سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش قهرمانی گچساران نیازمند حمایت برای بازگشت به دوره طلایی

گچساران – کرونا نیوز – ورزش قهرمانی شهرستان گچساران به عنوان قطب اصلی ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به پیشینه خود و زیرساخت های موجود نیازمند حمایت برای بازگشت به عصر طلایی خود است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63160
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرونا :

ورزش قهرمانی گچساران نیازمند حمایت برای بازگشت به دوره طلایی

حضور حداقل ۵۰ ملی پوش گچسارانی در تیم های ملی رشته های مختلف و لیگ های کشور نشان می دهد ورزش این شهرستان ظرفیت های لازم برای حضور قدرتمندانه در سطح اول کشور را دارد اما با توجه به پایین بودن میزان حمایت ها ورزشکاران نامی گچساران راهی مناطق مختلف کشور شده اند تا چراغ ورزش گچساران رو به افول باشد.

نام آورانی چون میلاد غریبی ،بابک فرهودی، اعظم پور صمیمی، زنده یاد حسن باشت باوی،نوروز حیدری و ده ها ستاره درخشان دیگر از سال های گذشته تاکنون  گوشه ای از استعدادهای ورزشی گچساران است که در صورت حمایت می توان به درخشش دوباره ورزش این شهرستان امیدوار بود.

عصر طلایی ورزش گچساران

ورزش گچساران که در سال های نه چندان دور با حضور تیم های والیبال نشسته،هندبال مردان و زنان،هاکی،نوجوانان فوتبال وتنیس دوران افتخارآمیزی در ورزش کشور داشته است به دلیل کاهش حمایت وزارت نفت از ورزش قهرمانی در سال های اخیر در سراشیبی سقوط به لیگ های پایین تر قرار گرفته به طوری که امسال تنها تیم هندبال مردان نفت و گاز را در لیگ برتر کشور دارد.

انصراف تیم های بانوان هندبال و هاکی نفت و گاز گچساران از لیگ برتر،سقوط تیم های نوجوانان فوتبال و تنیس نفت و گاز این شهرستان به لیگ یک و سقوط تیم فوتبال بزرگسالان نفت و گاز گچساران از لیگ دسته اول به دسته سوم از جمله ناکامی های ورزش گچساران در سال های اخیر است که نشان داد که ورزش قهرمانی این خطه نیازمند حمایت جدی است.

قصه ورزش قهرمانی بانوان گچساران با کناره گیری تیم های هاکی و هندبال بانوان در لیگ های برتر تلخ تر است زیرا هاکی بازان بانوان این شهرستان با وجود ۶ عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی در سطح اول این رشته و هندبالیست ها نیز پس از چندین سال حضور در لیگ برتر هندبال کشور از سطح  نخست ورزش کشور خداحافظی کردند.

استاندار: حماسه آفرینی دلاور مرد کهگیلویه وبویراحمدی موجب غرور ملی شد
دنبال کنید

آخرین ناکامی ورزش گچساران امسال دل ورزش دوستان را شکست جایی که تیم نفت و گاز گچساران تنها نماینده فوتبال کهگیلویه وبویراحمد که سابقه حضور در لیگ دسته اول کشور را نیز داشت و چند بار تا یک قدمی راهیابی به لیگ دسته آزادگان فوتبال  پیش رفته با نمایشی نه چندان دلچسب از مسابقات لیگ دسته دوم کشور به لیگ دسته سوم سقوط کرد.

نفت و گاز گچساران که همواره در لیگ دسته دوم کشور حرف های زیادی در خطوط حمله و دفاع برای گفتن داشته در آخرین حضورش در این رقابت ها به دلیل کمبود اعتبار در نیم فصل نخست نتوانست بازیکنان با تجربه را در ترکیب خود داشته باشد به همین دلیل در سراشیبی سقوط قرار گرفت.

ورزش دوستان شهرستان گچساران با اشاره به وجود زیرساخت های ورزشی صنعت نفت،حدود ۸۰  مکان ورزشی و ۱۶ هزار ورزشکار معتقد هستند که مسوولان باید با حمایت از استعدادهای ورزشی این شهرستان ضمن فراهم کردن زمینه کشف استعدادهای جدید و حمایت از چهره های شاخص موجود به درخشش ورزش کشور در عرصه های ملی کمک می کنند.

آیا سرنوشت دیگر تیم ها در انتظار هندبال است؟

با کاهش منابع مالی در یک دهه اخیر مسولان تصمیم می گرفتند که تیم های خود را با استفاده از بازیکنان جوان بومی راهی مسابقات کنند که به دلیل کم تجربگی همواره این ایده با شکست روبه رو شده است درست برنامه های که هندبال نفت و گاز در مسابقات امسال دارد.

سرپرست تیم هندبال نفت و گاز گچساران معتقد است که برای حضور قدرتمندانه در مسابقات لیگ برتر امسال نیازمند حمایت مسوولان برای تامین اعتبار و گرفتن بازیکنان با تجربه هستیم.

سعید پایاب اضافه کرد: ۹۷درصد از بازیکنان تیم هندبال نفت و گاز گچساران در مسابقات امسال بومی و جوان هستند و بر اساس ظرفیت های موجود امسال هم چون سال گذشته برای بقا در لیگ برتر در این مسابقات شرکت می کنیم.

برپایی نمایشگاه نقاشی«تنهایی من» در نگارخانه ارشاد گچساران
دنبال کنید

وی با یادآوری اینکه مرحله دوم مسابقات لیگ برتر با فاصله بیش از یک ماه برگزار می شود عنوان کرد: نفت و گاز گچساران در صورت حمایت مسوولان می تواند با گرفتن بازیکنان جدید به شکل قوی تری در مسابقات امسال حاضر شود.

وی از مسوولان استانی و شهرستانی به ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست برای حمایت از تنها نماینده کهگیلویه و بویراحمد در لیگ برتر هندبال امسال همت کنند.

سرپرست تیم‌ هندبال نفت وگاز گچساران گفت: تیم هندبال نفت و گاز این شهرستان به همراه ۹ تیم دیگر در مسابقات لیگ برتر هندبال امسال کشور شرکت می‌کند.

سعید پایاب اظهار داشت: تیم نفت و گاز گچساران در نخستین گام مسابقات لیگ برتر هندبال امسال امروز ۲۴مرداد با سپاهان نوین اصفهان و در بازی دوم خود نیز در روز ۲۶ مرداد ماه با تیم ستارگان دشتستان دیدار می کند.

وی بیان کرد: نفت و گاز گچساران از ۲ هفته پیش تاکنون تمرینات آماده سازی خود را شروع کرده و از آمادگی نسبی برای مسابقات امسال برخوردار است.

سرپرست تیم‌ هندبال نفت وگاز گچساران تصریح کرد: امین زلفی پور بازیکن سابق نفت و گاز گچساران که فصل پیش در تیم ستارگان دشتستان توپ می زد و همچنین احسان آرپناهی ملی پوش گچسارانی تیم خائیز دهدشت به نفت و گاز گچساران پیوسته اند.

معمولا مشارکت بخش خصوصی راهکار اصلی برای حمایت از ورزش قهرمانی در هر منطقه ای است اما از آنجا که شهرستان کوچک گچساران بخش خصوصی توانمندی ندارد و شرکت های بزرگ همچون پتروشیمی هم توان مالی لازم برای تیمداری ندارند به نظر می رسد بازگشت به روزهای طلایی ورزش نیازمند دست به کار شدن دوباره وزارت نفت است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi