شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری چگونه است؟

تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری چگونه است؟ آرایشگری و آموزش آرایشگری زنانه یکی از شغل‌هایی است که کرونا تاثیر بسیار زیادی بر روی کسب و کار آن‌ها قرار داد. چرا که این شغل نیازمند ارتباط مستقیم بین آرایشگر‌ها و مشتریان است. در این مقاله ما قصد داریم تاثیرکرونا بر بازار آرایشگری کرونا بر را بررسی کنیم. همچنین راه‌هایی را بیان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63240
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲:۱۳

کرونا :

تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری چگونه است؟

تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری چگونه است؟

آرایشگری و آموزش آرایشگری زنانه یکی از شغل‌هایی است که کرونا تاثیر بسیار زیادی بر روی کسب و کار آن‌ها قرار داد. چرا که این شغل نیازمند ارتباط مستقیم بین آرایشگر‌ها و مشتریان است. در این مقاله ما قصد داریم تاثیرکرونا بر بازار آرایشگری کرونا بر را بررسی کنیم. همچنین راه‌هایی را بیان خواهیم کرد تا آرایشگر‌های عزیز بتوانند در این زمان و دوره‌ی سخت کرونایی، فعالیت خود را انجام دهند.

تاثیر کرونا بر بازار کار آرایشگری

تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری

درست از سال ۱۳۹۸ زمانی که ویروس کرونا وارد بازار شد، بسیاری از کسب وکار‌ها را تعطیل کرد و اکثر مشاغل نتوانستند فعالیت خود را انجام دهند و کشور تعطیل شد. یکی از شغل‌هایی که صدمات بسیار زیادی از طریق ویروس کرونا به آن وارد و به تعطیلی کشانده شد، شغل آرایشگری و به خصوص آرایشگری بانوان بود.

تاثیر کرونا بر آرایشگری به گونه‌ای بود که تمامی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه تعطیل شد و تا مدتی فعالیت‌های خود را انجام نمی‌دادند. از این رو آرایشگر‌هایی که تنها راه درآمدی آن‌ها از شغل آرایشگری بود، خسارات جبران ناپذیری به آن‌ها وارد شد. اصلی‌ترین دلیل این تعطیلی‌ها، نبود اطلاعات کافی درباره این ویروس بود.

شغل آرایشگری به دلیل اینکه مدام با صورت و مو‌های مشتریان در ارتباط است، از این رو ارتباط مستقیمی با افراد برقرار می‌شد، همچنین به دلیل استفاده عمومی وسایل اصلاح به ویژه در آقایان جز پرخطرترین شغل‌ها در زمان کرونا قرار گرفت به همین دلیل تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری بیش از شغل‌های دیگر است.

در این بین یکی از بهترین کارهایی که افراد و به خصوص بانوان دارای سالن های آرایشی می توانند انجام دهد کسب آموزش و شرکت در دوره های آموزش آرایشگری است. به طور مثال یک سالن دار در زمینه رنگ مو تخصص و تبحر بالایی دارد، اما در زمینه کاشت ناخن خیر. در این مدت که فرصتی ایجاد شده افراد می توانند با شرکت در دوره های آموزش کاشت ناخن در مجموعه هایی همچون آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان (Honaramoozan.com)، آموزشگاه آرایشگری هنرسرا (Honarsara.net) که در زمینه آموزشگاه آرایشگری فعالیت می کنند و مواردی از این قبیل اقدام کنند.

البته در این میان مطمئنا اولیت با آموزش دوره هایی است که تا حد امکان نیاز به حضور افراد در کنار یکدیگر نداشته باشه. به طور مثال دوره های آموزش میکاپ و گریم یا همان آرایش صورت نیاز به فردی دارد که میکاپ بر روی صورت او انجام شود اما در این میان آموزش شینیون مو با استفاده از کله مانکن های موجود در بازار قابل انجام است و توصیه می گردد.

 

دوره آموزش شینیون مو در آموزشگاه هنرسرا

چه کنیم که تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری کمتر شود؟

همانطور که در قسمت قبلی مقاله ذکر کردیم در زمان ورود ویروس کرونا اطلاعات کافی در رابطه با این ویروس منحوس وجود نداشت و هیچکس نمی‌دانست که برای پیشگیری از کرونا چه اقداماتی را باید انجام داد. اما با گذشت حدود یکسال از زندگی این ویروس در کشور، اطلاعات بیشتری توسط پزشکان و کادر درمان در اختیار مردم قرار گرفت؛ و طبق تحقیقاتی که صورت گرفت رفته رفته آشنایی مردم با این ویروس بیشتر شد و برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اقدامات لازم را انجام دادند.

دکتر روحانی سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را تبریک گفت
دنبال کنید

شغل آرایشگری که یک شغل خدماتی است نباید هیچگاه تعطیل شود چرا که مردم نیاز روزانه به آرایشگر‌ها دارند. برای اینکه تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری کمتر شود لازم است اقداماتی صورت گیرد و ما این اقدامات را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

اقدامات لازم برای کمتر شدن تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری

با توجه به اینکه امروزه اطلاعات کافی درباره کرونا و راه‌های پیشگیری از آن در دسترس است، باید به پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های پزشکان توجه کرد. البته افراد باید یکسیری اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به ویژه در زمان حضور در آرایشگاه‌ها انجام دهند. اقدامات لازم برای کمتر کردن تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری عبارت‌اند از:

  1. استفاده از ماسک: ماسک یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا است. افرادی که قصد رفتن به آرایشگاه را دارند بهتر است که از یک ماسک پارچه‌ای به همراه یک ماسک پزشکی استفاده کنند. استفاده همزمان دو ماسک احتمال ابتلا به کرونا را به شدت کاهش می‌دهد.
  2. استفاده از وسایل اصلاح شخصی: وسایلی که آرایشگر‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند معمولا برای استفاده عموم هستند و ممکن است افراد بسیار زیادی از آن‌ها استفاده کنند. بهتر است هرکس برای اصلاح خود، یکسری وسایل اصلاح تهیه کند و به همراه خود آن‌ها را به آرایشگاه ببرد و از آرایشگر بخواهد که برای اصلاح از وسایل شخصی خودش استفاده کند.
  3. استفاده از الکل: الکل بهترین گزینه برای ضد عفونی کردن دست‌ها است و گزینه مناسبی در نبود آب می‌باشد. با توجه به تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری، بهتر است در زمان حضور در آرایشگاه مرتب دستان خود را به الکل آغشته کنید چرا که در زمان اصلاح احتمال برخورد دست با صورت وجود دارد. با ضد عفونی کردن دستان با الکل دیگر نگرانی از بابت مبتلا شدن به بیماری ندارید.

اقدامات صاحبان مشاغل آرایشگری برای کمتر شدن تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری

آرایشگر‌های زنانه و مردانه وظیفه دارند که از ماسک به صورت دائم و برای یک مشتری استفاده کنند و برای مشتری‌های بعدی ماسک خود را تعویض کنند. اگر از وسایل موجود در آرایشگاه، برای اصلاح استفاده می‌کنند، باید به صورت مرتب آن‌ها را ضد عفونی کنند.

اگر یک مشتری فاقد ماسک بود، باید به آن توصیه دهند که از ماسک استفاده کند و در صورت نداشتن ماسک، باید یک ماسک تمیز به وی بدهند.

صاحبان آرایشگاه‌ها برای کمتر شدن تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری وظیفه دارند که به صورت دائم تمامی سالن را ضدعفونی کنند به ویژه صندلی‌ها و درب‌های اتاقی که مشتریان با آن‌ها در ارتباط هستند، به صورت ویژه ضدعفونی کنند. آرایشگر‌ها باید از پیشبند‌های یکبار مصرف برای انجام خدمات مشتریان استفاده کنند به صورتی که هر پیشبند، برای یک مشتری استفاده شود.

مراسم شیرخوارگان حسینی در گچساران
دنبال کنید

اگر پرسنل آرایشگاه احساس هرگونه بیماری کردند، نباید در محل کار خود حضور یابند و اگر تمامی پرسنل با این مشکل مواجه شدند، باید اقدام به تعطیلی سالن به مدت ۳ هفته نمایند.

بهتر است آرایشگر‌ها خودشان اقدام به کشیدن کارت کنند و برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بهتر است از دستکش‌های یکبار مصرف استفاده نمایند. با این اقدامات می‌توان به راحتی تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری را بسیار کم کرد و آرایشگر‌ها می‌توانند به راحتی به فعالیت خود ادامه دهند و با هیچ‌گونه مشکلی روبه رو نشوند.

نظر خانم مهناز محمدی ، مدیر آموزشگاه آرایشگری هنرسرا درباره تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری

در این مدت که این ویروس پا به میدان گذاشته بسیاری از آرایشگاه های موجود در سطح کشور متاسفانه به شدت با کمبود مشتری مواجه شده اند که دور از انتظار هم نبوده. متاسفانه با نگاهی به آگهی های نرم افزار دیوار مشاهده میکنیم که بسیاری از آرایشگران عزیز به ناچار کسب و کار خود را تعطیل کرده و تجهیزات و لوازم خود را برای فروش قرار دادند. اما چاره ای نیست. باید بود و جنگید. این خود بانوان کارآفرین هستند که باید با تلاش و پشت و کار و طی کردن مسیر درست راه نجات را فراهم کنند.

مهناز محمدی مدیر آموزشگاه آرایشگری هنرسرا

در همین راستا ما در آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان ، دوره های آموزشی خود را با تخفیف های بالا برای هنرجویان در نظر گرفتیم، به طوری که بانوان سالن دار با ارائه مدرک سال خود می توانند تا ۳۰ درصد هزینه کمتری از تعرفه مصوب فنی و حرفه ای پرداخت کنند.

امیدواریم که با آموزش درست و صحیح بانوان عزیز بتوانند برای بازار کار پس از کرونا و موفقیت در آن خود را آماده کنند. البته ذکر این نکته هم ضروری است که کسب آموزش آرایشگری به صورت مجازی هم در این بین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم در آموزشگاه های معتبری چون آموزشگاه هنرسرا و هنرآموزان فراهم گردیده است.

حال باید چه کرد؟

همانطور که اشاره کردیم آرایشگر‌های عزیز بیشترین آسیب را از نظر شغلی دیده‌اند. برای اینکه هیچ یک از این عزیزان بیکار نشوند و آسیب‌های مالی جدی به آن‌ها وارد نشود، لازم است اقدامات که در بالا گفته شد، صورت گیرد.

البته باید این نکته را ذکر کرد که مسئولین مربوط وظیفه دارند که نگاهی ویژه به این صنف داشته باشند و به آن‌ها هرگونه خدمات و کمک‌هایی که لازم دارند بدهند. شاید کمک کردن مسئولین در کنار رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی توسط افراد مختلف کمک ویژه‌ای به تعطیل نشدن آرایشگاه‌ها کند. امید است که بتوانیم تاثیر کرونا بر بازار آرایشگری را به حداقل برسانیم و آرایشگاه‌ها پایگاهی برای شیوع کرونا نباشند و همچنین آرایشگر‌های عزیز با خیالی آسوده در محل کار خود حضور یابند و خدمات لازم برای مشتریان را انجام بدهند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi