پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رئیس بنیاد مسکن کشور از شهر زلزله زده سی سخت بازدید کرد

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس بنیاد مسکن کشور عصر امروز ( جمعه ) بطور سرزده از شهر زلزله زده سی سخت مرکز شهرستان دنا و روستاهای اطراف آن در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد و از نزدیک در جریان ادامه روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی زلزله زدگان قرار گرفت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65287
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۶:۵۲

کرونا :

رئیس بنیاد مسکن کشور از شهر زلزله زده سی سخت بازدید کرد

به گزارش کرونا نیوز، اکبر نیکزاد روز جمعه به همراه  نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ،معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار دنا و  رئیس بنیاد مسکن استان از روند ساخت وسازها در شهر سی سخت بازدید کرد.

نیکزاد در این بازدید علاوه بر بررسی آخرین وضعیت ساخت و سازها و مشکلات فراروی آن با مردم و آسیب دیدگان از زلزله این شهر گفت و گو کرد.

وی تاکید کرد: به دستور و تاکید رئیس جمهوری در سفراخیرش به کهگیلویه و بویراحمد تا اتمام کار بازسازی منازل زلزله زدگان سی سخت، هر دو هفته یکبار برای رسیدگی به روند ساخت و سازها بازدید هایی خواهیم داشت.

رئیس بنیاد مسکن کشور ادامه داد: تسهیلات مکمل ساخت منازل زلزله زدگان در شهر سی‌سخت در سفر آیت‌الله رئیسی به استان در نظر گرفته شده و به زودی به بانک‌های عامل استان ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: روند ساخت و ساز منازل در سی سخت قابل قبول بوده ولی باید به گونه ای پیش برود که تا قبل از آغاز فصل سرما بازسازی منازل در شهرستان دنا به اتمام برسد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

نگاه بلند رهبر انقلاب و رئیس جمهور به محیط زیست مایه دلگرمی است
دنبال کنید

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi