جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

عقل خاکستری

ملی گرا کیست و چگونه قابل تشخیص است

ملی گرا کیست و چگونه قابل تشخیص است ملی‌گرایی نوعی آگاهی جمعی است، یعنی آگاهی به تعلق به ملت که آن را «آگاهی ملی» می‌خوانند. آگاهی ملی، اغلب پدیدآورنده حس وفاداری، شور و دلبستگی افراد به عناصر تشکیل‌دهنده ملت (نژاد، زبان، سنت‌ها و عادت‌ها، ارزش‌های اجتماعی، اخلاقی، و به‌طور کلی فرهنگ) است و گاه موجب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85117
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

کرونا :

عقل خاکستری

ملی گرا کیست و چگونه قابل تشخیص است

ملی گرا کیست و چگونه قابل تشخیص است

ملی‌گرایی نوعی آگاهی جمعی است، یعنی آگاهی به تعلق به ملت که آن را «آگاهی ملی» می‌خوانند.

آگاهی ملی، اغلب پدیدآورنده حس وفاداری، شور و دلبستگی افراد به عناصر تشکیل‌دهنده ملت (نژاد، زبان، سنت‌ها و عادت‌ها، ارزش‌های اجتماعی، اخلاقی، و به‌طور کلی فرهنگ) است و گاه موجب بزرگداشت مبالغه‌آمیز از آن‌ها و اعتقاد به برتری این مظاهر بر مظاهر ملی دیگر ملت‌ها می‌شود.

پرچمِ ملی، سرودِ ملی و دیگر نمادهای هویتِ ملی، نشان‌هایی بسیار مهم از جوامعِ ملی‌گرا است.

به صورت کلی به جریان اجتماعی-سیاسیِ راست‌گرایی گفته می‌شود که می‌کوشد با نفوذ در ارکان سیاسی کشور در راه اعتلاء و ارتقای اساسی باورها، آرمان‌ها، تاریخ، هویت، حقوق و منافع ملت گام بردارد.

این جریان با محور قرار دادن منافع ملت به عنوان نقطهٔ گردش تمامی سیاست‌های خارجی و داخلی، باعث جهش‌های تکاملی و سرعت بخشیدن به حرکت رو به رشد ملل در رسیدن به تمدن جهانی می‌شود.

اما کسانی که ملی گرا نیستند صدرصد مفهوم تمدن جهانی برایشان بی ازش است. این اشخاص همیشه در تقابل با تمدن جهانی زیسته اند و نمی توانند در تخیلاتشان تمدن جهانی را تصور کنند.
اینها که قدرت تخیل تمدن جهانی را ندارند اگر حرف از تمدن اسلامی جهانی و یا تمدن مقاومت‌ جهانی به میان بیاید کاملا موتورشان خاموش می شود.

عقل خاکستری
#koronanews
#عقل_خاکستری

نویسنده:عقل خاکستری

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi