شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شیلات بندرانزلی تاریخ شیلات ایران است

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با حضور در مرکز شیلات استان گیلان از نزدیک در جریان مشکلات و مطالبات این سازمان قرار گرفت که توسعه اطلاع رسانی، احیا جایگاه شیلات و معضلات کمبود نیروی انسانی از محور های سخنان این نماینده مجلس در دوره یازدهم در این نشست بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85391
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

شیلات بندرانزلی تاریخ شیلات ایران است

به گزارش  کرونا به نقل از خانه ملت؛ احمد دنیا مالی نماینده مردم بندرانزلی و عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز شیلات استان گیلان گفت: علیرغم زحماتی که ما در حوزه آبزی پروری داشتیم که واقعاً نتایج بسیار خوبی داشته، در گذشته این موضوع در همه استان ها فراگیر نبوده اما امروز برای مثال می توانیم خرم آباد را ببینیم که در حوزه شیلات واقعا موفق عمل کرده است. بنده بعد از مطالعه بودجه اعتراضی به وزیر مربوطه و مدیرکل سازمان شیلات مبنی بر مقایسه بودجه استان لرستان و گیلان داشتم که فاصله میان دو استان بسیار عمیق بوده است.

وی با اشاره بر کم لطفی ها در حوزه شیلات افزود : شیلات بندرانزلی به نوعی تاریخ شیلات ایران است که بسیار مورد کم لطفی قرار گرفته است و به همین دلیل نیز باید این جایگاه را احیا کنیم، همین الان در فضای مجازی درمورد اکثر سازمان ها دنیای بزرگی از اطلاعات وجود دارد که با یک جست و جو کوچک قابل رویت است ولی در مورد شیلات متاسفانه اینگونه نیست و این خلا وجود دارد و باید همکاران ما در شیلات رویکرد خود را فقط به درون سازمان معطوف نکنند و بنده انتظار دارم شیلات گیلان و مرکز تحقیقات ارتباط عمیقی با نمایندگان استان گیلان ایجاد نماید و از ظرفیت مدیران استانی نیز استفاده شود .

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد : چیزی که بنده را بسیار نگران می کند این است که نسل های دلسوز و مبتکر شیلات درحال بازنشستگی هستند و سرمایه شیلات که مهم ترین بخش شیلات می باشد روز به روز درحال تضعیف شدن است .

دنیامالی با اشاره بر واگذاری ها به بخش خصوصی تاکید کرد : علی رغم همه بحث های موجود بنده باور دارم بخش هایی از شیلات که موضوع واگذاری آنان به بخش خصوصی مطرح است باید به اهل اینکار واگذار شود یعنی شرایط بخش خصوصی که نسبت به بحث شیلات آگاهی و تدبیر  داشته باشد و همکاری که از شیلات به بازنشستگی می رسد می تواند ادامه دهنده مسیر شیلات باشد و درکنار فارغ التحصیلان جوان این دانش را حفظ کنند .

وی در دو نکته یادآور شد : یکی از نکاتی که بنده به آموزش و پرورش شهرستان گوشزد می کنم ، ایجاد بازدید ها و ورکشاپ ها از ظرفیت های شهرستان و استان نظیر شیلات است . کمبود نیروی انسانی واقعاً تهدیدی است که شیلات ایران را تهدید می کند .

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس خاطرنشان کرد : مرکز تحقیقات شیلات یکی از بخش های مهم است که ما باید تلاش کنیم پروژه هایی برای اینجا تعریف شود، این نکته خوبی نیست که از منابع تخصیص یافته در سال سهم ناچیزی صرف تحقیقات می شود با اینکه یکی از اصول کار از اینجا نشات می گیرد و بنده همه تلاش خودم را به احیا و استفاده بیشتر از این مرکز معطوف می کنم زیرا ظرفیت موجود ظرفیت بالایی است وما باید از این ظرفیت در راستای منافع ملی و مردم استفاده کنیم.

دنیامالی در بحث گیاه مهاجم سنبل آبی خاطرنشان کرد : در بحث سنبل آبی خوشبختانه الان کارکرد کود این گونه مهاجم اثبات شده و الان درحال استفاده آن هستند که در حوزه آزولا نیز همین موضوع اتفاق افتاد و وقتی کاربرد اقتصادی آن مشخص شد طی دو الی سه سال نسل آن از تالاب بین المللی انزلی برچیده شد و الان هم در بحث سنبل آبی همین اتفاق درحال رخ دادن است، همانطور که وضعیت منفی سنبل آبی به شدت در محافل مجازی و اجتماعی منتشر شد باید در این خصوص نیز آگاهی بخشی هارا افزایش دهیم .

وی در پایان افزود :از شیلات ایران انتظارات تحرک بیشتری می رود تا در حوزه های مختلف نظیر بودجه بتوانیم شاهد تغییراتی باشیم./

پایان پیام

حماسه ۹ دی اصل مهم خداباوری و مردم باوری است
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi