دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

پذیرش دانشجو در دانشکده فنی و حرفه‌ای فیروزآباد از مهرماه ۱۴۰۱

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس گفت: با پایان انتظار چندین ساله در هفته‌های پایانی شهریورماه شاهد افتتاح دانشکده فنی و حرفه‌ای فیروزآباد خواهیم بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81369
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

پذیرش دانشجو در دانشکده فنی و حرفه‌ای فیروزآباد از مهرماه ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس  به همراه نصیر اکبری مسئول راه اندازی دانشکده فنی و حرفه ای فیروزآباد طی بازدید میدانی از ساختمان و تجهیزات دانشکده در جریان اقدامات انجام شده و آخرین مراحل آماده سازی برای ورود دانشجو قرار گرفت.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس در این رابطه بیان داشت: با پایان انتظار چندین ساله و تلاش‌های صورت گرفته جهت تثبیت استقلال این محیط آموزشی از سایر مراکز علمی شهرستان و تکمیل و تجهیز ساختمان دانشکده در هفته‌های پایانی شهریورماه شاهد افتتاح دانشکده فنی و حرفه‌ای فیروزآباد خواهیم بود.

بازدید از پروژه دانشگاه فیروزآباد

 

وی عنوان کرد: در این مرکز با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، با فراهم آوردن تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی رشته های تحصیلی متناسب با نیاز بازار کار و نیز تقاضا و نیاز دانشجویان اجرایی خواهد شد و بستر ورود آنان را به بازار کار و یا ایجاد کسب و کار مهیا می‌کند.

فروردین ادامه داد: نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بیشتر از سایر اقشار جامعه برشمرده و بیان کرد: بافت کار آموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای سطح استان به سمت تحصیل کردگان دانشگاهی تغییر یافته است.

وی اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا پانزده سال آینده بازار کار ایران و جهان از نیاز به نیروهای متخصص اشباع شده و نیاز به نیروهای مهارتی و تکنسین‌ها افزایش می‌یابد.

فروردین با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور محورهایی برای گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار یک دوره چهار ساله را در انتظار به سر می‌برند در حالی که این مدت انتظار برای افرادی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند زیر ۲ سال است.

بازدید از پروژه دانشگاه فیروزآباد

 

نصیر اکبری مسئول راه اندازی دانشکده فنی و حرفه‌ای فیروزآباد با ارائه گزارشی از آخرین مراحل تکمیل و تجهیز این دانشکده به نماینده مردم بیان داشت: بالاخره بعد از یک دهه کار عمرانی و فنی این محیط آموزشی با مساحت ۷۵ هزار مترمربع و با ساخت و تکمیل ۳۶۰۰ مترمربع ساختمان اداری، آموزشی دانشکده فنی و حرفه‌ای فیروزآباد در شهریورماه ۱۴۰۱ قابل بهره‌‌برداری میباشد و از مهرماه جاری در سه رشته ابزار دقیق، مکانیک خودرو، الکتروتکنیک پذیرش دانشجو خواهد داشت.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی ۳۹۰۰مترمربع خوابگاه خبرداد که در فاز های بعدی سالن ورزشی و مهمان‌سرای دانشکده نیز شروع بساخت خواهد کرد.

اکبری افزود: رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت تکنسین و مهندسین مورد نیاز صنعت است و با اشاره به عملی بودن ۶۰ درصد کلاس دانشجویان، به تلاش جهت افزایش سطح کیفی آموزش در این مرکز تاکید کرد.

بازدید از پروژه دانشگاه فیروزآباد

گفتنی است در همین راستا نماینده مردم طی بازدید میدانی که از دانشکده فنی و حرفه‌ای داشتند از شبکه انتقال آب، ساخت و نصب تابلو راهنما در خیابان منتهی به دانشکده، نصب نرده حفاظ ساختمان آموزشی، شستشوی ساختمان اداری و آموزشی، خرید و نصب تانکر تامین ده هزارلیتری آب، تعویض شیشه های شکسته ساختمان و آخرین مراحل آماده سازی برای ورود دانشجو که اخیرا انجام شده بازدید به عمل آوردند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi