جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هزینه راهیان نور به بازسازی سی سخت اختصاص می یابد

یاسوج- کرونا نیوز- رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور و فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه گفت:تمامی هزینه اعزام و اسکان راهیان نور کشور که با مشارکت‌های جهادی تامین می‌شود برای دو بخش بازسازی شهر سی سخت و ارتقاء سلامت در خوزستان اختصاص می‌یابد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58373
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

هزینه راهیان نور به بازسازی سی سخت اختصاص می یابد

سردار عباس مطهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: این ظرفیت با ساماندهی گروه‌های جهادی سپاه پاسداران در شهر سی سخت و با مشارکت دیگر ادارات نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای بازسازی عملی می‌شود.

وی افزود: بیش از  ۸۰۰ گروه جهادی فرهنگیان در کشور فعال هستند که فعالیت آن‌ها در قالب بازسازی “هر گروه جهادی یک ساختمان مسکونی مربوط به فرهنگیان” ساماندهی می‌شود.
رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور بیان کرد: فعالیت گروه‌های جهادی از ۲۷ اسفند برای مشارکت در ساخت منازل فرهنگیان آسیب دیده از زلزله در سی سخت  آغاز می‌شود.
سردار مطهری عنوان کرد: در زلزله ۲۹ بهمن امسال در سی سخت منازل بیش از ۲۷۰ فرهنگی شاغل و بازنشسته بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع سه هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

استاندار از انعقاد تفاهمنامه توسعه بخش کشاورزی با شرکت شهرک های کشاورزی کشور خبر داد
دنبال کنید

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.در سال ۶۸ هم زلزله ای با بزرگی بیش از ۵.۲ ریشتر سی سخت را لرزاند و به یک هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi