دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر راه: ساخت مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق ۲ با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود/ افزایش تبادلات ریلی ایران با قزاقستان

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات ساخت مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق ۲ گلستان فردا با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود. به گزارش کرونا، رستم قاسمی در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اظهار داشت: تقویت زیرساخت‌های ریلی و راه‌آهن اینچه‌برون یکی از مطالبات مردم گلستان است که در این راستا فردا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69814
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

کرونا :

وزیر راه: ساخت مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق ۲ با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود/ افزایش تبادلات ریلی ایران با قزاقستان

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات ساخت مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق ۲ گلستان فردا با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود.

به گزارش کرونا، رستم قاسمی در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اظهار داشت: تقویت زیرساخت‌های ریلی و راه‌آهن اینچه‌برون یکی از مطالبات مردم گلستان است که در این راستا فردا جمعه عملیات ساخت مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق ۲ گلستان با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود.

وی گفت: برای تکمیل زیرساخت‌های فاز یک لجستیک راه آهن اینچه برون ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که بخشی از اعتبارات آن محل اعتبارات شرکت راه آهن و مابقی از محل تهاتر نفت تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: مرز اینچه برون در سال‌های اخیر رونق خوبی یافت به گونه ای که امسال رکورد بخش‌های ترانزیت، صادرات و واردات از آن شکسته شد.

قاسمی ادامه داد: ترانزیت، یکی از منابع درآمدی مهم کشور است که علاوه بر مسائل مالی در موضوعات سیاسی و امنیتی هم تاثیرگذاری فراوانی دارد.

وی افزود: توسعه مسیر ریلی و افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه نویدی برای آبادانی و توسعه کسب و کارها است که به این جهت مرکز لجستیک اینچه برون در دستور کار قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در توافقات بین شرکت راه آهن کشور با کشور قزاقستان تبادلات ما در این مسیر رو به افزایش خواهد بود و در این راستا افزایش بار موجب توسعه منطقه می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi