یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی از خوسف ورود کند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: من از مسئولان بنیاد مستضعفان درخواست کرده‌ام که برای سرمایه‌گذاری و محرومیت‌زدایی و …خوسف را به عنوان یک منطقه خاص و ویژه ببینند که امیدواریم گامی در حل مشکلات این شهرستان باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77275
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی از خوسف ورود کند

به گزارش خبرنگاری کرونا به نقل از خانه ملت؛ حسین خسروی اسفزار نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف و عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اشاره به برخی از اقدامات خوب مجلس یازدهم اظهار کرد: یکی از مصوبات خوب این مجلس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است.

وی افزود: کارآفرینان فراوانی بوده‌اند که اعلام می‌کردند ما سال‌ها است که در انتظار دریافت یک مجوز هستیم که با تصویب این قانون هم مشکل این دسته از کارآفرینان حل می‌شود و هم امضاء های طلایی کم کم حذف می‌شوند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با بیان اینکه قانون ساماندهی صنعت خودرو و مجوز واردات خودرو یکی دیگر از اقدامات خوب مجلس در ماه‌های اخیر بوده است، ادامه‌داد: مشکلاتی که انحصار تولید در یکی – دو کارخانه کشور برای صنعت خودروسازی به وجود آورده بود نمایندگان را به این نتیجه رساند که واردات خودرو را با شرایطی مجاز بشمارند.

خسروی اسفزار با اشاره به قانون مالیات بر خانه‌های خالی و ضرورت اجرایی شدن آن ادامه‌داد: طبق برخی از برآوردها در کشور بین دو هزار و تا دو هزار و ۴۰۰ مسکن خالی وجود دارد که در واقع به نوعی احتکار منزل محسوب می‌شود که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای حل مشکل مسکن در کشور، مجلس قانون جهش تولید مسکن را در راستای تولید یک میلیون مسکن در سال را به تصویب رساند که امیدواریم دولت با همت خود آن را اجرایی کند.

وزارت بهداشت برای رفع مشکل اعزام بیماران اورژانسی خنداب و کمیجان بالگرد در نظر بگیرد
دنبال کنید

وی افزود: سه شنبه هفته گذشته در نطق کوتاهی خطاب به رئیس جمهور گفن که صادق الوعد باشید و برای وعده‌هایی که به مردم داده‌اید زمان مشخص کنید.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس گفت: بارها به دولت محترم دوستانه تذکر اقتصادی داده‌ام و حتی پیشنهاداتی نیز دولت محترم داشته‌ام.

وی بیان کرد: در بُعد نظارتی نیز همکاران من از ابتدای شروع مجلس یازدهم پنج هزار و ۵۸۹ تذکر کتبی و شفاهی در راستی مسائل کشور و حل مشکلات مردم به مسئولان و متولیان امر داده‌اند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس ادامه داد: استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس است که در آخرین مورد بحث استیضاح آقای فاطمی امین وزیر صمت مطرح شد ولی به واسطه طرح تفکیک وزارت صنعت و معدن و تجارت این مورد فعلاً متوقف شد.

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه از ۲۷ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۱۲ نشست با مردم و مسئولان داشته است، اظهار کرد: سه هزار و ۴۰۰ نامه مردم به دفتر نماینده ارجاع شده است و ۹۰۰ نامه را نیز نماینده در راستای حل مشکلات مردم به استاندار و مسئولان دولتی و اجرایی ارجاع کرده و ۱۶ مورد نیز تذکر شخصی در قالب‌های مختلف به مدیران و مسئولان داشته‌ام.

وی با گلایه از تأخیر در به اتمام رساندن پروژه بیمارستان خوسف بیان‌کرد: رسانه‌ها به درستی از این موضوع به عنوان پیر پروژه در خراسان‌جنوبی یاد می‌کنند و من نیز بارها و بارها چرایی روند کند این پروژه را پیگیر شده‌ام.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه از دیگر موضوعاتی که پیگیر شده‌ام بحث جاد ۰ بیرجند-قاین است، ادامه‌داد: هر دفعه یکی از مسئولان می‌گوید که در فلان تاریخ این پروژه به اتمام می‌رسد ولی هنوز کار به سرانجام نهایی نرسیده است.

یکی از اولویت‌های استان، راه‌اندازی بیمارستان رازی است
دنبال کنید

خسروی اسفزار گفت: آخرین مرتبه‌ای که این موضوع را تذکر دادم در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی بود که به آقای مرتضوی گفتم برای اتمام این پروژه زمان قطعی بدهید.

وی اظهار کرد: در مورد راه آهن بیرجند به یونسی نیز به نظر می‌رسد از یک سال قبل که در خدمت وزیر محترم راه قبلی در بازدید از این پروژه بودیم، اتفاق خاصی نیفتاده است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: ولی طبق گفته مسئولان در حال حاضر مشکل سرمایه‌گذاری بانک‌ها برای این پروژه حل شده است.

خسروی اسفزار ادامه‌داد: من از مسئولان بنیاد مستضعفان درخواست کرده‌ام که برای سرمایه‌گذاری و محرومیت‌زدایی و …خوسف را به عنوان یک منطقه خاص و ویژه ببینند که امیدواریم گامی در حل مشکلات این شهرستان باشد.

وی یادآور شد: من به عنوان نماینده مجلس به هیچ وجه در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم و اگر کسی سندی قطعی منتشر کرد که ما دخالتی در عزل و نصب‌های مسئولان اجرایی استان داشته‌ایم از نمایندگی استعفا می‌دهم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi