یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

با احداث سدهای کوهبرد و سرپری ۵۰۰ هکتار از اراضی دهدشت زیر کشت می‌رود

به گزارش کرونا از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در دیدار رئیس و پرسنل جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به مقوله کشاورزی اظهار کرد: همه در بحث امنیت غذایی مسئولیت داریم، امام جمعه دهدشت گفت: کهگیلویه سرزمین آب و دشت‌های تشنه است و با توجه به وجود سرشاخه سدهای مهم در این شهرستان ، قصه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75983
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

کرونا :

با احداث سدهای کوهبرد و سرپری ۵۰۰ هکتار از اراضی دهدشت زیر کشت می‌رود

به گزارش کرونا از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در دیدار رئیس و پرسنل جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به مقوله کشاورزی اظهار کرد: همه در بحث امنیت غذایی مسئولیت داریم،

امام جمعه دهدشت گفت: کهگیلویه سرزمین آب و دشت‌های تشنه است و با توجه به وجود سرشاخه سدهای مهم در این شهرستان ، قصه ما همان آب در کوزه و تشنه لبان می‌گردیم، است.
 
وحدانی‌فر افزود: ظرفیت‌های زیادی در کهگیلویه وجود دارد و باید بپذیریم هیچ راهی جز کشاورزی برای توسعه نداریم زیرا صنعت و سایر ظرفیت ها کوتاه مدت است.

وی تاکید کرد: با پرداختن به کشاورزی، تولید افزایش می‌یابد و توسعه تحقق یافتنی است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بیان کرد: اگرچه ۹۲درصد زمین های کهگیلویه دیم است ولی با کشت انواع محصولات دامی و باغی و بهره‌گیری از منابع آبی خدادادی می‌توان رشد چشمگیری پیدا کنیم.

امام جمعه جمعه دهدشت تصریح کرد: در استفاه از آب دچار خطای راهبردی هستیم و باید مصرفه بهینه را در اولویت قرار دهیم و به سمت توسعه کشاورزی دانش بنیان برویم.

وی گفت: خرید تضمینی و کشاورزی قراردادی راهکار خوبی برای تولیدات محصولات کشاورزی، تولید بیشتر و کمک به جامعه هدف است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بابیان اینکه عملیات احداث سد کوهبرد ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد از اختصاص ردیف ملی به سد سرپری خبرداد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این دو سد ضمن توسعه گردشگری منطقه بیش از ۵۰۰ هکتار از زمین‌ها نیز قابلیت کشاورزی پیدا می‌کنند.
 
وحدانی‌فر از مسئولان جهاد کشاورزی خواست با استفاده از کرویدور پاتاوه دهدشت و نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای صادرات انواع محصول از جمله سبزیجات برنامه‌ریزی نمایند.

ظرفیت بخش کرونا بیمارستان شهید رجایی گچساران تکمیل شد
دنبال کنید

 وی دقت بیشتر  و نظارت مستمر دستگاه‌های تنظیم بازار را مهم خواند  تصریح کرد: رحم‌کردن به مخلان بازار جایز نیست و باید باقاطعیت با محتکران و گران‌فروشان برخورد جدی شود.

انتهای پیام/ ۸۲۰۱۶


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi