شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رد کلیات بودجه موجب بی‌برنامگی ۴ ماهه کشور می‌شود/ عجله مجلس برای اجرای قانون اقدام راهبردی را درک نمی‌کنم

کرونا : سخنگوی دولت در واکنش به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس و هشت استدلال آن برای رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ و احتمال وقوع این اتفاق در مجلس با اشاره به اینکه رد بودجه موجب بلاتکلیفی چند ماهه امور اجرایی کشور می‌شود، گفت: کمیسیون تلفیق می‌تواند درباره موارد اختلافی بحث و اصلاح انجام دهد.  علی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 56322
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

کرونا :

رد کلیات بودجه موجب بی‌برنامگی ۴ ماهه کشور می‌شود/ عجله مجلس برای اجرای قانون اقدام راهبردی را درک نمی‌کنم

کرونا :

رد کلیات بودجه موجب بی‌برنامگی ۴ ماهه کشور می‌شود/ عجله مجلس برای اجرای قانون اقدام راهبردی را درک نمی‌کنم

سخنگوی دولت در واکنش به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس و هشت استدلال آن برای رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ و احتمال وقوع این اتفاق در مجلس با اشاره به اینکه رد بودجه موجب بلاتکلیفی چند ماهه امور اجرایی کشور می‌شود، گفت: کمیسیون تلفیق می‌تواند درباره موارد اختلافی بحث و اصلاح انجام دهد.

 علی ربیعی امروز در نشست خبری که در حاشیه جلسه هیئت دولت برگزار کرد در پاسخ به سوال خبرنگار کرونا درباره احتمال رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس به دلیل گزارش مرکز پژوهشها که هشت دلیل برای این کار ارائه داده و انتقادهای گسترده نمایندگان از  آنچه ارقام و درآمده‌های غیر واقعی و محقق نشدنی در بودجه عنوان کرده‌اند، گفت: عدم تصویب کلیات بودجه یعنی بی برنامگی حداقل ۴ ماهه کشور  و بلاتکلیفی دستگاه‌ها در اجرای طرح های عمرانی در فصل اول ۱۴۰۰ و ما این را اصلا به مصلحت نمی‌دانیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه  این بودجه نتیجه مطالعات و مشارکت کارشناسان زیادی در دستگاه‌های اجرایی است.، افزود: لایحه بودجه یک نگاه به وضع موجود دارد و یک نگاه به اجرای سال قبل و با دیدن محدودیت‌ها و ظرفیت ها و البته فرصت‌های آتی بسته می‌شود.

ربیعی با طرح این پرسش که کدام بودجه است که فرصت‌های کوتاه مدت و میان مدت آتی را در نظر نگیرد؟، خاطرنشان کرد:  بودجه با نگاه به آینده بسته شده و مهم‌ترین ایراد نمایندگان به بحث فروش نفت در بودجه است. ما معتقدیم امکان فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را داریم و شرایط آینده جهانی قطعا چنین ظرفیتی را برای ما فراهم خواهد کرد و اگر  هم نتوانیم در فضای جهانی نفت بفروشیم و تحریم ها ادامه پیدا کند که ما بعید می‌دانیم ،با فروش نفت در داخل آنرا جبران می‌کنیم. پول آنرا هم مشخص کرده‌ایم  که در کجا مصرف خواهیم گرفت و به بودجه جاری گره نزده‌ایم.

سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد
دنبال کنید

سخنگوی دولت با اشاره به انتقادها و ایرادهای نمایندگان به لایحه دولت، تاکید کرد: دوستان در کمیسیون تلفیق می‌توانند راجع به بودجه و اصلاح آن بحث و تصمیم گیری کنند.

هیچ قانونی بدون آیین نامه قابل اجرا نیست

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را بر مبنای تفسیر خود ارجاع و آیین نامه‌اش را تدوین خواهد کرد و واکنش مجلس به این اظهارات با این استدلال که اجرای قانون مذکور نیاز به تفسیر و آیین نامه ندارد،گفت: هر قانونی برای اجرا نیاز به آیین نامه دارد.

وی افزود: آیا تامین اعتبار اجرای تکالیف  این طرح نیازمند تمهیدات و آیین نامه نیست؟، مثلا سازمان انرژی اتمی برای اجرای این  قانون نیاز به تمهدیدات و بودجه ندارد؟. 

سخنگوی دولت افزود: من این همه عجله را (از سوی نمایندگان برای اجرای این مصوبه) درک نمی‌کنم.

قدس-آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi