شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت درکنار مردم سی سخت

یاسوج- کرونا نیوز- در حالی که کمتر از ۲روز از وقوع زلزله در سی سخت مرکز شهرستان دنا از توابع کهگیویه و بویراحمد می گذرد ،مسئولان استانی و کشوری در کمترین زمان خدمت رسانی به ساکنان زلزله زده این شهر را آغاز کردند و وزیر راه ،مسکن و شهرسازی از طرف رئیس جمهور به سی سخت سفر کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57652
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۱

کرونا :

دولت درکنار مردم سی سخت

 حضور وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور ، رئیس سازمان هلال احمر کشور ،رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  در شهر سی سخت  این اطمینان را به مردم داد که هم صدایشان شنیده شده است و هم خسارت های وارد شده به این شهر با دقت برآورد خواهد شد.به طوری که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نماینده عالی دولت در استان به مردم سی سخت اطمینان داد که دولت تمام قد در کنار آنها خواهد ایستاد.

موضوعی که تمامی مسئولان کشوری حاضر در استان روی آن تاکید داشتند و به مردم این اطمینان خاطر را دادند که تا بازسازی کامل شهر کنارشان خواهند بود و دولت توانش را خواهد گذاشت تا وضعیت شهر به حالت عادی برگردد.

وزیر راه و شهرسازی که حامل سلام ویژه رئیس جمهور به مردم سی سخت بود گفت: با اقدامی هماهنگ و یکپارچه کار بازسازی شهر سی سخت و روستاهای اسیب دیده به سرعت انجام  می شود تا مردم شهر دوباره در خانه های ایمن زندگی کنند.

محمد اسلامی ادامه داد:پس از ارزیابی خسارت وارده به تک تک خانه ها، مغازه و زیرساختها برای همه تشکیل پرونده خواهد شد و دولت برای تخصیص بودجه ، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی منطقه برنامه ریزی می کند.

وزیر راه که پیش از صحبت با مردم درد دل های آنها را شنیده بود با اشاره به بخشی از دغدغه های ساکنان شهر سی سخت گفت: در برنامه ریزی ها وامهای قبل از زلزله نیز مد نظر قرار می گیرد و برای پرداخت قبوض  آب و برق نیز از دولت معافیت هایی برای مردم خواهیم گرفت.

خدمات ضعیف در بقعه امام‌زاده «میرسالار»/ اینجا از راه تا درمانگاه مشکل دارد
دنبال کنید

رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز قول داد که اسکان اضطراری مردم زلزله زده شهر سی سخت تا ظهر روز شنبه به پایان برسد.

کریم همتی گفت: از زمان شروع حادثه زلزله تاکنون یکهزارو ۸۰۰ تخته چادر امدادی بین مردم زلزله زده سی سخت در شهرستان دنا توزیع شده و در روزهای آینده نیز یکهزار تخته چادر دیگر در اختیار آنها قرار می گیرد.

همتی یکی از نیازهای ضروری مردم زلزله زده را تخلیه و  آوار برداری از منازل مسکونی دانست و گفت: خدمات رسانی در این راستا تسریع داده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز به مردم این اطمینان را داد که :تا روز یکشنبه هفته پیش رو مصوبه تامین اعتبارات لازم برای بازسازی شهر زلزله زده سی سخت از دولت گرفته می شود.

اسماعیل نجار گفت: مصوبه دولت در خصوص تسهیلات و کمک های بلاعوض را پس از ارزیابی های دقیق، دریافت  می کنیم که با توجه به گرانی ها رقم قابل توجهی خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم  گفت:تسهیلات بلاعوض و وام های ارزان قیمت بانکی،طراحی و پروانه ساختمان،نظارت و آواربرداری رایگان از جمله حمایت های دولت برای کمک به بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله در شهرستان دناست.

علیرضا تابش اظهار داشت: هم اکنون کار ارزیابی میزان خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی مناطق شهری و روستایی در حال انجام است و این ارزیابی به منظور اخذ اعتبار از هیات دولت برای بازسازی خانه های خسارت دیده انجام می شود.

تابش ابراز داشت:بنیاد مستضعفان با اهدای سیمان رایگان و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با پرداخت تسهیلات بلاعوض به مبلغ ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای بازسازی خانه های خسارت دیده مشارکت می کنند.

انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی به فردا موکول شد
دنبال کنید

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ؛۲۹ بهمن ماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است .

زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

۱۲ اردیبهشت سال ۹۷ نیز زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در شهرهای یاسوج و دنا اتفاق افتاد و خساراتی به هر دو شهرستان وارد شد.

سی سخت با ۷ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد. بر اساس گزارشهای  اولیه ۷۸ روستای شهرستان دنا در زلزله خسارت جدی دیده اند و برخی منازل مسکونی تخریب و غیر قابل سکونت شده اند.

زمین لرزه سی سخت خسارت جانی نداشته است اما ۶۳ نفر مصدوم شده اند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi