جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد تشدید می شود

یاسوج- کرونا نیوز- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح بازرسی از اصناف در هفته های آینده با شدت بیشتری ادامه پیدا می کند، گفت: تمام بازار تحت نظارت بازرسان قرار خواهد داشت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63350
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد تشدید می شود

به گزارش کرونا نیوز سید حشمت الله صمیمی روز یکشنبه اظهار داشت: با وجود تعطیلی ادارات در روز های گذشته، حضور کارمندان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در محل کار نشان داد که حوزه بازرسی و نظارت روزهای تعطیل نیز فعال است و در روزهای تعطیل فعالیت این مجموعه بیشتر است.

وی در خصوص جایگاه و نقش سازمان صنعت معدن و تجارت، عنوان کرد: با توجه به اینکه این سازمان  زیر مجموعه وزارت صنعت و معدن و تجارت است و این وزارتخانه در تولید و اشتغال نقش مهم و اساسی دارد ،این سازمان نیز به تبعه وزارتخانه کارهای بزرگی را در سطح استان باید پیگیری کند.

صمیمی تصریح کرد: وجود نشست های متفاوت در سطح استان و کارگروهی که مدیریت آن با سازمان صنعت و معدن و تجارت است یا دبیری آن به عهده آن سازمان بوده نشان از گستردگی حوزه فعالیت این سازمان است.

وی بیان کرد: ازجمله این کارگروه ها می توان به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد که این سازمان به عنوان دبیرخانه کارگروه مشکلات طرح های اقتصادی همه دستگاه ها از جمله  سازمان جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی و گردشگری و سایر واحدهای خدماتی را جمع بندی و به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که به ریاست  استاندار یا حوزه اقتصادی تشکیل می شود، ارائه می دهند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دبیر خانه ستاد تنظیم بازار نیز که بصورت مستمر مشکلات را بررسی و جمع بندی می کند از وظایف این سازمان است.

وی با بیان اینکه بحث کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی  از دیگر وظایف این سازمان است، عنوان کرد: کارگروه آرد و نان که نظارت بر عملکرد نانوایان و توزیع آرد را دارد جز وظایف این سازمان است و سایر گروه های کاری مانند گروه کاری صادرات غیر نفتی و غیره از دیگر وظایف این سازمان است.

انتصاب رئیس دفتر امام جمعه بهمئی و توصیه‌های صلواتی
دنبال کنید

صمیمی عنوان کرد: بنابراین می بینیم سازمان صنعت و معدن و تجارت بخش مهمی از مسائل اقتصادی استان را به دوش می کشد.

وی تاکید کرد : هر گونه تصمیم نادرست در سطح کلان و یا هر گونه ضعف و کم کاری در سایر وزارتخانه ها آثارش را در بازار نشان می دهد و این جاست که کار بازرسان سخت می شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما باید واقعیات موجود در بازار را بپذیریم که وقتی عرضه کم شود و تقاضا زیاد باشد ، حضور دلالان در سطح بازار برای افزایش قیمت محصولات زیاد می شود.

وی افزود: هر گونه خللی در تولید محصولات کشاورزی و یا عدم برنامه ریزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی موجب خواهد شد که بخشی از محصولات کشاورزی دچار کمبود شود و آثار و تبعات خود رادر بازار نمایان می کنند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هرگونه تصمیم گیری در اصلاح قیمت حامل های انرژی موجب افزایش قیمت در بعضی از کالاها خواهد شد و شاید هفته ها همکاران ما در سازمان صنعت و معدن و تجارت گرفتار نظارت و کنترل های لازم در این زمینه باشند.

صمیمی بیان کرد: هر گونه تصمیم گیری درخصوص نرخ دستمزد و حقوق و مزایای کارگران که توسط  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می پذیرد، در قیمت نهایی محصولات  تولیدی تاثیر گذار خواهد بود و باز اینجا بازرسان باید با دقت بیشتری بازار را کنترل کنند.

وی افزود: بنابراین اینها نشان از نقش و جایگاه سازمان صنعت معدن و تجارت است و بازرسان مهم ترین نقش را در این میدان خواهند داشت.

وضعیت اسفبار شهرک صنعتی چرام
دنبال کنید

صمیمی افزود: در سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰  پرونده فقط به تعزیرات حکومتی از سوی سازمان صمت ارجاع داده شد که  این خود نشان از تلاش شبانه روزی کارکنان این سازمان است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi