شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرش ماشینی 700 شانه

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه در بازار فرش ماشینی، امروزه فرش ماشینی ۷۰۰ شانه به دلیل قیمت و کیفیت بافت مناسب و معقول از پرفروش‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین محصولات بشمار می آید که با تراکم های پودی مختلف تولید ‌می‌شود. تنوع در تراکم تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی فرش میگذارد. این فرش ها از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63876
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

کرونا :

فرش ماشینی 700 شانه

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

در بازار فرش ماشینی، امروزه فرش ماشینی ۷۰۰ شانه به دلیل قیمت و کیفیت بافت مناسب و معقول از پرفروش‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین محصولات بشمار می آید که با تراکم های پودی مختلف تولید ‌می‌شود. تنوع در تراکم تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی فرش میگذارد. این فرش ها از فرش های ۴۰۰ و ۵۰۰ ، طرح ۷۰۰ شانه ماشینی باکیفیت تر ولی گران تر و نسبت  فرش های ۱۰۰۰شانه ، فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه قیمت مناسب تری دارد. البته در ادامه به ویژگی های آن نسبت به سایر محصولات خواهیم پرداخت.

فرش ماشینی 700 شانه 5

خصوصیات فرش ماشینی هفتصد شانه

  • انواع تراکم های مورد استفاده در فرش ۷۰۰ شانه کاشان

تراکم عرضی (شانه) :  شانه فرش پارامتری برای تعداد نخ های خاب در ۱ متر از عرض فرش می باشد. شانه فرش از طریق نوع و تعداد دندانه های شانه ماشین بافندگی مشخص میشود و تقریبا غیر قابل تغییر می باشد که برای فرش ماشینی ۷۰۰ شانه معادل ۷۰۰ است.

تراکم پودی (تراکم) : به تعداد نخ های پود در یک متر طول فرش گفته می شود. تراکم پودی نقش تعیین کننده ای در ثبات ابعادی فرش هنگام استفاده و شستشو دارد. که برای فرش ۷۰۰ شانه  تراکم های ۱۴۰۰، ۲۱۰۰، ۲۲۵۰، ۲۵۵۰ وجود دارد  که هرچه این میزان بالاتر رود به تناسب قیمت فرش نیز بیشتر می شود.

فرش ماشینی 700 شانه 6

  • جنس نخ مصرفی در فرش ۷۰۰ شانه کاشان

برای این نوع فرش میتوان از الیاف ۱۰۰درصد اکریلیک و یا ترکیبی از الیاف ورجین و پلی استر به همراه اکریلیک استفاده کرد. در بافت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه آویژه از الیاف ۱۰۰ درصد اکریلیک هیت ست استفاده میگردد. این در حالی است که می توان گفت مهم ترین عامل در میزان کیفیت  و دوام یک فرش ماشینی خوب الیاف مصرفی در آن می باشد.

اعزام تجهیزات لشکر ۱۶ زرهی قزوین به مرزهای شمال غرب
دنبال کنید

در هنگام خرید فرش ماشینی به این نکته دقت نمایید که بعضی از تولیدکنندگان فرش هفتصد شانه از نخ های ورژن استفاده میکنند که دارای کیفیت کمتری نسبت به الیاف اکریلیک می باشد. اگرچه در دید اول فرش با فرش بافته شده با الیاف اکریلیک چندان تفاوتی ندارد ولی به مرور زمان و با پا خوردن و کاهش انعطاف پذیری الیاف ، خاب فرش سفت میشود. همانطور که گفتیم فرش های بافته شده با الیاف نامرغوب در ظاهر فرش نمود نمیکند واین باعث سودجویی فروشندگان بی انصاف می شود و بعضی از فروشندگان فرش با کیفیت پایین را با قیمت فرش با کیفیت به مشتری بدهند.

  • ارتفاع نخ خاب فرش ۷۰۰ شانه :

اندازه خاب فرش۷۰۰ شانه نسبت به فرش‌های ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ بیشتر است که همین امر سبب می‌شود نشیمنگاه بهتری نیز داشته باشد.  و از نظر نرمی و لطافت ریشه‌ها، بیشتر مورد توجه مصرف‌کننده‌ قرار بگیرد.

 

تشخیص فرش ۷۰۰ شانه با تراکم واقعی از غیر اصل

از آنجایی که فرش های ۷۰۰ شانه با تراکم مختلف بافت میگردد و یا حتی فرش طرح ۷۰۰ را به جای فرش ۷۰۰ شانه واقعی میفروشند. این سوال پیش می آید که چگونه تشخیص دهیم که آیا واقعاً فرشی که به ما ارائه شده ۷۰۰ شانه هست یا خیر؟ تراکم واقعی فرش چیست ؟

همانطور که برای شما توضیح دادیم با مفهوم شانه و تراکم فرش آشنا شدیم. اما اکنون باید به صورت عملی و از روی فرش شتانه و تراکم فرش را بتوانیم تشخیص دهیم.

شانه فرش به معنی تعداد گرههای فرش در یک متر از عرض فرش است. پس زمانیکه گفته میشود فرش ۷۰۰ شانه هست، باید در یک متر از عرض فرش ۷۰۰ گره زده شده باشد. یا به عبارت دیگر، باید در ۱۰ سانتی متر از عرض فرش ۷۰ گره بافته شده باشد. اگر شما قصد خرید حضوری فرش را دارید، یک خط کش بردارید و تعداد گره ها در یک متر از عرض فرش ماشینی کاشان را شمارش کنید.

بخشدار مرکزی گچساران :مقدمات الحاق آبگرمو به شهر دوگنبدان در حال انجام است
دنبال کنید

در مورد تراکم فرش هم باید همین کار تکرار کنید اما اینبار تعداد گره دریک متر طول فرش را بشمارید. البته بین محاسبه شانه و تراکم تفاوتی وجود دارد. این که اگر در بافت عرضی فرش تعداد گره ها با تعداد پودها برابر هست، اما در بافت طولی فرش تعداد پودها سه برابر تعداد گره هاست. یعنی به ازای هر گره ای که زده میشود سه ردیف پود بافته میشود. و چون تراکم به معنی تعداد پودها در یک متر از طول فرش هست، ابتدا باید تعداد گره های یک متر طولی فرش رو شمارش کنید و سپس در ۳ ضرب کنید. مثلا اگر تراکم فرش ۷۰۰ شانه ۲۵۵۰ هست، باید در یک متر از طول فرش تعداد ۸۵۰ عدد گره توسط دستگاه بافندگی فرش ماشینی بافته شده باشد.

فرش ماشینی 700 شانه 7

عوامل موثر بر قیمت فرش های ۷۰۰ شانه

عواملی که روی قیمت فرش هفتصد شانه کاشان تاثیر دارد عبارتند از :

  • تراکم
  • جنس نخ خاب، تار و پود فرش
  • برند
  • نوع دستگاه بافندگی

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi