شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳

معاون استاندار: ۵۰۰ واحد مسکن در شهر زلزله زده سی سخت مسقف شد

یاسوج- کرونا نیوز- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طی سه ماه گذشته و با تلاش شبانه روزی ۵۰۰ واحد مسکن در شهر زلزله زده سی سخت مسقف شده است .

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62129
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰

کرونا :

معاون استاندار: ۵۰۰ واحد مسکن در شهر زلزله زده سی سخت مسقف شد

کیامرث حاجی زاده روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: نشست ها و پیگیری ها در خصوص بازسازی شهر زلزله زده سی سخت براساس برنامه زمان بندی پیش می رود.

وی با اشاره به یک هزار و ۶۰۰ واحد احداثی در شهر سی سخت، افزود: بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در مدت سه ماهه مسقف شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مسائل فنی و مهندسی در ساخت و سازها رعایت شده و مراحل تعمیر بیشتر واحدهای مسکونی تمام شده و لکه گیری آنها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع هفت مدرسه احداثی عملیات ساخت سه مدرسه تا پایان سال به اتمام می رسد، گفت: هفته آینده و با حضور استان های معین این مدارس کلنگ زنی می شوند.

حاجی زاده ابراز داشت: برای نخستین بار دو نشست کمیسیون ماده پنج در این شهرستان برگزار شد و افزون بر ۵۰ فقره درخواست پیگیری شد.

وی نداشتن سند ملکی ساختمان را یکی از مشکلات موجود دانست و گفت: مقرر شد در شورای بالادستی شهرستان این موضوع مطرح و همچنین مابقی پرونده ها و تغییر کاربری تعیین تکلیف شوند. 

حاجی زاده بر ضرورت نظارت مستمر کمیته عالی نظارت تاکید کرد و گفت: همواره از سوی کارشناسان دفتر شهری، نظام مهندسی و بنیاد مسکن بازدید میدانی انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت را جدی تر کنیم، گفت: ما همه تلاش خود را به کار می گیریم تا براساس قول مسئولان نظام و استان این مهم را به سرانجام برسانیم.

حاجی زاده با بیان اینکه اکثر فونداسیون ها انجام شد، خاطرنشان کرد: بعضی واحدها تکمیل شده است‌.

۴حلقه چاه تامین آب شرب یاسوج طی سالهای اخیر از مدار خارج شده اند
دنبال کنید

وی خواستار همراهی مردم در بحث نظارت و اجرا برای تحویل سریع منازل به آنها شد و ابراز داشت: تسریع در انجام کارها تنها با همکاری مردم محقق می شود.

حاجی زاده از صدور پروانه های ساختمانی خبر داد و افزود: دفاتر نظام مهندسی، بنیاد مسکن و شهرداری در شهر و برای مراجعه مردم مستقر هستند. 

وی تاکید کرد: سیمان رایگان توسط بنیاد مسکن توزیع شده است و تلاش می شود سیمان مارگون با قیمت مصوب کارخانه مازاد بر سهمیه و باتوجه به نیاز مردم در اختیار مردم دنا قرار گیرد.

حاجی زاده عنوان کرد: صدور پروانه و طراحی نقشه رایگان انجام شده است.  

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بنیاد مسکن و حوزه روستایی استانداری در روستاها وقت بیشتری بگذارند تا مردم همزمان خانه های خود را تحویل بگیرند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

پیش‌بینی آخرین وضعیت جوی کهگیلویه و بویراحمد طی روزهای آینده
دنبال کنید

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان  ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi