شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پترو پالایشگاه در گچساران کلنگ زنی می شود

به گزارش کرونا از گچساران عبدالله قبادی اظهار کرد: ضمن تقدیر از زحمات جهادی و انقلابی و پای کار بودن استاندار جهت جذب سرمایه گذاران شاهد کلنگ زنی پترو پالایشگاه در گچساران خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات سرمایه گذاران در کهگیلویه وبویراحمد از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد گفت: ظرفیت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78284
تاریخ انتشار : شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

پترو پالایشگاه در گچساران کلنگ زنی می شود

به گزارش کرونا از گچساران عبدالله قبادی اظهار کرد: ضمن تقدیر از زحمات جهادی و انقلابی و پای کار بودن استاندار جهت جذب سرمایه گذاران شاهد کلنگ زنی پترو پالایشگاه در گچساران خواهیم بود.

پترو پالایشگاه در گچساران کلنگ زنی می شود 3

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات سرمایه گذاران در کهگیلویه وبویراحمد از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد گفت: ظرفیت این طرح  اقتصادی ۱۴۰ هزار بشکه در سال است. 

وی ابراز کرد: سرمایه گذاری این طرح را هفت میلیارد دلار است که ۵۰ درصد آورده سرمایه گذار است. 

قبادی گفت: طرح توجیهی این طرح اقتصادی تا نیمه اول شهریور تهیه و به وزارت نفت و استانداری ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال یکهزارو ۵۰۰ نفر در گچساران فراهم خواهد شد.

قبادی اظهار کرد: هر سرمایه گذاری که برای اجرای طرح می آید باید گروه کارشناسان ای داشته و روزنامه کاری خوبی از خود ارائه دهد. وی بیان کرد: وظیفه ما تشخیص و اهلیت سنجی و راستی‌آزمایی سرمایه گذاران است و کسانی که قابلیت اجرایی طرح ها را دارند به اینجا خواهیم آورد.

 مشاور سرمایه‌گذاری استانداری و نایب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: در جلساتی که با استاندار برگزار شداین طرح بهتر بررسی و تا به اهلیت سرمایه‌گذار نرسیده بودیم آن را به این منطقه نیاوردیم.

 قبادی بیان کرد: ما از این اقدام سرمایه گذار استقبال خواهیم کرد اجرای یک طرح باید از لحاظ اقتصادی برای منطقه و سرمایه گذار به صرفه باشد.

 وی گفت: سرمایه گذار قبلی حدود ۱۵ سال است که زمین را گرفته ولی هنوز هیچ گونه اقدامی نکرده است.

مسئول بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد از آغازمسابقه کتابخوانی مجازی چله در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
دنبال کنید

 سید ناصر حسینی پور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس نیز خاطرنشان کرد: باید برای اجرای این طرح بزرگ و تأثیر گذار بررسی های لازم انجام شده و سوابق سرمایه‌گذار نیز تایید و مورد بررسی قرار گیرد.

 وی ادامه داد: همه اسناد لازم و مجوزات قانونی از مراجع مختلف و محیط زیست گرفته شده و آنها را به فرماندار گچساران ارائه خواهیم داد.

وی گفت: باید برای اجرایی شدن این طرح بزرگ و تاثیر گذاری در منطقه سرمایه گذار سوابق و طرح خود را ارائه داده و مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد.

 روانبخش دهیم خوب فرماندار گچساران تصریح کرد: این سومین گروه و سومین شرکت است که از این زمین برای اجرای این طرح بازدید می‌کند. وی عنوان کرد: ما از سرمایه گذاران برای اجرای طرح ها در منطقه استقبال کرده و همکاری های لازم را انجام خواهیم داد.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه باید یک سرمایه گذار بتواند بازدهی بیشتر را در مدت زمان کمتر برای اجرای طرح به نفع مردم منطقه داشته باشد، خاطرنشان کرد: سرمایه گذار باید یک روزنامه کاری از خود ارائه داده و طرح را تعریف کند تا بررسی‌های لازم صورت گرفته و با نظر کارشناسان تصمیم لازم در این خصوص گرفته شود.

 دیهیم خوب بیان کرد: این طرح در زمینی به وسعت ۲۵۰ هکتار اجرا خواهد شد به تبع طرح‌های زیر دستی نیز پس از آن اجرا می شوند.

 پولادی وندا مشاور وزیر نفت اظهار کرد: امید می‌رود گچساران اولین شهری باشد که نظر مقام معظم رهبری که تاکید بر عدم خام‌فروشی است در آن اجرا شود.

کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد بازارچه صنایع دستی بانوان/ اعتبارات بازارچه برگشت خورد!
دنبال کنید

وی گفت: برای اجرای این طرح تاثیر گذار باید استان و گچساران همه تمام‌قد برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کرده و با او همکاری های لازم را انجام دهند، زیرا این سرمایه گذار با اشراف به نفت و منطقه برای این کار اقدام کرده است. مشاوره وزیر نفت بیان کرد: این طرح با اعتباری افزون بر حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار آغاز خواهد شد که بخشی از این هزینه فایناس است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi