یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

چک لیست طلایی برای داشتن تلویزیونی با عمر طولانی

نقش و حضور تلویزیون در زندگی روزمره مان به قدری پررنگ است که خرابی آن جز مشکلات آزاردهنده هر منزلی است. با توجه به قیمت بالای دستگاه و هزینه تعویض قطعات آن و گاه کمیاب بودن برخی از قطعات٬ پر واضح است که تعمیر تلویزیون بدون داشتن دانش تخصصی٬ کاری غیرمنطقی و غیر اصولی است و ممکن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59798
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

کرونا :

چک لیست طلایی برای داشتن تلویزیونی با عمر طولانی

نقش و حضور تلویزیون در زندگی روزمره مان به قدری پررنگ است که خرابی آن جز مشکلات آزاردهنده هر منزلی است. با توجه به قیمت بالای دستگاه و هزینه تعویض قطعات آن و گاه کمیاب بودن برخی از قطعات٬ پر واضح است که تعمیر تلویزیون بدون داشتن دانش تخصصی٬ کاری غیرمنطقی و غیر اصولی است و ممکن است منجر به هزینه ای گزاف و یا حتی تعویض کل دستگاه شود.

از طرفی پیدا کردن تعمیرکار مجرب تلویزیون و اعتماد کردن به آن نیز کار ساده ای نیست، بعضی تعمیرکاران تلویزیون به سیستم و ساختار تلویزیون های جدید و اسمارت آشنایی لازم را ندارند یا حتی هر گونه برندی را تعمیر می کنند بدون آنکه با ساختار تلویزیون های آن برند آشنا باشند.

بنابراین باید به گونه‌ای از این وسیله استفاده کنید که مدت زمان زیادی برای شما سالم و باکیفیت کار کند. همه‌ی لوازم الکترونیکی عمر مفیدی دارند که بعد از آن دیگر به خوبی عمل نخواهند کرد. تلویزیون‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما برخی فاکتورها باعث می‌شوند تا عمر تلویزیون شما بیشتر از قبل شود.

اگر شما هم می‌خواهید که به این هدف دست پیدا کنید، بهتر است نکات گفته شده در این مقاله را رعایت کنید.

چک لیست طلایی برای داشتن تلویزیونی با عمر طولانی 3

منظور از عمر مفید تلویزیون چیست؟

تمامی وسایل الکترونیکی از جمله تلویزیون دارای یک عمر مفید هستند. برخلاف تصور بسیاری از عموم مردم، عمر مفید تلویزیون مربوط به سالم بودن قطعات تلویزیون نیست. در واقع عمر مفید تلویزیون زمانی به پایان می‌رسد که نور صفحه‌ی آن از ۱۰۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش پیدا کند؛ بنابراین می‌گوییم که عمر مفید دستگاه کاهش پیدا کرده است. در چنین شرایطی اگرچه می‌توانید از این تلویزیون استفاده کنید، اما روشنایی آن نسبت به قبل کمتر خواهد بود. در نتیجه لذتی که از تماشای برنامه‌های تلویزیون با نور زیاد می‌بردید، بعد از گذراندن عمر مفید تلویزیون دیگر تصاویر را با کیفیت اولیه نخواهید دید.

توصیه واعظی به جو بایدن و دولت آینده آمریکا
دنبال کنید

کاهش عمر مفید دستگاه ممکن است برای تمامی تلویزیون‌ها پس از مدتی اتفاق بیفتد؛ بنابراین کم شدن نور تلویزیون یک امر کاملا طبیعی برای هر تلویزیونی است. اما شما می‌توانید با رعایت برخی نکات، تلویزیونی با عمر طولانی داشته باشید. همچنین با رعایت نکردن این نکات ممکن است نتیجه‌ی عکس نیز بگیرد.

محل قرار گیری تلویزیون

یکی از نکات کلیدی برای عمر طولانی تلویزیون، محل قرارگیری درست آن است. انتخاب درست محل تلویزیون کمک می‌کند تا عمر تلویزیون طولانی شود. به عنوان مثال از قرار دادن دستگاه تلویزیون در کنار وسایل گرمازا مانند شوفاژ، بخاری و یا وسایل سرمازا مانند کولر و … جدا خودداری کنید. شرایط آب و هوایی نامناسب باعث می‌شود تا قطعات دستگاه شما دچار مشکل شود.

عدم برخورد ضربه

بهتر است تلویزیون را در مکانی که محل رفت و آمد اعضای خانواده است، نگهداری نکنید. علاوه بر این مراقب باشید تا ضربه‌ای به تلویزیون شما وارد نشود. در چنین شرایطی ممکن است پیکسل‌های تلویزیون از بین برود. در نتیجه با تعمیر تلویزیون ممکن است دستگاه شما مانند سابق به درستی کار نکند.  این امر در رابطه با تلویزیون‌های امروزی که ضخامت کمتری دارند، بسیار اهمیت دارد.

در نتیجه با مراقبت‌های درست می‌توانیم از خرابی‌های احتمالی تلویزیون جلوگیری کنیم.

تمیز کردن تلویزیون

تمیز کردن غیر استاندارد و غیر اصولی تلویزیون باعث می‌شود تا آسیب جدی به آن وارد کنید. بهتر است برای تمیز کردن تلویزیون از دستمال‌های مخصوص و مواد مخصوص استفاده کنید تا برای شما مشکل آفرین نشود. استفاده از آب و ماده شوینده باعث می‌شود تا به صفحه‌نمایش آن آسیب وارد شود.

تنظیم نور تلویزیون

نور تلویزیون با طول عمر مفید آن نسبت عکس دارد. این بدین معناست که روشن گذاشتن مداوم تلویزیون باعث می‌شود تا بعد از مدتی افت نور پیدا کند. بهتر است همیشه روشنایی تلویزیون در حالت استاندارد باشد؛ بنابراین کافی است تا از بخش تنظیمات دستگاه، مقدار نور صفحه را کمتر کنید.

حوادث پلاسکو / بحران فرهنگی در جامعه/ زاویه پنهان
دنبال کنید

کشیدن تلویزیون از برق

زمانی که تلویزیون خاموش است، بهتر است تا دستگاه را به کلی از برق بیرون بکشید. در غیر این صورت دستگاه برق و انرژی مصرف می‌کند. این ویژگی می‌تواند بر روی عمر مفید دستگاه تاثیرگذار باشد.

استفاده از محافظ تلویزیون

یکی از دلایل خرابی تلویزیون، نوسانات ولتاژ برق است. برای این منظور بهتر است برای تلویزیون خود یک محافظ خریداری کنید. محافظ تلویزیون کمک می‌کند تا جلوی افزایش و کاهش ولتاژ برق گرفته شود. علاوه بر این بهتر است تا از نحوه صحیح سیم‌کشی ساختمان خود مطمئن شوید تا در صورت هر گونه اشکال، جلوی آسیب‌های احتمالی به تلویزیون گرفته شود.

توجه به برند تلویزیون

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، یکی از عوامل مهم برای داشتن تلویزیونی با عمر مفید طولانی، توجه به برند آن است. به این دلیل که شرکت‌های مشهور از تکنولوژی‌های قوی‌تری در ساخت دستگاه تلویزیون استفاده می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا عمر مفید تلویزیون نسبت به سایر محصولات مشابه بیشتر باشد.

به عنوان مثال عمر مفید تلویزیون‌هایی که از تکنولوژی پلاسما استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر از تلویزیون‌هایی با لامپ فلورسنت است. تکنولوژی استفاده شده در این تلویزیون به گونه‌ای است که روشنایی دستگاه آن بعد از مدت‌ها استفاده، همانند روز اول شفاف و باکفیت است. همچنین این نوع از تلویزیون‌ها در مقایسه با تلویزیون‌های LCD و LED عمر مفید بسیار بالایی دارند.

ما در این مقاله به بررسی برخی نکات مهم، برای افزایش عمر تلویزیون پرداختیم. رعایت این نکات کمک می‌کند تا عمر مفید تلویزیون دیرتر به پایان برسد. اگرچه ممکن است بعد از مدتی استفاده، متوجه کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون خود نشوید، اما این بدین معنا نیست که عمر مفید تلویزیون شما کاهش پیدا نکرده است.

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi