یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساختار فیزیکی مدارس نمی‌تواند تحول‌آفرین باشد

میثم ولی‌زاده مسؤول هسته مدارس تحولی دولتی کانون معلمان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش کرونا در نقد ساختار آموزش و پرورش فعلی، اظهار کرد: ساختار فیزیکی موجود در مدارس حاضر به شدت آسیب‌زا و ناکارآمد است و نمی‌تواند تحول‌آفرین باشد. وی افزود: سال‌ها پشت میز و نیمکت‌های خشک و جانکاه نشستیم، به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69413
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

کرونا :

ساختار فیزیکی مدارس نمی‌تواند تحول‌آفرین باشد

میثم ولی‌زاده مسؤول هسته مدارس تحولی دولتی کانون معلمان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش کرونا در نقد ساختار آموزش و پرورش فعلی، اظهار کرد: ساختار فیزیکی موجود در مدارس حاضر به شدت آسیب‌زا و ناکارآمد است و نمی‌تواند تحول‌آفرین باشد.

وی افزود: سال‌ها پشت میز و نیمکت‌های خشک و جانکاه نشستیم، به دیوارهای بی‌رنگ کلاس نگاه کردیم و برای یافتن تنوع به بیرون از پنجره‌ای خیره شدیم که منظره پشت آن یا فضای بی روح داخل حیاط بود، یا کوچه های تنگ بیرون از مدرسه؛ از ابتدا تا انتهای کلاس نیز به فکر زنگ تفریح بودیم تا بتوانیم از قفس کوچکی که در آن محبوس شده بودیم رهایی یابیم.

ولی‌زاده اضافه کرد: حالا پس از سال‌ها هیچ تلاشی برای برهم زدن این قاعده اشتباه به چشم نمی‌خورد و مدارس بسیاری تأسیس و به جرگه مدارس قبلی با همان رویکرد می‌پیوندند.

* نگاشت کتابی در خصوص مدارس تحولی

این فعال حوزه تعلیم و تربیت بیان کرد: مواردی که در رابطه با فضای فیزیکی مدارس عموما مدارس دولتی بیان کردم تنها یک گوشه از چندین خطای راهبردی و مشکل اساسی مورد استفاده و موجود در مدارس است.

وی افزود: کانون معلمان جوان که متشکل از گروهی از معلمان و فرهنگیان جوان، باانگیزه و پژوهشگر است سعی دارد تا راهکارهایی عملیاتی برای برهم زدن این فضای حاکم بر مدارس دولتی را ارائه داده و تغییرات گسترده‌ای را در زمینه‌هایی همچون فضای فیزیکی مدارس، نحوه گزینش معلمان و انتصاب مدیران با ویژگی‌های تحولی، راهکارهایی درخصوص فعال کردن ظرفیت‌های پنهان مدارس همچون انجمن اولیا و مربیان، تشکل‌های دانش آموزی و … را مطالبه، پیگیری و اجرا کند.

افتتاح طرح‌های آبرسانی به روستاهای کهگیلویه وبویراحمد با حضور رئیس سازمان بسیج
دنبال کنید

ولی زاده گفت: اکنون کانون معلمان جوان برای این مسیر سخت اما پرثمر کمر همت بسته و در اولین گام اقدام به نگاشت کتابی در خصوص مدارس تحولی با مختصات سند تحول و اسناد بالادستی کرده است. این کتاب نه فقط با رویکرد صرفا تئوری، بلکه با ارائه راهکارهایی عملیاتی سعی دارد تا دیدگاه مدیران، معلمان و افراد دخیل در امر آموزش و پروش را به امور جاری تغییر داده و آنها را به بینشی تحولی تجهیز کند که به‌زودی در خصوص این کتاب اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi