جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد به سرپرست وزارت آموزش و پرورش چه گفتند؟ 

یاسوج – کرونا نیوز – جمعی از نمایندگان فرهنگیان، مدیران مدارس و بازنشستگان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد امروز (پنجشنبه) در دیدار با علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا مسائل، مشکلات، دغدغه ها و درخواست هایی را  مطرح کردند. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65227
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد به سرپرست وزارت آموزش و پرورش چه گفتند؟ 

به گزارش کرونا نیوز، یکی از نمایندگان فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: اهداف و برنامه های وزارت آموزش و پرورش عالی است اما منابع مالی محدودی برای اجرا و تحقق آنها وجود دارد. 

مدینه صیادی اظهار داشت: معلمان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط دشوار شیوع بیماری کرونا علاوه بر تداوم آموزش و یاددهی جلوه هایی  از ایثار و گذشت را نیز به نمایش گذاشتند. 

وی افزود: مشکلات ناشی از زلزله بهمن ماه سال گذشته شهر سی سخت تحمل شرایط دشوار شیوع بیماری کرونا را برای معلمان کهگیلویه و بویراحمد در برخی مناطق این استان سخت تر کرده است. 

صیادی بیان کرد: با توجه به محرومیت کهگیلویه و بویراحمد و اینکه شغل اغلب مردم آن کشاورزی و کارگری است امکان مشارکت اولیای  دانش آموزان استان در امور مالی مدارس چندان وجود ندارد. 

وی عنوان کرد: مشکلات مالی مردم کهگیلویه و بویراحمد به گونه ای است که توانایی خرید نوشت افزار و پوشاک برای فرزندان خود را ندارند. 

صیادی ابراز داشت: توجه جدی و هر چه بیشتر مسئولان وزارت آموزش و پرورش به مدارس در حال ساخت کهگیلویه و بویراحمد و بازسازی  سریعتر مدارس آسیب دیده و تخریب شده شهر سی سخت در زلزله ضروری است. 

دیگر نماینده فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: آنچه معلمان این استان را رنجیده خاطر کرده نگاه سطحی برخی از مسئولان اجرایی  استان به جایگاه والای معلمی است. 

ریحانه حسینی اظهار داشت: سال هاست در اجرای طرح رتبه بندی معلمان تعلل می شود و چنین امری نشان می دهد که اعتقاد ناچیزی به اهمیت کار آموزش و پرورش وجود دارد. 

وی افزود: انتظار می رود که برای نجات کشور از بیسوادی، خمودگی و بی انگیزگی لایحه رتبه بندی معلمان بدون افزودن تبصره های عجیب  و غریب پیگیری شود. 

ریشه‌کن شدن تکفیری ها در حلب به زودی رقم خواهد خورد
دنبال کنید

حسینی بیان کرد: در این صورت تنها دغدغه معلمان کهگیلویه و بویراحمد چگونه آموختن خواهد بود و مشکلات کمتری برای تأمین هزینه های زندگی دارند. 

وی عنوان کرد: فرزندان معلمان کهگیلویه و بویراحمد هرگز در استخدام ها و آزمون ها امتیازی نداشته اند. 

حسینی ابراز داشت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش پیگیری کنند تا فرزندان معلمان کهگیلویه و بویراحمد همانند فرزندان اعضای هیأت  علمی دانشگاه ها در کنکور و آزمون های استخدامی از امتیاز خانواده های فرهنگی برخوردار شوند. 

وی گفت: مشکلات موجود در کتاب های درسی تمامی رشته ها معلمان کهگیلویه و بویراحمد را به دردسر انداخته است. 

حسینی بیان کرد: اشتباهات علمی در کتاب های درسی چنانچه اندک نیز باشند نمی توان آنها را کم اهمیت قلمداد کرد. 

وی عنوان کرد: حذف برخی مطالب موجب از هم گسیختگی مطالب آموزشی در تعدادی از کتاب های درسی از جمله تاریخ و تاریخ ادبیات  شده است. 

حسینی ابراز داشت: معلمان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مشکلات شبکه ملی شاد، سرعت پایین اینترنت و کمبود زیرساخت های مناسب  در مناطق روستایی این استان گرفتاری ها و دردسرهای زیادی دارند. 

فرماندار دنا نیز در این دیدار گفت: هشت باب مدرسه احداثی در پی زلزله بهمن ماه سال گذشته در شهر سی سخت مرکز این شهرستان  وجود دارد. 

عبدالحمید پناهی اظهار داشت: پس از وقوع این زلزله ۲۶ باب مدرسه در دنا تعمیر و چهار باب مدرسه نیز مقاوم سازی شده است. 

وی افزود: ۱۲ مدرسه کانکسی در شهرستان دنا موجود است که انتظار می رود به زودی جمع آوری شوند. 

پناهی بیان کرد: تعداد دانش آموزان پسر و دختر مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم در شهرستان دنا هفت هزار و ۴۴۰ نفر  است. 

آمادگی برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی در بی بی حکیمه خاتون(س) اعلام کرده‌ایم
دنبال کنید

شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت دارای ۲ بخش مرکزی و پاتاوه است. 

شهر سی سخت در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 

۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند. 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi