جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

صندوق توسعه پژوهش و فناوری در کهگیلویه وبویراحمد راه اندازی می شود

کرونا نیوز -یاسوج-مدیر امور مجلس و ذی نفعان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: صندوق توسعه پژوهش و فناوری با توجه به ظرفیت های کهگیلویه وبویراحمد در این استان راه اندازی می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64165
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۳۲

کرونا :

صندوق توسعه پژوهش و فناوری در کهگیلویه وبویراحمد راه اندازی می شود

به گزارش کرونا نیوز، مهدی خالقی روز چهارشنبه در بازدید از پارک‌های علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت :۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با سودهای چهار و ۱۱ درصد برای اجرا و توسعه طرح‌های فناورانه  این استان اختصاص یافته است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای رفع مشکلات مالی پارک های علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود.
مدیر امور مجلس و ذی نفعان صندوق نوآوری و شکوفایی کشوربیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های مطلوبی در بومی سازی تکنولوژی در کشور دارد که باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد.
 نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: در کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای حمایت از طرح‌های نوآورانه و جهش تولید حمایت‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

مهدی روشنفکر افزود: کهگیلویه و بویراحمد دراری ظرفیت های کم نظیری در حوزه طرح های فناورانه و کسب و کارهای علمی دارد که باید بزرای کاهش بیکاری از این ظرفیت ها استفاده مطلوب شود.
 رییس پارک علم وفناوری  کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: اخذ مالیات، نبود بازار فروش و حمایت نکردن برخی ادارات را از جمله مشکلات فناوران و ایده پردازان کهگیلویه و بویراحمد است.

سید شمس‌الدین هاشمی  با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری در آینده ای نزدیک در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود، افزود: راه اندازی این صندوق در پارک های علم و فناوری در مقایسه با سایر اماکن آموزشی و پژوهشی تجربه‌ای موفق‌تر بوده است.

روایت استاندار از بیکاری گچسارانی‌ها تا تشنگی روستاهای دهدشت/ برای کهگیلویه و بویراحمد کاری کنید
دنبال کنید

وی ادامه داد: در صورت همکاری دانشگاهها در سهیم شدن و اشتراک سرمایه برای راه اندازی این صندوق، فصل جدیدی در توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری ایجاد خواهد شد.

 رییس پارک علم وفناوری  کهگیلویه و بویاحمد اظهار داشت: با توجه به تجربیات موفق سایر پارک های علم و فناوری و در صورت تصویب مجمع عمومی، رییس پارک علم و فناوری به عنوان رییس هیات مدیره و مکان این صندوق در فضای پارک خواهد بود.

هاشمی عنوان کرد: بر اساس تصمیمات گرفته شده در هیات امنای دانشگاهها، پارک علم و فناوری ۱۷ سهم و دانشگاه علوم پزشکی ۱۵ سهم از این صندوق را به خود اختصاص می دهد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi