جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نباید دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم

یاسوج – کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از نیمی از دانش آموزان و مدارس این استان در مناطق روستایی و دور افتاده قرار دارند و نباید اجازه داد حتی یک دانش اموز در این مناطق از تحصیل باز بماند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65899
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۶:۵۱

کرونا :

نباید دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم

به گزارش کرونا نیوز ، سید علی احمد زاده عصر دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه با همکاری خیران باید تلاش کنیم که زمینه برای دانش آموزان مناطق دورافتاده استان جهت تحصیل فراهم شود ، افزود:  در مجموع سال ۹۸ حدود ۱۲۰ کلاس درس، سال ۹۹ حدود ۱۷۴ کلاس درس و از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش مجموعه استانداری و مدیران متولی برای حمایت  مجمع خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه سازی صورت خواهد گرفت اظهار داشت: این مجمع حمایت می شود تا خللی در کارشان پیش نیاید و فعالیت شان در اجرای پروژه ها سرعت یابد.

احمد زاده با بیان اینکه در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جشنواره سال قبل شاهد رشد ۳۵۵درصدی کمک ها بوده این تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد کمک خیرین را افراد حقیقی و ۷۰ درصد دیکر را شرکت ها و بنیاد ها کمک کرده اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در پی سفر ریاست جمهوری به این استان مقرر شد تمامی مدارس سنگی و کانکسی بالای ۱۵ نفر دانش اموز تا پایان ۱۴۰۰ جمع آوری و مدرسه به جای آن ها ساخته شود. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در این جشنواره خیرین مدرسه ساز ۳۱ میلیارد تومان در قالب ۵۵ پروژه را برای اجرا در امسال متعهد شدند که ۳۷ پروژه مربوط به خیرین حقوقی و مابقی مربوط به تعهد خیرین حقیقی بوده است.

پیروز کرمی افزود: سال گذشته ۱۶ مدرسه توسط خیران در استان به بهره برداری رسید و از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ پروژه اجرایی شده است.

۳۶ هزار بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد
دنبال کنید

در پایان این جشنواره از ۱۴ خیر حقیقی و حقوقی که تعهد آن ها تا مهر ۱۴۰۰ بود، با اهدای تندیس و لوح سپاس با امضای رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

همچنین از کتاب زندگی نامه “زنده یاد حاج ناصر بینایی” خیر مدرسه ساز هم استانی رونمایی شد.

بیش از ۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi