پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزارت کار با ۹۵ درصد درخواست های کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد

یاسوج- کرونا نیوز- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی سفر هیات اعزامی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان با ۹۵ درصد از درخواست های مطرح شده استان موافقت شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58277
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

وزارت کار با ۹۵ درصد درخواست های کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد

به گزارش کرونا نیوز، دی ماه امسال سه نفر از معاونان وزیر، ۲ نفر از مدیران عامل بانک ها، ۲ نفر از مدیران عامل صندوق های کشوری با هدف بررسی مشکلات کهگیلویه و بویراحمد به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان سفر کردند.

حشمت الله صمیمی روز سه شنبه در نشست بررسی مصوبات سفر هیات اعزامی وزارت کار به کهگیلویه و بویراحمد، در یاسوج اظهار داشت: تخصیص تسهیلات برای پروژه های مختلفی در حوزه راه، گردشگری، آب و غیره مورد موافقت قرار گرفته است.

وی افزود: سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد توسط سازمان های توسعه ای زیر مجموعه وزارت کار از موارد مهمی بوده است که تاکنون سازمان شستا و صندوق بازنشستگی کشوری و دیگر سازمان های توسعه ای اعلام آمادگی کرده اند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیشنهاد های مختلفی توسط استان ارائه شده که برای نمونه می توان به احداث گاوداری ۶ هزار رأسی و سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی  اشاره کرد.

صمیمی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان به تسهیلات روستایی و عشایری به سهم استان اضافه شده است که لازم است طرح های خوبی معرفی تا سبب ایجاد تولید و اشتغال در سطح استان شود.

وی تاکید کرد: بانک های وابسته به وزارت کار از قبیل توسعه تعاون، رفاه کارگران، صندوق کارآفرینی امید موظف شده اند در اجرای طرح ها و پروژه ها همکاری کنند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در بحث گردشگری نیز وزارت کار پذیرفته است که هزینه برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه هایی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مطرح می شود را به عهده بگیرد.

بازدید مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بخش لوداب از توابع شهرستان بویر احمد
دنبال کنید

صمیمی عنوان کرد: در حوزه سازمان تامین اجتماعی و توسعه درمانگاه های استان مانند بیمارستان شهدای گمنام که ۳۲ تختخوابی بوده به ۶۴ تختخوابی افزایش خواهد یافت.

وی ابراز داشت: همچنین ارتقای سطح درمانگاه های تامین اجتماعی در استان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث فنی و حرفه ای نیز مصوبات خوبی بوده که ایجاد کارگاه های جدید، تامین هزینه آموزشی دانشجویان و افراد جویای کار و برای حداقل پنج هزار شغل اعلام آمادگی شده است.

صمیمی ادامه داد: مجموعه مصوبات می تواند در توسعه اقتصادی استان نقش آفرینی نماید و چنانچه این پروژه ها پیگیری شوند تحولات خوبی را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: زمانبندی مشخص برای اجرای این پروژه ها در نظر گرفته شده که بسیاری باید تا قبل از پایان دولت تدبیر و امید به پایان برسد و برخی دیگر زمان بیشتری نیاز دارند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل موظفند که بر اساس برنامه زمان بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغی عمل کنند.

 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi