شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید استاندار و نماینده از موکب های گچساران و باشت

به گزارش کرونا از گچساران سید علی احمدزاده در بازدید از موکب های گچساران گفت: گچساران معبرعبور و تردد زائران برخی از استانهای کشور به کربلا است. وی بیان کرد: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه گچساران همه باهم از طوایف مختلف پای کار آمدند و با خدمت به زوار امام حسین عشق و ارادت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81582
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

کرونا :

بازدید استاندار و نماینده از موکب های گچساران و باشت

به گزارش کرونا از گچساران سید علی احمدزاده در بازدید از موکب های گچساران گفت: گچساران معبرعبور و تردد زائران برخی از استانهای کشور به کربلا است.

وی بیان کرد: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه گچساران همه باهم از طوایف مختلف پای کار آمدند و با خدمت به زوار امام حسین عشق و ارادت خود را به اهل بیت نشان داده اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در کنار طوایف لر ایل بزرگ قشقایی با ایجاد موکب در پارک دوستی گچساران بار دیگر حضور موثر خود را در صحنه های مختلف نشان دادند.

احمدزاده عنوان کرد: ایل قشقایی و طوایف ترک زبان در گچساران از اول انقلاب تا کنون با تقدیم شهدای خود ارادت و پایبندی به نظام و ایران اسلامی را ثابت کردند.

وی گفت: طوایف مختلف در گچساران همیشه در راستای انقلاب و خدمت به زائران امام‌حسین گام برداشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کمتر از دو ماه کار سایت استان در شلمچه را آغاز کردیم و امیدواریم تا اربعین سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

احمدزاده بیان کرد: اینکه در این مدت دو ماه سرویس بهداشتی و حمام برای استفاده زوار در این مکان احداث شد قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: با اقدامات ستاد اربعین تعدادی کامیون برای انتقال امکانات و تجهیزات موکب‌ها به عراق و همینطور مرز در نظر گرفته شد، امکانات بخش خصوصی و دولتی از جمله اتوبوس‌ها در اختیار زوار است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای اولین بار حمایت از موکب های ثبت شده در دستور کار قرار گرفت و ۴۰۰ هزار بطری آب معدنی، ۴ تن روغن، ۵۰ تن آرد، ۲۰ تن برنج و ۲۰ تن شکر با نرخ دولتی تامین و برای توزیع در اختیار موکب‌ها قرار گرفت.

استفاده از ظرفیت مبلغان دینی در مجموعه های فرهنگی راهگشاست
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آنچه نیاز موکب‌ها بود و به ما اعلام کردند را تهیه و در اختیار آنها قرار دادیم اما اگر کوتاهی شده ضمن عذرخواهی امیدواریم بتوانیم سال آینده جبران کنیم.

وی با اشاره به حمایت مالی از سایر موکب‌ها گفت: یکسری از موکب‌های با سابقه هم در استان هستند اما چون در سامانه ثبت نشدند خدمتی به آنها ارائه نشد.

احمدزاده با اشاره به نیاز موکب‌ها به وسایل خنک کننده و نبود اعتبار در این خصوص افزود: با همکاری ادارات استان ۲۰ عدد کولر گازی جمع‌آوری و در اختیار موکب‌های در مرز و همچنین موکب‌های مستقر در کشور عراق قرار گرفت.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از متمم سفر رییس جمهور به سایت استان در شلمچه گفت:  از محل اعتبارات استانی مبلغی به این مکان اختصاص داده می‌شود تا مجموعه‌ای در شأن زوار امام حسین به نام استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه احداث شود.

احمدزاده بیان کرد: سایت استان کهگیلویه و بویراحمد در مساحت ۵ هزار متر در مرز شلمچه است که برای سال آینده تکمیل و سردخانه، آشپزخانه و سایر امکانات مورد نیاز زوار اربعین احداث می‌شود.

بازدید استاندار و نماینده از موکب های گچساران و باشت 10

بازدید استاندار و نماینده از موکب های گچساران و باشت 11

بازدید استاندار و نماینده از موکب های گچساران و باشت 12

بازدید استاندار و نماینده از موکب های گچساران و باشت 13

بازدید استاندار و نماینده از موکب های گچساران و باشت 14

بازدید استاندار و نماینده از موکب های گچساران و باشت 15

بازدید استاندار و نماینده از موکب های گچساران و باشت 16

بازدید استاندار و نماینده از موکب های گچساران و باشت 17

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi