چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

پایگاه پژوهشی فرهنگی گردشگری و صنعتی مسجد سلیمان افتتاح شد

نماینده مردم مسجد سلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سفر وزیر گردشگری و صنایع دستی به حوزه انتخابیه ضمن بازدید از موزه نفت و چاه شماره یک مسجدسلیمان، پایگاه پژوهشی فرهنگی گردشگری و صنعتی مسجد سلیمان نیز افتتاح گردید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 79878
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

پایگاه پژوهشی فرهنگی گردشگری و صنعتی مسجد سلیمان افتتاح شد

علیرضا ورناصری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره  به سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مسجد سلیمان گفت: طی سفر ضرغامی وزیر گردشگری و صنایع دستی به حوزه انتخابیه ضمن بازدید از موزه نفت و چاه شماره یک مسجدسلیمان، پایگاه پژوهشی فرهنگی گردشگری و صنعتی مسجد سلیمان نیز افتتاح گردید.

نماینده مردم مسجد سلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در ادامه اظهار داشت: در این سفر، ضمن نشستی که با جمعی از فعالان عرصه گردشگری، سرمایه گذاران، نمایندگان جوامع و صنوف و اصحاب رسانه شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل داشتیم، ضمن استماع مسائل و مشکلات تعدادی از حاضرین پاسخگوی سوالات مردم سوالات بودند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در این جلسه مقرر شد اعتباراتی جهت تجهیز پایگاه منظر میراث فرهنگی و صنعتی، احداث بازارچه‌های صنایع‌دستی مسجدسلیمان و لالی،همچنین موزه باستان شناسی مسجدسلیمان، ژئوپارک شیمبار اندیکا، مرمت آثار تاریخی آسیب دیده از زلزله اخیر اندیکا، احداث خانه گلیم هفتکل، مرمت و ساماندهی محوطه های تاریخی مسجد سلیمان در آستانه ثبت جهانی، تخصیص یابد.

ورناصری در مورد برخورد مردمی وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی تاکید کرد: برخورد مردمی وزیر میراث فرهنگی بسیار خاضعانه بود و ایشان بدون محافظ  در میان مردم حضور داشتند که این امر سبب خوشحالی، مسرت و احساس خوب در بین مردم شد. امیدوارم سایر مدیران نیز همین شیوه و منش را در پیش بگیرند.جلسه با مقبلی مدیر راه روستایی وزارت راه و مدیرکل راهداری استان برگزار شد.

وی  با بیان مشکلات راه روستایی با حضور مدیر راه روستایی و مدیر کل راهداری  ادامه داد: جلساتی که در خصوص عقب ماندگی‌های حوزه انتخابیه در راه روستایی و بررسی علل و عوامل این عقب ماندگی ها و همچنین راهکارهای برون رفت آن تشکیل شد. بی توجهی مدیران و برنامه‌ریزان استانی به این منطقه، انتخاب پیمانکاران غیر فعال و کمبود اعتبارات به عنوان علت‌های اصلی، تهیه برنامه اجرایی و عملیاتی، مدیریت جهادی به عنوان راهکارهای برون‌رفت، مطرح شد. در این جلسه مقرر گردید برنامه زمانبندی شده‌ای به همراه شرح عملیات اجرایی برای هر شهرستان از سوی اداره کل استان تهیه و ابلاغ شود. 

محسنی اژه‌ای: قوه قضاییه برای انتقال آب در کشور در کنار دولت است
دنبال کنید

وی تصریح کرد: شهرستان‌های مسجدسلیمان و اندیکا با ۳۱ درصد، لالی ۳۶ درصد وهفتکل ۷ درصد از میانگین برخورداری استانی عقب‌تر هستند. همچنین جلسه‌ای با کارکنان اداره راهداری مسجدسلیمان تشکیل شد و پیگیر درخواست آنان در خصوص اختصاص زمین برای ساخت مسکن هستیم.

جلسه با مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان

ور ناصری در ادامه افزود: پروژه پتروپالایش بختیاری یکی از مطالبات به حق مردم شمال استان خوزستان است که تسریع در اجرائی شدن و تعیین تکلیف و تکمیل فاز های آن جهت جلوگیری از هدر رفت منابع هیدروکربوری و ممانعت از سوختن گازهای همراه نفت ضروری است که منجر به آلودگی محیط زیست می شود طی جلسه‌ای که داشتیم بر ضرورت راه اندازی پتروپالایش و اولویت دادن به جذب افراد بومی و میدان دادن به بومی ها تاکید مجدد شد .

جلسه شورای اشتغال استان خوزستان

نماینده مردم مسجد سلیمان در مورد اشتغالزایی گفت: شرکت در جلسه شورای اشتغال استان به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیران کل مرتبط با موضوع اشتغال، ضمن مروری بر مصوبات جلسه قبل شرحی از گزارش عملکرد دستگاه‌های مختلف  را در این جلسه داشتیم و در ادامه موضوعات جدیدی از جمله ملاک قرار گرفتن سند اشتغال ۴ شهرستان مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا، جذب حداکثری منابع اعتباری تبصره های ۱۶ و ۱۸، فعال شدن سیستم بانکی استان در چهارچوب سند اشتغال، پیگیری برای فعال شدن طرح‌های کلان اشتغالزایی، تفاهم بین صندوق کارآفرینی، صنایع و شرکت های صنعتی برای پرداخت تسهیلات مطرح شد که در دستور کار قرار گرفت .  

جلسه با مدیران شرکت آلومینیوم کاوه

 ور ناصری در پایان خاطر نشان کرد: در جلسه ای که با مدیران شرکت آلومینیم کاوه داشتیم ابتدا گزارشی از آخرین وضعیت کارخانه و طرح‌های توسعه ای مطرح شد، همچنین شرح و  سوابق همکاری با مدیران شرکت به منظور تقویت حضور بنیاد مستضعفان در منطقه و مشارکت در حل بخشی از مشکلات مردم در حوزه اشتغال و همچنین بر ایفای مسئولیت های اجتماعی  تاکید و مقرر شد پیگیری های لازم در این زمینه  صورت پذیرد./

بیمه‌های کشاورزی متناسب با خسارت کشاورز رقم بخورد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi