شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیگیری آخرین وضعیت عملیات اجرایی سد گاشمار در دیدار با وزیر نیرو

رییس مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس در تشریح دیدار مجمع نمایندگان این استان با وزیر نیرو از پیگیری آخرین وضعیت عملیات اجرایی سد گاشمار خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74007
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

پیگیری آخرین وضعیت عملیات اجرایی سد گاشمار در دیدار با وزیر نیرو

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ؛ مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی و رییس مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی در تشریح  آخرین وضعیت ساخت سد گاشمار پس از دیدار مجمع نمایندگان استان لرستان با وزیر نیرو در تاریخ گفت: یکی از آرزوهایی که همه ما داریم این است که نمایندگان استان لرستان بصورت یکدل و یکصدا از منافع استان دفاع کنند.

وی افزود: بنده از ۲۰ اسفند ماه سال گذشته رئیس مجمع نمایندگان استان شدم، یکی از برنامه های ما در این مدت این است که با وزرایی که لازم است جلسه داشته باشیم و تمام تلاش ما این است که تمام نمایندگان استان در این جلسات حضور داشته باشند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: در این راستا در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، جلسه سه ساعته‌ای با وزیر نیرو و معاونان ایشان داشتیم که البته ساخت سد گاشمار و سد بختیاری، موضوع اصلی جلسه بودند.

ویس کرمی با بیان اینکه تمام نمایندگان استان و همچنین آقای سید نظام موسوی، نماینده تهران که اهل لرستان است در دیدار با وزیر نیرو حضور داشتند، تصریح کرد: در این جلسه هم مطالبات شهرستانی و هم مطالباتی که متوجه تمام استان است، مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه ساخت سد گاشمار وعده رئیس جمهور و وزیر نیرو بوده است، افزود: قرار بود قبل از عید عملیات اجرایی این سد آغاز شود که یک سری چالش‌ها و اشکالات به وجود آمد که با حضور وزیر نیرو مسئله را دنبال کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان شروع عملیات اجرایی سد گاشمار ترک تشریفات را از نکات مورد تاکید نمایندگان در این جلسه بیان کرد و ادامه داد: وزیر نیرو در این زمینه قول دادند که عملیات اجرایی سد بزودی آغاز شود.

هر چه سریعتر تکلیف پتروشیمی های کازرون و ممسنی مشخص شود
دنبال کنید

ویس کرمی نگرانی از شروع مطالعه جدید برای سد گاشمار را دغدغه دیگر نمایندگان استان در این رابطه دانست و گفت: در این زمینه نیز دوستان وزارت نیرو تاکید داشتند که مطالعه جدیدی نخواهند داشت، همچنین در گذشته مطالعه و اجرای پروژه سد به دست دو شرکت جداگانه بود که بنده با پیگیری در کمیسیون تلفیق این بند را حذف کرده و پیمانکار همزمان هر دو کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه زمان اتمام سد را سال ۱۴۰۳ تعیین کرده بودند، بیان کرد: به طور طبیعی سال ۱۴۰۳ این سد با این حجم اعتبار مشکل ساز است که در نهایت سال ۱۴۰۷ برای اتمام سد تعیین شد که دست وزارت برای تعیین اعتبار هم باز باشد.

ویس کرمی با اشاره به اینکه همچنان پیمانکار پروژه قرارگاه خاتم است، عنوان کرد: ۴۶۰ میلیارد تومان برای امسال برای ساخت سد گاشمار اعتبار جذب شده و فرمودند که هر مقدار هم که قرارگاه خاتم بتواند از طریق تهاتر انجام دهد ما محدودیتی نداریم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت حدود یک میلیارد مترمکعبی سد نکته دیگر مورد تاکید نمایندگان استان بود، خاطرنشان کرد: مقرر شد با کمک آب منطقه‌ای تخصیص آب شهرهای پایین دست و بالادست سد مشخص شده و در مطالعه و اهداف سد بیاید تا بعدها مشکلی ایجاد نکند.

ویس کرمی با بیان اینکه امیدواریم بزودی و طی چند هفته آینده عملیات اجرایی سد آغاز شود، تصریح کرد: کل سد حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و ان شاءالله انقلابی در بحث سدسازی در استان ایجاد می‌کند و بیشترین نفع آن برای مردم استان است./

رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی در اولویت است
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi