنگیان به دیدار رهبری و پویش بوسه بر دستان معلم را داریم حضور همکاران اداری در مدارس و اهدای گل و لوح تقدیر با امضای استاندار و ما که به تک به تک معلمین سراسر استان اهدا می شود.

وی گفت: در روز ۱۳ اردیبهشت معلم چشمه جاری یادبود استاد احمد صافی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت از همکاران بازنشسته تقدیر می کنیم.

عزت خواه گفت: روز بعدی معلم لاله روشن یادبود شهید ابراهیم همت که همگی ما با ایشان آشنایی داریم تا یاد معلمین شهید را گرامی بداریم.

این مسئول افزود: در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت معلم رسول رشد یادبود شهید آیت الله بهشتی و تجلیل از خانواده معلمین و استفاده از ظرفیت تریبون نماز جمعه را داریم که روسای آموزش و پرورش ما در همه مناطق از این ظرفیت استفاده خواهند کرد.

وی گفت: در روز ۱۶ اردیبهشت معلم سرمشق ولایت یادبود شهید تهرانی مقدم را داریم و همچنین در روز ۱۷ اردیبهشت معلم تصویرگر اندیشه یادبود معلم شهید کاظمی آشتیانی و تجلیل از معلمین پژوهشگر را خواهیم داشت و همچنین در روز آخر معلم هادی تربیت یادبود معلم شهید ابراهیم هادی معلم ورزشکاری که در مبارزه با نفس جایگاه ویژه ای پیدا کرد و تجلیل از معلمان ورزشکار و جهادگر را داریم.

مهمترین اهداف سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد/ توصیه اکید درباره مراقبت از جنگل‌ها
دنبال کنید

این مسئول به سایر برنامه های هفته معلم در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مختلف دیگری نیز برگزار خواهیم کرد گلباران و عطرافشانی قبور شهدا معرفی سوژه‌های اثر گذار انقلابی و حضور در برنامه های تلویزیونی حضور در مدارس و تجلیل از معلمان که در صورت اجازه وقت استاندار نیز همراه ما خواهد بود برگزاری یادواره شهدای معلم برگزاری نشست‌های بصیرتی و جهاد تبیین را نیز برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین تعداد ۱۰۰ معلم جوان را در طرح ولایت به مدت ۴۰ روز به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد که این برنامه بعد از امتحانات خواهد بود.

عزت‌خواه افزود: برگزاری مراسم تجلیل از معلمان برتر و تجلیل از مدیران کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در همه سال های اخیر که دو نفر از آنها یعنی مرحوم بلادی و مرحوم اصنافی در میان ما نیستند.

وی گفت: به تعداد ۲۰۰ برنامه در کل استان و شهرستان ها داریم و میز خدمت را در روز ۱۵ اردیبهشت ماه در مصلای نماز جمعه برگزار خواهیم کرد.

این مسئول افزود: نشست شورای معلمین را در مدارس خواهیم داشت و همچنین پویش دانش آموزی سپاس معلم و پیام های استاندار و نماینده ولی فقیه و آیت الله ملک حسینی را خطاب به جامعه معلمین استان داریم.

وی گفت: همایش بانوان فرهنگی گام دوم انقلاب را خواهیم داشت، همچنین برنامه کوهپیمایی با حضور ۴۵۰ نفر از همکاران خود در کوه خامی باشت بود.

این مسئول افزود: مهمترین کاری که باید در این هفته انجام دهیم افتتاحیه برنامه های قرآنی در مدارس قرآنی را خواهیم داشت که در روز ۱۴ اردیبهشت خواهد بود.

پایان پیام/



منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi