پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پارازیت کوتوله‌ها وسط بازی رسانه ای بزرگان / کاندید انتخابات از خواب خرگوشی برخیز

این روزها از هر کوه و برزنی هر کسی خود را نماینده رسانه معرفی می کند و سراغ بزرگان می رود و قول های سرخرمنی می دهد مصداق ضرب المثلی است که می‌گوید طرف را به ده راه نمی‌دادند، سراغ کدخدا را می‌گرفت. متاسفانه بزرگان هم از سواد رسانه ای بی بهره بوده و به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55944
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷

کرونا :

پارازیت کوتوله‌ها وسط بازی رسانه ای بزرگان / کاندید انتخابات از خواب خرگوشی برخیز

این روزها از هر کوه و برزنی هر کسی خود را نماینده رسانه معرفی می کند و سراغ بزرگان می رود و قول های سرخرمنی می دهد مصداق ضرب المثلی است که می‌گوید طرف را به ده راه نمی‌دادند، سراغ کدخدا را می‌گرفت.

متاسفانه بزرگان هم از سواد رسانه ای بی بهره بوده و به این افراد میدان می دهند و غافل از آنکه کار هر کس نیست خرمن گوفتن ، گاو نر می خواهد و مرد کهن.

نباید فراموش کرد که گام نخست زمینه سازی برای حضور میلیونی و فراگیر مردم در عرصه انتخابات منوط به حضور داوطلبان نمایندگی از سلایق مختلف دارد تا رای دهندگان بتوانند براحتی گزینه مورد نظر خود برای به دست گیری سرنوشت چهارساله خود را برگزینند.

گرچه رسانه ها به لحاظ پیوند قدیمی و از سر اعتماد که با سرمایه های اجتماعی جامعه دارند ، مردم به عنوان سرمایه اصلی یک جامعه مسایل  روز را از دریچه رسانه ها می نگرند و تاثیر پذیری خاصی دارند ولی نوع حرکت و خیز رسانه ای برای تحرک بخشی و در حقیقت به تعبیر امروزی ها گرمی بخشی به تنور انتخابات می تواند اثرات خاص خودش را داشته باشد که می طلبد رسانه ها الزاماتی را در این عرصه مورد توجه قرار دهند.

افرادی این روزها با ادعای موجود در متن بالا خود را نماینده رسانه ها معرفی می کنند و کنار بزرگان می نشینند  نه تنها نماینده نمی توانند باشند بلکه اعتبار کاندیدهای مورد نظر را با خاک یکسان می کنند و کاندید مورد نظر هم ندانسته احساس می کند دیده شده است ولی در عمل فقط روی زمین پیاده راه می رود و غافل از آن هست که می توانست سواره حرکت کند.

رونمایی از بدقولی دیگر توسط ناتو
دنبال کنید

پارازیت کوتوله‌ها وسط بازی رسانه ای بزرگان / کاندید انتخابات از خواب خرگوشی برخیز 3

حضور همگانی و گسترده مردم در انتخابات جز از طریق مشارکت مسئولانه و با نشاط رسانه های جمعی امکان پذیر نیست و اگر کسی خود را یکباره نماینده چندین رسانه معرفی می کند شاید دروغ گفته باشد … چرا کاندیدهای انتخابات این مهم را از طریق همان رسانه ها راست آزمایی نمی کنند و در گرداب خیال گرفتار می شوند.

مسئولان و داوطلبان بدون کمک رسانه های جمعی نمی توانند زمینه بسیج عمومی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند حال چگونه یک شخص کوتوله چنین قولی را می دهد و کاندیدها باور می کنند!!!!؟؟؟

مصالح ملی اقتضا دارد رسانه های جمعی بر اساس بیانات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی شاخص های یک انتخاب مناسب و نماینده کارآمد را برای مردم روشن کنند تا مردم با بصیرت کامل فرد اصلح را از میان داوطلبان انتخاب کنند تا در نهایت مجلس حافظ انقلاب اسلامی و پاسدار خون شهدا و منافع ملت شکل گیرد.

رسانه ها در عرصه انتخابات باید توجه داشته باشند که رسانه هایی مورد وثوق و اعتماد مردم هستند که در انعکاس اخبار و اطلاعات؛ صداقت و درستی را مبنای کار خود قرار می دهند و از افراط و تفریط پرهیز می کنند و در این راستا باید تاکید کرد که رسانه های اخلاق محور یک سرمایه ارزشمند برای مردم و جامعه محسوب می شوند.

با رفتن بعضی از کاندیدهای انتخاباتی به سمت این کوتوله ها هم خود را از اعتبار می اندازند و هم مردم را از مشارکت در انتخابات ناامید می کنند یعنی به اصطلاح می شوند ابزار دشمن برای ظربه زدن به نظام …. لطفا کاندیدها با یادگیری سواد رسانه ای طعمه نشوند و به نظام ضربه نزنند.

۲۷ آذر، وحدت حوزه و دانشگاه
دنبال کنید

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi