چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بخش خصوصی در سی سخت مدرسه می سازد

یاسوج- کرونا نیوز- مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار گفت: اعتبار قابل توجهی برای ساخت مدارس آسیب‌دیده در زلزله سی‌سخت اختصاص داده می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58320
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

بخش خصوصی در سی سخت مدرسه می سازد

به گزارش کرونا نیوز، علی اصغر خامنوی روز چهارشنبه در جمع مردم زلزله زده سی سخت، اظهار داشت: فعالیت در حوزه سیل و زلزله از اولویت های این بنیاد است.

وی افزود: ساخت ۱۴ مدرسه در زلزله کرمانشاه تقبل شد که با همراهی فعالان اقتصادی این تعداد به ۵۰ مورد رسید.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان منطقه چابهار نیز ۱۲ مدرسه با مشارکت آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و این بنیاد احداث و بازسازی می‌ شود.

خامنوی ابراز داشت: از فعالیت های دیگر این نهاد توانمندسازی دانش‌آموزان دبیرستانی در روستاها است که به دلیل مشکلات مالی نمی توانند ادامه تحصیل دهند.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار افزود: تاکنون دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد از خدمات این نهاد استفاده کرده اند و حتی برخی از آن ها فارغ‌التحصیل و یا بورسیه شده اند.

وی تاکید کرد: توانمندسازی روستایی نیز در دستور کار جامعه نیکوکاری ابرار قرار دارد و این برنامه در استان‌های خراسان جنوبی، کردستان، همدان و سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

وی گفت: می توان برای نخستین بار در استان برنامه مذکور را در یکی از روستاهای آن کرد. 

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز گفت: شهر زلزله‌زده سی‌سخت نیازمند کمک اتاق ایران است.

جبار کیانی پور افزود: اتاق بازرگانی و جامعه نیکوکاری ابرار همواره در همه حوادث و مشکلات کشور نقش آفرینی کرده اند.

وی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا اتاق بازرگانی پیشتاز کمک به بیمارستان‌ها بود و  ۴۸۰ بیمارستان را در کشور تجهیز کرده است.

کیانی پور ادامه داد: در کهگیلویه و بویراحمد نیز اتاق بازرگانی یاسوج تاکنون رقمی معادل ۱۸میلیارد ریال به بیمارستان‌های استان کمک کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه مردم به لحاظ شرایط جوی و آب و هوایی در شرایط مناسبی نیستند، گفت: مردم صبورانه منتظر کمک‌های فعالان اقتصادی هستند.

بررسی مشکلات چاروسا و دیشموک به دو صورت ملی و استانی
دنبال کنید

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ادامه داد: فضاهای عمومی و آموزشی سی سخت آسیب جدی دیده اند بنابراین انتظار داریم مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار پیام مردم زلزله‌زده را به هیات مدیره ابرار و اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی برساند.

کیانی پور عنوان کرد: ۶ مدرسه سی سخت به طور جدی تخریب شدند که امید است بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در زمینه بازسازی انها مشارکت داشته باشند.

فرماندار دنا نیز با اشاره به خسارت زلزله به ۸۰ درصد منازل، گفت: زیرساخت کشاورزی و آموزشی ۸۰ درصد آسیب دیدند.

عبدالحمید پناهی افزود: زلزله ۱۰۵ میلیارد به بخش کشاورزی و ۸۵ میلیارد به بخش آموزشی خسارت وارد کرده است.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی ایران پس از ورود به شهر یاسوج در کنار هئیت رئیسه اتاق بازرگانی یاسوج، با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان دنا از باغات و تجهیزات کشاورزی آسیب دیده بر اثر زلزله و ریزش کوه در روستای بیاره بازدید کرد.

هیئت اتاق بازرگانی در ادامه با حضور در شهر سی سخت از منازل مسکونی آسیب دیده، اقامتگاه ها و و هتل های آسیب دیده از زلزله و همچنین چند مدرسه تخریب شده بازدید کردند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi