جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اعتبارات زلزله سی سخت حیف و میل نشده است

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ میلیارد تومان هزینه تنخواه اختصاص یافته برای زلزله سی سخت هنوز هزینه نشده است در حالی که برخی رسانه های استان مطالبی در مورد حیف و میل شدن آن منتشر کرده بودند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58413
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۱

کرونا :

اعتبارات زلزله سی سخت حیف و میل نشده است

به گزارش کرونا نیوز، حسین کلانتری روز شنبه در نشست شورای مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این میزان اعتبار در زمان مقرر و هنگام نیاز برای زلزله زدگان هزینه خواهد شد.

وی افزود: سازمان بازرسی استان، محاسبات و اطلاعات استان در جریان جزئیات این اعتبار هستند و از روز اول مشورت های لازم در این خصوص با آنها شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عده ای خواهان این هستند که خدمات نظام و دولت را نادیده بگیرند در حالی که از همان دقایق نخست وقوع زلزله دولت پای کار آمد.

کلانتری ابراز داشت: بحث ابلاغ اعتبارات تخصیصی به زلزله زدگان اولین بار در کشور چنین سرعتی داشته است و حتی قسط نخست چندین پرونده برای خسارت دیدگان زلزله واریز شده است.

وی ادامه داد: دولت ۴۳۱ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات برای شهر زلزله زده سی سخت اختصاص داده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تلاش ها بر این است که خانه هایی با کیفیت و ایمن برای مردم سی سخت ساخته شود.

کلانتری تصریح کرد: مدیریت حادثه به سرعت انجام گرفت به گونه ای که بعد از ۲ ساعت آب و برق مناطق زلزله زده وصل و گاز نیز چند ساعت بعد وصل شد.

وی عنوان کرد: زلزله سی سخت تنها زلزله ای بوده که بعد از گذشت ۲۰ روز هنوز یک مورد سرقت هم گزارش نشده است و امنیت به طور کامل بر منطقه حاکم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این استان نخستین استانی است که در بحث بازسازی شهر زلزله زده سی سخت و روستاهای اطراف آن توان علمی استان را پای کار آورده است.

پروژه هتل ورزش شهر یاسوج ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
دنبال کنید

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. 

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .این زلزله تلفات جانی نداشته اما ۶۳نفر مجروح برجای گذاشته است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi