پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رئیس جمهوری: جهاد سازندگی در کشور احیا می‌شود

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس جمهوری گفت: جهاد سازندگی باید احیا شود و ایجاد دوباره آن برای آباد کردن روستاها و مناطق محروم کشور لازم است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64495
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

رئیس جمهوری: جهاد سازندگی در کشور احیا می‌شود

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در نشست با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مردم کهگیلویه ‌و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بخش جهادی وزارت جهاد کشاورزی باید به طور جداگانه در روستاها ‌و مناطق محروم فعال شود.

وی افزود: هم اینک احیای جهاد سازندگی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

رئیس جمهوری ابراز داشت: توجه به روستاها و فعال کردن اقتصاد آن ها بسیار مهم است زیرا که با فعال نمودن آن دیگر شاهد حاشیه نشینی در شهرها نخواهیم بود.

وی ادامه داد: تحول بر مبنای نظریه‌های علمی ضرورتی انکارناپذیر برای کشور است و جایگاه این مهم دانشگاه بوده و باید ارتباط جدی با دانشگاه تقویت شود.

رئیس جمهوری گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی زرخیز اما محروم، غنی اما غیر برخوردار است که ناشی از استفاده نکردن  از ظرفیت های آن است. تقسیم ظرفیت ها در این استان باید بر اساس آمایش سرزمینی باشد.

رئیس جمهوری با بیان این که حرکت در دولت سیزدهم مبتنی بر آمایش سرزمینی و عدالت محوری است، به مشکل تولید در کهژیلویه و بویراحمد اشاره کرد وگفت: سخن گفتن از تولید بدون رفع موانع تولید امکان پذیر نیست و از سویی سرمایه گذاری برای سرمایه گذار باید تسهیل شود تا احساس کند از او حمایت می شود.

رئیسی ابراز داشت: مسئله پروژه های نیمه تمام از اولویت های دولت است و برای نمونه تا آخر ۱۴۰۱ سد هایی که امروز در این استان بازدید شد، تکمیل خواهند شد.

رئیس جمهوری گفت: بخش قابل توجهی از حوزه صنعت در استان غیرفعال و تعطیل شده که باید فعال شوند.

آیت الله رئیسی  در سفر به کهگیلویه و بویراحمد از سوی وزیران کشور، جهاد کشاورزی ، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، بهداشت ، صنعت، معدن و تجارت، معاون سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری همراهی می‌شود.

ناگفته های ورزش در گفتگو با داور بین المللی والیبال نفت و گاز گچساران
دنبال کنید

در این سفر بررسی مسائل و مشکلات کهگیلویه و بویراحمد و نتیجه ارزیابی وزیران پیرامون آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی و رفع آن ها که در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بازدید از شهر زلزله زده سی سخت، بازدید از چند طرح عمرانی ، نشست با خانواده های شهدا و ایثارگران ، گفت و گو با نخبگان و حضور در شورای اداری از برنامه‌های رئیس جمهوری در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi