یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش اخبار مردم پایه در شبکه استانی دنا/ همه دستگاه‌ها در توسعه شرکت‌های دانش بنیان سهیم هستند

به گزارش کرونا از یاسوج، امیر رئوف در نشست با کارکنان، مدیران و خبرنگاران آزاد شهرستان‌‌های معاونت اطلاعات و اخبار صداوسیمای استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  زنده یاد سید حمدالله خواهش نیک و فاضل فرهی ، افزود: این دو عزیز خدمات ارزشمندی را در حوزه  فرهنگ و رسانه ارائه نمودند که تا همیشه نام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71857
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

افزایش اخبار مردم پایه در شبکه استانی دنا/ همه دستگاه‌ها در توسعه شرکت‌های دانش بنیان سهیم هستند

به گزارش کرونا از یاسوج، امیر رئوف در نشست با کارکنان، مدیران و خبرنگاران آزاد شهرستان‌‌های معاونت اطلاعات و اخبار صداوسیمای استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  زنده یاد سید حمدالله خواهش نیک و فاضل فرهی ، افزود: این دو عزیز خدمات ارزشمندی را در حوزه  فرهنگ و رسانه ارائه نمودند که تا همیشه نام و یاد آنها در جامعه رسانه ای استان جاودانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه جایگاه شبکه استانی دنا از حیث شاخصه‌های کیفی در بین مراکز استان‌ها قابل قبول است، بر ضرورت ارتقاء هر چه بیشتر حوزه اخبار و اطلاع رسانی  متناسب با محورهای سند تحول در دوره  جدید در سازمان  تاکید کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان با ابراز خرسندی از ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیرکل اخبار استان‌ها  در این نشست ، بیان کرد:  تولیدات خبر باید به سمت و سویی برود که تاثیرگذاری خود را در تنوع فرآورده‌های خبری در قاب شبکه‌های استانی  و ملی به رخ بکشد ، البته یکی از محورهای مهم توجه به خبرنگاری تحقیقی در تهیه مستندهای خبری، افزایش سرعت در اطلاع رسانی زنده تصویری است.

وی با اشاره به تولیدات مستند اثرگذار توسط خبرنگاران صدا و سیمای استان و حضور خبرنگاران شاخص همچون ویسی پور ، هادوی، عباسی و طهمورثی در تولید ژانر مستندهای تحقیقی تاکید کرد: با پیگیری معاون و مدیران خبر هر چه سریعتر “طرح واژه” و شناسنامه  سوژه‌های مستند برای تصویب به ستاد ارسال شود، لذا بیان واقعیت‌ها و توجه به مستندات و فکت ها و انعکاس مطالبات فراگیر مردم در تولید خبر شرط اصلی موفقیت در عرصه اطلاع رسانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بروکراسی‌های اداری در تصویب سوژه‌ها نباید ما را از گردونه رقابت‌ها به عقب ببرد  گفت: اگر بخواهیم یک سهم قابل توجهی در بخش‌های خبری ملی داشته باشیم می بایستی آگاهی خود را نسبت به نیازهای سردبیران بخش های خبر ملی ارتقا دهیم که این مهم نیازمند افزایش تعامل خبرنگاران حوزه معاونت خبر با میز “جرس” معاونت خبر رسانه ملی است.

آمادگی کامل ستاد بحران گچساران/ تا کنون آبگرفتگی رخ نداده است
دنبال کنید

رئوف توجه به شعار محوری، هویت محوری و عدالت گستری را پیشران رسانه ملی در دوره جدید   نام برد و افزود: توجه به ظرفیت های موجود در روستاها و مناطق دور دست که بیش از ۴۴ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را  تشکیل می دهد  را یکی از اولویت‌های شبکه دنا عنوان کرد.

وی  در بخش دیگری از سخنانش به پرداختن فعالیت های گروه های جهادی که در راستای محرومیت زدایی مناطق کمتر برخوردار صورت می گیرد اشاره کرد و ادامه داد: انعکاس هنرمندانه و جریان ساز اقدامات جوانان انقلابی و جهادی علاقه مند به  عمران، آبادانی و توسعه مناطق محروم می بایست در اولویت تولید خبر قرار بگیرد.
افتخار ما این است که روابط عمومی و تریبون نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان با بیان اینکه رسانه ملی روابط عمومی هیچ دستگاهی نیست، افزود: ما روابط عمومی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و با افتخار توفیقات دستگاه های مختلف را انعکاس می‌دهیم و اگر دستگاهی بخواهد صرفا از رسانه ملی بازگو کردن عملکرد مقطعی و طرح وعده‌ها و شعارهای توخالی باشد، آنتن بخش‌های اخبار استانی را دراختیار آنها قرار نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه انتظار می رود خبرنگاران آزاد در اخبار تولیدی جدیت بیشتری داشته باشند، بیان کرد:  اگر نیاز است ما دوره های آموزشی بیشتری در حوزه معاونت خبر برگزار کنیم این آمادگی وجود دارد تا این اقدام را انجام شود تا کیفیت خبر در تولیدات خبرنگاران آزاد شهرستان ها ارتقا پیدا کند.

رئوف با بیان اینکه فرمانداران در تماس‌های خود از حمایت در بازنمایی و انعکاس اخبار حوزه مدیریت خود در سطح شهرستان ها اعلام آمادگی کردند، گفت: خبرنگاران آزاد باید ضمن تعامل مثبت و سازنده، استقلال در تولیدات حرفه ای رسانه به پیگیری از منابع شهرستان ها برای تجهیز امکانات زیر ساخت های صوتی و تصویری ازمحل منابع مالی شهرستان با حمایت فرمانداران و مسئولین محلی استفاده کنند.

طرح آبرسانی به شهرگرمدره در آینده نزدیک به نتیجه می‌رسد
دنبال کنید

وی با بیان اینکه نسبت به کمبود‌های خبرنگاران آزاد واقفیم، اما سیاست و بستر رسانه ملی را در تولید خبر استفاده از ظرفیت های مردمی و خبرنگاران افتخاری عنوان کرد و افزود: جزء معدود دستگاه‌هایی هستیم که در شهرستان ها دفتر نمایندگی مستقل نداریم و شهروند خبرنگار و خبرنگاران افتخاری با حمایت مسئولین محلی به انعکاس اخبار و رویدادهای مناطق همت کنند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان اظهار امیدواری کرد: با حمایت استاندار، فرمانداران و شهرداران استان از خبرنگاران آزاد شاهد ارتقا جایگاه خبر در مناطق مختلف استان و نوسازی تجهیزات خبرنگاران آزاد در هر شهرستان‌ها باشیم، ضمن اینکه معاونت فنی صدا وسیما همکاری و حمایت لازم را در تعمیر و تجهیزات موجود  خبرنگاران آزاد به کار خواهد بست.

وی به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم به نام “تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین” اشاره کرد و افزود: در دنیا سهم این شرکت‌ها در رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال سهم قابل توجهی است و ضرورت دارد مراکز علمی و‌ دانشگاه فعال  استان و نخبگان برای تحقق شعار سال همت کنند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi