یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدارس تیزهوشان باید تحت نظارت مستقیم سازمان سمپاد اداره شوند

به گزارش گروه آموزش و پرورش کرونا ، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه هیأت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که با موضوع بررسی آیین‌نامه پیشنهادی مدارس استعدادهای درخشان، در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و یوسف نوری وزیر آموزش و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75989
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

کرونا :

مدارس تیزهوشان باید تحت نظارت مستقیم سازمان سمپاد اداره شوند

به گزارش گروه آموزش و پرورش کرونا ، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه هیأت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که با موضوع بررسی آیین‌نامه پیشنهادی مدارس استعدادهای درخشان، در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در توصیه‌هایی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند همواره نگاه خاصی به آموزش و پرورش و مسأله تعلیم و تربیت دارند.

وی افزود: امتداد پوشش سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در استان‌ها باید به گونه‌ای باشد که‌ این سازمان بتواند بی‌واسطه مدارس سمپاد را مدیریت کند و برعملکرد آنها نظارت داشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به گستره نظام تعلیم تربیت، تصریح کرد: عرصه فعالیت آموزش و پرورش بسیار وسیع است نمی‌توان انتظار داشت که وزیر آموزش و پرورش و حوزه ستادی همه بخش‌ها را پوشش دهند بنابراین ضروری است که سازمان‌های وابسته به این نهاد برنامه‌های ارائه شده را دقیقا اجرایی کنند.

عاملی خاطرنشان کرد: اینکه مدارس استعدادهای درخشان مستقیما تحت نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مدیریت شوند پیشنهاد خوبی است که باید مصوب و اجرایی شود.

وی در ادامه یادآور شد: تغییرات در یک جامعه ناشی از تفکرات نخبگان است لذا نگاه جامعه، همواره به نخبگان است و تغییر وضع نامطلوب، انتظاری است که جامعه از این قشر دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به ایجاد سازمان تعلیم و تربیت کودک، اظهارکرد: سنین کودکی بهترین زمان برای شناسایی و هدایت استعدادهای مختلف است که باید به آن توجه شود.

مادرانی که بوی بهشت می‌دهند
دنبال کنید

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi