سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تخت های فعال بیمارستان شهید رجایی یاسوج به ۶۰ تخت افزایش یافت

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج گفت: تعداد تخت‌های فعال بیمارستان اعصاب و روان شهید رجایی یاسوج از ۲۳ تخت مصوب این بیمارستان به ۶۰ تخت افزایش یافته است و به مردم استان ارائه خدمان درمانی می دهد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65122
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

تخت های فعال بیمارستان شهید رجایی یاسوج به ۶۰ تخت افزایش یافت

یعقوب پرندوار روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این بیمارستان در سال ۵۳ افتتاح شده بود که تعداد تخت های مصوب آن ۲۳ مورد بوده است.

وی افزود: وضعیت فیزیکی این بیمارستان در سال‌های گذشته مناسب نبود که در این رابطه مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای بازسازی محوطه آن هزینه شده است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج تصریح کرد: این بیمارستان بخش‌های مختلفی همچون بخش اعصاب و روان زنان، اعصاب و روان مردان و شیمی درمانی دارد.

پندوار ابراز داشت: به دلیل وجود این بخش ها در بیمارستان تا حد زیادی از تردد بیماران به استان های همجوار جلوگیری شده و دیگر نیاز نیست بیماران کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های دیگر عزیمت کنند.

وی ادامه داد: در این بیمارستان بخش های دیگری همچون اتفاقات روانپزشکی و مرکز ترک اعتیاد (ام ام تی) فعال هستند. بیماران اعصاب و روان که نیازمند به (ای سی تی) باشند نیز در این بیمارستان خدمات درمانی دریافت می کنند.

پرندوار بیان کرد: بسیاری از بیمارانی که در این بیمارستان پذیرش می شوند از نقاط محروم و دورافتاده  استان می آیند که برای همراهان بیمار جایگاهی به صورت کانکس در نظر گرفته شده و تعدادی از همراهان بیمار نیز در اقامتگاه بیمارستان امام سجاد استقرار می یابند.

وی عنوان کرد: در این رابطه‌ کمک و مشارکت خیران برای ایحاد اقامتگاه برای همراهان بیمار در این بیمارستان بخشی از مشکلات را رفع خواهد کرد.

رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج تاکید کرد: تاکنون ۲۵ میلیون تومان برای فضای سبز، ۱۵ میلیون تومان برای کانال کشی و ۱۰ میلیون تومان برای روشنایی محوطه این بیمارستان هزینه شده است.

یادواره شهدای پایگاه‌ مقاومت شهدای گمنام «بهره عنا» برگزار شد
دنبال کنید

پرندوار ادامه داد: در زمینه حامل های انرژی حدود ۷۰ میلیون تومان هزینه آب می شد که با کمک شهرداری یاسوج و انشعاب برای فضای سبز این مبلغ به ۲ میلیون تومان کاهش یافت است.

وی ابراز داشت: این بیمارستان در گذشته زیر نظر بیمارستان‌های امام سجاد و شهید بهشتی یاسوج بود و هر زمان هر جایی که مشکلی پیدا می‌ شد، انبار این بیمارستان را خالی می‌ کردند اما هم اینک بیمارستان شهید رجایی مستقل شده است.

پرندوار تاکید کرد: بیمارستان شهید رجایی یاسوج تا سال گذشته، ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بدهکار بود یعنی بیمارستان با منفی ۱۰۰ درصد تراز مالی روبرو بود اما هم اینک بدهی بیمارستان به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است و بدهی‌ها ۵۰ درصد تقلیل پیدا کرده است.

وی گفت: درآمد سالانه بیمارستان در سال های گذشته ۳۸ میلیون تومان بوده  اما اکنون درآمد آن به ۴۰۰ میلیون تومان در هر ماه رسیده است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج ادامه داد: این بیمارستان از معدود بیمارستان هایی بوده که مطالبات پرسنل و کادر آن بروز شده است.

پرندوار افزود: در این بیمارستان به فعالیت های فرهنگی نیز از جمله تجلیل از خانواده شهدا، برپایی موکب سلامت، ایجاد نماز خانه، تهیه بسته های آموزشی برای دانش اموزان بی بضاعت، کمک به مردم زلزله زده سی سخت توجه ویژه شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع ظرف سال گذشته ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در بخش های روانپزشکی و شیمی درمانی این بیمارستان خدمات درمانی دریافت کرده اند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج تاکید کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۷۲ نفر در بخش شیمی درمانی و مابقی در حوزه روانپزشکی بوده اند.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد: ۶۵میلیارد ریال یارانه سلامت به استان پرداخت شده است
دنبال کنید

وی ادامه داد: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۷۴۲ نفر به بخش شیمی درمانی مراجعه کرده اند.

پرندوار بیان کرد: بخش اعصاب و روان زیر ۱۸ سال و بستری برای سن کودک و نوجوان در این بیمارستان وجود ندارد اما با همکاری یک پزشک متخصص این قشر به صورت سرپایی ویزیت می شوند.

وی گفت: این بیمارستان در سال ۹۸ درجه ۲ بود و طبق ارزیابی‌های وزارت بهداشت رتبه خوبی نگرفت و پروانه اش بعلت عمومی بودن ساقط شد که هم اکنون پروانه بیمارستان به تخصصی تبدیل شده و بیمارستان درجه سه است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج عنوان کرد: بخش غربالگری سرطان در این بیمارستان در بخشهای سرطان سینه، کولورکتال و مثانه از هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

پرندوار ابراز داشت: همه خدمات شیمی درمانی در این بیمارستان بصورت رایگان انجام می شود و هزینه ای از بیمار دریافت نخواهد شد.

وی تاکید کرد: راه اندازی مرکز پرتو درمانی یا رادیوتراپی یکی از نیازهای جدی استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان بیماران سرطانی است.
 
رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج ادامه داد: افتتاح این مرکز در حوزه اختیارات بیمارستان نیست و از سوی وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه نیاز به پیگیری دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi