یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشف ۵۷ پرونده جرائم اقتصادی در اصفهان/ ۱۹۵ مجرم ‌دستگیر شدند

به گزارش کرونا، سردار محمدرضا میرحیدری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه پیرامون عملکرد پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ۹ ماهه سال جاری اظهار داشت: کارشناسان این پلیس با اشرافیت و رصد هوشمندانه بازار و نظارت دقیق بر روی تحرکات مجرمان اقتصادی موفق شدند در طول ۹ ماهه سال جاری ۱۵۳ پرونده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86122
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

کرونا :

کشف ۵۷ پرونده جرائم اقتصادی در اصفهان/ ۱۹۵ مجرم ‌دستگیر شدند

به گزارش کرونا، سردار محمدرضا میرحیدری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه پیرامون عملکرد پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ۹ ماهه سال جاری اظهار داشت: کارشناسان این پلیس با اشرافیت و رصد هوشمندانه بازار و نظارت دقیق بر روی تحرکات مجرمان اقتصادی موفق شدند در طول ۹ ماهه سال جاری ۱۵۳ پرونده در حوزه جرایم اقتصادی شامل پولشویی، فرار مالیاتی، احتکار، زمین خواری، اخلال دربازار ارز و …را کشف و به آنها رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه ارزش این پرونده‌ها بالغ بر ۱۱ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال است، افزود: در این رابطه ۱۹۵ مجرم اقتصادی نیز دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: همچنین کارشناسان این پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز ۲هزار و ۴۷۶ پرونده را کشف و به مرجع قضائی ارسال کردند که ارزش این پرونده ها هم بالغ بر ۵۲۷ میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه تمرکز کارشناسان پلیس بر روی پرونده‌های کلان قاچاق کالا قرار دارد تصریح کرد: ارزش ریالی ۵۲۱ پرونده کشف شده بالای یک میلیارد ریال و ارزش ریالی ۱۹۷ پرونده قاچاق کالا بالای ۵ میلیارد ریال بودند.

سردار میرحیدری گفت: به افراد فرصت‌طلب و سودجویی که با دور زدن قانون، قاچاق کالا و احتکار کالاهای اساسی به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند و باعث بروز مشکلات عدیده در زندگی مردم می‌شوند هشدار می‌دهم که دیر یا زود پلیس به سراغ آنان می‌آید و قطعاً تاوان اقدامات مجرمانه خود را خواهند دید.

وی در خصوص عملکرد پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ۹ ماهه سال جاری نیز اظهار داشت: در این مدت ۱۲۲ باند سرقت توسط کارآگاهان این پلیس منهدم شدند که این باندها شامل ۲۷باند سرقت منزل،۶ باند سرقت مغازه، ۱۶باند سرقت اماکن خصوصی ،یک باند سرقت موتورسیکلت ، ۱۳ باند سرقت خودرو، ۷باندسرقت داخل خودرو ، ۱۰باند سرقت بعنف ،۶باند موبایل قاپی ،یک باند راه زنی، ۲ باند جیب بری، ۳باند سرقت احشام، ۲۱باند سرقت سیم برق ،۳باند سرقت مسلحانه و ۶باند نیز سرقت خُرد بودند.

صحنه‌ای تکان‌دهنده از وضعیت گلزار شهدای ده‌بزرگ باشت
دنبال کنید

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کشف و استرداداموال مسروقه به مال باختگان هموار به به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی پلیس استان اصفهان است، گفت: در ۹ ماهه امسال ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف و به مال باختگان مسترد شده است که این اقدام رضایتمندی بالای شهروندان را نیز به همراه داشت.

وی بیان کرد: در همین زمینه ۵۰۸ نفر از محکومان متواری شناسایی و دستگیر شدند که ۳۵۱ نفر از آنها دارای احکام مرتبط با سرقت بودند.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: با مجموع اقدامات صورت گرفته و همچنین همکاری و مشارکت مردم استان کاهش‌های قابل توجهی در برخی از سرقت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را شاهد بودیم که از آن جمله می‌توان به کاهش ۹.۴ درصد سرقت منزل ،۱۱.۶ درصدی سرقت مغازه ،۱.۹ درصدی سرقت خودرو ،۲.۳ درصدی سرقت احشام ،۶.۲ درصدی قاپ زنی، ۱۱.۵ درصدی جیب بری ،۱۸.۷ درصدی کش و روزنی اشاره کرد.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi