شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر تعاون: تاکید رئیس جمهوری در سفرهای استانی گره‌گشایی است

یاسوج – کرونا نیوز – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکید رئیس جمهوری دولت سیزدهم در سفرهای استانی گره گشایی از مشکلات تولیدکنندگان است ، از فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد خواست تا دغدغه های خود را بدون پرده و شفاف در این سفر مطرح کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64474
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۵۱

کرونا :

وزیر تعاون: تاکید رئیس جمهوری در سفرهای استانی گره‌گشایی است

به گزارش کرونا نیوز ، حجت الله عبدالملکی شامگاه پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: به نمایندگی از رئیس جمهوری تمامی مشکلات مطرح شده شما در این نشست بطور جد  بررسی و برای رفع این چالش ها تلاش خواهم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: اینک بیش از ۷۰ درصد کارگاه های صنعتی استان تعطیل و بسیاری از واحد های صنعتی استان کم تر از ظرفیت کار خود می کنند.

آیت ارمغانی افزود: تعطیلی ۲۱۳ واحد دامداری صنعتی و  ۶۳ واحد مرغداری از عمده مشکلات این استان است که  احیای دوباره این واحدهای تولیدی نیاز به مساعدت دولت و متولیان امر دارد .

وی  به رشد روز افزون بیکاری در این استان اشاره کرد و اظهار داشت : فقدان تخصص و نداشتن مهارت لازم از دلایل اصلی بیکاری افراد در این استان بشمار می رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه ‌و بویراحمد ابراز داشت: تناسبی میان آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای و نیاز های بازار کار استان وجود ندارد.

ارمغانی عنوان کرد: در استان ظرفیت های بالایی برای توسعه اقتصادی وجود دارد اما استفاده کافی نشده است.

وی افزود: امید است با درایت خوب وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی‌ از فعالان بخش صنعت و تولید استان حمایت مناسب بشود.

توسعه نیافتگی سزاوار کهگیلویه و بویراحمد نیست 

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت:  استان ثروتمند است و توانمندی ها و ظرفیت های بسیار دارد که این همه توسعه نیافتگی سزاوار استان نیست.

جبار کیانی ابراز داشت: توسعه متوازن به درستی در این استان شکل نگرفته است و فاصله توسعه یافتگی این استان با استان های دیگر زیاد است.

تمرین بانشاط ملی‌پوشان کاراته در اردوی تیم ملی/ اجرای تمرینات تکنیکی و شگرد بازیکنان
دنبال کنید

کیانی تاکید کرد: دلیل توسعه نیافتگی این استان یکی آن که نتوانسته ایم از ظرفیت های قانون بودجه به درستی استفاده کنیم و دیگری سهم استان از پروژه ها ناچیز بوده است.

وی راهکار خروج استان از این وضعیت رکود را  مستلزم تعریف پروژه های بزرگ دانست و اظهار داشت : متاسفانه اکثر فارغ التحصلان دانشگاهی در استان دانش نامه دارند اما مهارت لازم را دارا نیستند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi