شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

محمد ایمانی

به نام حیرت، به کام اباحیت؟!

آقای مهدی نصیری ادعا می کند عصر غیبت امام زمان (عج)، “عصر حیرت” می خواند و بر این مبنا، از گذشته انقلابی خود زاویه گرفته است. درستی و نادرستی مدعای ایشان درباره “حیرت”، فعلا محل بحث ما نیست. اما سزاوار است بپرسیم که آیا بر مبنای این برساخته ذهنی، حلال و حرام ها جا به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64112
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

کرونا :

به نام حیرت، به کام اباحیت؟!

آقای مهدی نصیری ادعا می کند عصر غیبت امام زمان (عج)، “عصر حیرت” می خواند و بر این مبنا، از گذشته انقلابی خود زاویه گرفته است.
درستی و نادرستی مدعای ایشان درباره “حیرت”، فعلا محل بحث ما نیست. اما سزاوار است بپرسیم که آیا بر مبنای این برساخته ذهنی، حلال و حرام ها جا به جا شده است؟
اهل بیت (ع) به استناد آیه شریفه “وَ ما کُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُداً. من گمراهان را به یاری نمی گیرم”، از همراهی و همپوشانی با اغیار اجتناب کرده و از مومنان نیز همین توقع را داشته اند. آیا در عصر ادعایی حیرت، این حرمت، تبدیل به حلیّت شده است؟
♦️مومنان همچنین شدیدا از دروغ نهی شده اند. این حکمت از پیامبر اعظم (ص) است که”کفى بالمرء من الکذب أن یحدّث بکلّ ما سمع. در دروغگویی انسان، همین کفایت می کند که هر چه بشنود بازگو کند”. و یا از امیر مومنان (ع) در نامه ۶۹ نهج البلاغه است که فرمود “و لا تُحَدّث النّاس بِکلّ ما سَمِعتَ به فکفی بذلک کِذبا”هرچه را شنیدی بازگو مکن که همین برای دروغ کافی است”.
🔹آقای نصیری مدت هاست در کانال خود از اغیار، به صرف زاویه داشتن با نظام و انقلاب، مطلب فوروارد می کند. و حال آن که برخی از این افراد، زاویه اساسی نه تنها با انقلاب و اسلام، بلکه با اصل صداقت و امانت دارند.
♦️به عنوان مثال، روزنامه شرق، در کنار غربگرایی، بارها اقدام به نشر اکاذیب کرده است. مدیر شرق آذر ۹۵ درباره اعتراض ها به خلاف گویی های روزنامه اش گفت:
🔹”من مبالغه درباره برجام رو قبول دارم. این مبالغه‌ها باید می شد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع رو قدری بزک می‌کرد که بتونه حرفش رو به کرسی بنشونه… بالاخره این بازی با تیتر هست دیگه” !!
♦️”برای نشاندن حرف بر کرسی، می شود واقعیت را مبالغه و بزک (تحریف) کرد! همان گونه که به دروغ تیتر زدند “امضای کری تضمین است” و حال آن که همان زمان سخنگوی کاخ سفید گفته بود:
🔹”ما برای آینده توافق در دولت بعدی تضمین نداده‌ایم. اوباما بارها گفته که در خصوص آنچه دولت بعد می‌کند، هیچ تضمینی نداده . دولت بعدی بر اساس اینکه چه چیزی را در راستای منافع ملی تشخیص می‌دهد، تصمیم مقتضی را در قبال توافق خواهد گرفت”!
♦️شرق اخیرا در مطلبی کذب به نقل از علی تاجرنیا (عضو افراطیون مجلس ششم) ادعا کرد “برکت، واکسنش را یک میلیارد دلار به دولت پیش‌فروش کرده بود”. این ادعا بلافاصله با استقبال رسانه های بدنامی مثل ایران اینترنشال مواجه شد؛ آقای نصیری هم در ادامه بی پروایی هایی گذشته، اقدام به باز نشر مطلب دروغ شرق کرد!
🔹وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام (متولی تولید واکسن برکت) این ادعا را تکذیب کردند و روزنامه شرق که یقین داشت دروغ نوشته، طی دو روز، به کذب بودن ادعای خویش اعتراف کرد.
♦️اما آقای نصیری با وجود این که کورکورانه از یک روزنامه بد سابقه دنباله روی کرد، اکنون حاضر نیست لااقل اعتراف همان روزنامه به کذب بودن ادعایش را هم منتشر کند تا هم جبران جفای قبلی را کرده باشد و هم متهم نشود که صداقت و انصاف به خرج نمی دهد.
🔹جالب این که او ، هنگام واکسیناسیون کرونا، واکسن برکت را انتخاب کرده و باید پرسید که با این وجود، چرا بی مهری؛ آن هم به استناد یک روزنامه بدسابقه؟!
♦️به تعبیر جناب حافظ؛ “دوش آن صنم چه خوش گفت در حلقه مغانم/ با کافران چه کارت، گر بت نمی پرستی؟”. و؛ “با چنین حیرتم از دست بشد صرفه کار/ در غم افزوده‌ام آنچ از دل و جان کاسته‌ام”.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi