جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مصوبه ناعادلانه دولت گذشته جوانان منطقه را از اشتغال محروم کرده است

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس با اشاره به اینکه مصوبه ناعادلانه دولت گذشته موجب محرومیت جوانان حوزه انتخابیه‌اش از اشتغال در پتروشیمی و پالایشگاه‌های عسلویه، پارس جنوبی و جم شده است، گفت: رئیس جمهور شخصاً باید به این موضوع ورود و دستور ملغی شدن این مصوبه ناعادلانه را صادر کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83015
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

مصوبه ناعادلانه دولت گذشته جوانان منطقه را از اشتغال محروم کرده است

محمدمهدی فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به مصوبه ناعادلانه هیأت دولت سابق در زمینه بومی گزینی نیروهای پتروشیمی و پالایشگاه‌های پارس جنوبی و جم فقط از استان بوشهر، عنوان کرد: در حالی که فاصله شهرستان‌های جنوب استان فارس نسبت به پالایشگاه‌ها بسیار کمتر از برخی شهرستان‌ها در خود استان بوشهر است اما این طبق مصوبه‌ای ناعادلانه فقط از بومی‌های استان بوشهر در پالایشگاه‎‌ها استفاده می‌شود.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز یکی از بزرگترین دغدغه‌های جوانان به ویژه جوانان تحصیل کرده حوزه نفت و گاز اشتغال است ولی مردم نزدیکترین حوزه انتخابیه به شهرستان، جم، کنگان و عسلویه که حتی آلودگی پالایشگاه‌ها در برخی شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌ام قابل رویت است، اجازه کار در این مناطق ویژه را ندارند.

وی ادامه داد: مکاتباتی با وزرای نفت، راه و شهرسازی و کشور انجام شده که مصوبه ناعادلانه دولت گذشته ملغی شود چرا که این ظلم بزرگی به جوانان فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین است.

اگر شاخص بُعد مسافت باشد هم این مصوبه غیرکارشناسی است

فروردین تصریح کرد: اگر قرار است امکانات یا منابع برای اشتغالزایی در نظر گرفته شود، حق همه شهرستان‌ها است، حتی اگر بُعد مسافت نیز در نظر گرفته شود، بازهم این خواسته به حق باید اجرایی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس با یادآوری اینکه این موضوع موجب بی انگیزگی جوانان تحصیل کرده در حوزه انتخابیه‌اش شده، گفت: با توجه به اینکه محور مهم شیراز – عسلویه از فیروزآباد، فراشبند و قیر عبور می‌کند، این حق جوانان این منطقه است که این محدودیت برداشته شود و از این ظرفیت نیز استفاده شود.

با حضور مردم در اقتصاد، اقتصاد از دست مافیا خلاص می‌شود/ رشد ۵ درصدی اقتصاد باید در سفره‌های مردم لمس شود
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: نباید از ظرفیت این جوانان تحصیل کرده غافل شد، ضمن اینکه در جذب نیروهای حراستی، کارگری و فضای سبز نیز این اجازه از طرف اداره کار استان داده نمی‌‎شود.

آلودگی پتروشیمی و پالایشگاه، تنها ارمغان پارس جنوبی برای حوزه انتخابیه‌ام

فروردین یادآور شد: برای مثال در دهستان دژگاه در حوزه انتخابیه‌ام که از ضریب محرومیت بالایی برخوردار است، فاصله ۳۵ تا ۴۰ کیلومتری تا شهرستان جم دارد و کاملا آلودگی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در این منطقه رویت می‌‎شود ولی این منطقه نیز از اشتغال در پارس جنوبی و جم محروم هستند.

وی اضافه کرد: حداکثر بُعد مسافت با کار کارشناسی انجام شده ۱۵۰ کیلومتر است و این در حالی است که شهرستان‌هایی در استان بوشهر با ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلومتر فاصله اجازه فعالیت در عسلویه، پارس جنوبی و جم را دارند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس تأکید کرد: با توجه به مکاتبه‌های انجام شده به وزرای مربوطه، انتظار داریم رئیس جمهور شخصاً به این موضوع ورود کرده و دستور حل مسئله را به وزرا صادر کند تا این مصوبه ناعادلانه ملغی شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi