جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

اجرای پروژه آبرسانی به ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کبگیان

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس از اجرای پروژه آبرسانی به ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کبگیان خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71747
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

اجرای پروژه آبرسانی به ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کبگیان

 به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، مهدی روشنفکر ضمن بازدید از منطقه کبگیان  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیدار با مردم در مناطق باعث می‌شود که مدیران از نزدیک مشکلات موجود را لمس کنند و با برنامه‌ریزی صحیح درصدد برطرف کردن این مشکلات باشند.

نماینده  مردم  بویراحمد، دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها در این منطقه سال‌ها به طول انجامیده، افزود: یکی از این پروژه‌ها مرکز جامع سلامت این بخش است که در این بازدید با تاکید استاندار استان دانشگاه علوم پزشکی موظف شد جهت تکمیل این پروژه اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهد.

 روشنفکر در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی در بخش کبگیان و برخورداری این بخش از منابع آبی مناسب،گفت: ساخت سد زمانبر است و احداث سد گاه چندسال به طول می‌انجامد، لذا پمپاژ آب از سطح رودخانه جهت تأمین آب کشاورزی تا بهره‌برداری از سد بهترین راهکار است.

وی بیان کرد: مطالعات پروژه پمپاژ آب کشاورزی جهت برخورداری هفتصد هکتار از اراضی این منطقه از آب لازم  انجام شده و مجوز ماده ۲۳ این پروژه اخذ شده و امیدواریم تا دوسال آینده با تزریق اعتبار لازم این پروژه به سرانجام برسد.

وی به طرح توسعه سد کبگیان اشاره کرد و افزود: طرح مطالعاتی آن آغاز شده و با تکمیل این موضوع شاهد افزایش بهره‌وری کشاورزی و ایجاد اشتغال در این منطقه خواهیم بود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi