سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقدامات نمایندگان ملت برای احیای دریاچه ارومیه/ از سفر وزیر نیرو به استان تا جلسه با حضور رییس جمهور

به گزارش کرونا، با توجه به وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه و لزوم رسیدگی فوری و اقدامات جدی برای احیای این دریاچه مهم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از تشدید اقدامات برای احیای دریاچه خبر دادند. تشکیل جلسه با حضور ریاست جمهوری برای پیگیری وضعیت احیای دریاچه ارومیه وحید جلالزاده رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77603
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۰۰

کرونا :

اقدامات نمایندگان ملت برای احیای دریاچه ارومیه/ از سفر وزیر نیرو به استان تا جلسه با حضور رییس جمهور

به گزارش کرونا، با توجه به وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه و لزوم رسیدگی فوری و اقدامات جدی برای احیای این دریاچه مهم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از تشدید اقدامات برای احیای دریاچه خبر دادند.

تشکیل جلسه با حضور ریاست جمهوری برای پیگیری وضعیت احیای دریاچه ارومیه

وحید جلالزاده رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس و نماینده مردم ارومیه  از تشکیل جلسه ای در آینده نزدیک با حضور شخص رییس جمهور برای بررسی و مدیریت اقدامات جهت احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

وی همچنین  اختصاص ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار برای اتمام طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز از دیگر اقدامات در جهت احیای دریاچه عنوان کرد.

سفر وزیر نیرو طی دوهفته آینده به آذربایجان‌غربی

در این خصوص سید سلمان ذاکر عضو مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی نیز  اظهار داشت: با تمام توان پیگیر اقدامات برای احیای دریاچه ارومیه هستیم.

ذاکر تصریح کرد: در حال حاضر  تونل انتقال آب از رودخانه زاب به اتمام رسیده و طبق اعلام معاون وزیر نیرو انتقال آب از این تونل به زودی محقق خواهد شد.

وی اذعان کرد: به علت اشکالات فنی که در تونل وجود دارد در حال حاضر این تونل به بهره‌برداری نرسیده است و ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از سفر وزیر نیرو به استان آذربایجان‌غربی خبر داد و بیان کرد: طبق مذاکرات انجام شده و درخواست از وزیر نیرو طی ۲ هفته آینده وزیر قول مساعد برای سفر به استان برای بررسی آخرین وضیت احیای دریاچه ارومیه  را داده‌اند.

ذاکر خاطرنشان کرد: به طور مستمر پیگیر احیا دریاچه ارومیه هستیم چرا که نجات دریاچه ارومیه مطالبه مردم ایران و آذربایجان است و اجازه نخواهیم داد دریاچه خشک شود و به طبع آن آثار مخرب خشک شدن دریاچه جان و مال مردم آذربایجان و چند استان همجوار را تهدید کند.

طرح تحقیق از ستاد احیا فردا در صحن علنی/ سوال از وزیر نیرو کلید خورد

بر اساس اعلام منابع آگاه در جلسه روز آینده مجلس طرح تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه که در کمیسیون کشاورزی به تصویب رسیده است در صحن  به رای گذاشته خواهد شد.

همچنین طرح سوال از وزیر نیرو از دیگر اقدامات مجلس درباره دریاچه ارومیه است،که در طبق این سوال وزیر نیرو درباره وضعیت سدسازی در حوزه دریاچه و همچنین آخرین وضعیت طرح‌های انتقال آب و احیای دریاچه گزارش خواهند داد.

منبع: فارس

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi