جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

محمد ایمانی

سالگرد شوک بنزینی؛ سوء مدیریت محض، یا تحمیل مذاکره؟!

شعبده بازان رسانه ای از کاه کوه می سازند و کوه را جلو جشم غیب می کنند! نمونه؟ سالگرد شوک بنزینی دولت در نیمه شب ۲۳ آبان؛ دقیقا یک سال قبل! دولت که لجبازانه کارت سوخت را حذف کرده و موجب افزایش ۲۰میلیون لیتری مصرف و قاچاق شده بود، سهمیه بندی را احیا و بنزین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55114
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۳:۱۵

کرونا :

محمد ایمانی

سالگرد شوک بنزینی؛ سوء مدیریت محض، یا تحمیل مذاکره؟!

شعبده بازان رسانه ای از کاه کوه می سازند و کوه را جلو جشم غیب می کنند! نمونه؟ سالگرد شوک بنزینی دولت در نیمه شب ۲۳ آبان؛ دقیقا یک سال قبل! دولت که لجبازانه کارت سوخت را حذف کرده و موجب افزایش ۲۰میلیون لیتری مصرف و قاچاق شده بود، سهمیه بندی را احیا و بنزین را ۳۰۰ درصد گران کرد!
🔹هزینه گزاف این سوء مدیریت، هدر رفت حداق ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از بیت المال بود که می شد صرف حمایت از تولید و اشتغال شود؛ و دو هفته نا امنی و بی باتی و موج سواری دشمن. جالب این که برخی حامیان دولت، به جای شرمندگی، طلبکار هم شدند که چرا نظام نگذاشته دشمن در موج سواری موفق شود(!)
♦️تلخ این که سردبیر نشریه صدا وابسته به حزب اتحاد ملت، چند ماه بعد گفت تحمیل فشار بنزینی به مردم و تولید نارضایتی، برای هموار کردن مسیر مذاکره بوده.
شکوری راد دبیر کل حزب هم از این که طبقات پایین به عنوان پایگاه رای اصولگرایان، از شوک بنزینی شاکی شده اند، ابراز رضایت کرد!
🔹محمد جواد روح، سردبیر نشریه صدا، ۱۶ آذر در سرمقاله نشریه «اتحاد ملت» نوشت:
🔻”چرا روحانی چهار روز قبل از گرانی بنزین آنگونه سخنرانی می‌‌کند؟ کدام رئیس‌جمهور اعلام کرده بود که فلان ‌قدر کسری بودجه داریم؟ آقای روحانی در یزد از کسری بودجه گفت و یکسری حملات هم به رئیسی انجام داد. همین روش را در کرمان به شکلی دیگر ادامه داد.
🔻مهم‌تر از همه اینها، اعلام کرد به توافقات پشت ‌پرده هم‌ پایبند است؛ همه اینها، یعنی روحانی می‌خواهد به هر قیمتی شده، دوباره مذاکره کند. اینجا بود که روحانی قمار کرد.
🔻وقتی دید چیزی دستش ندارد، بنزین را گران کرد تا جامعه به شرایط اقتصادی واکنش نشان دهد؛ فشار از پایین اتفاق بیفتد تا در بالا چانه ‌زنی کنند که مذاکره انجام شود.
🔻می‌گویند وزیر اطلاعات در جلسه دولت هشدار داده اگر بنزین را گران کنید، ‌جامعه به هم می‌‌ ریزد و روحانی خندیده است.
🔻اینکه می‌ گویند گران کردن بنزین تصمیم غیر کارشناسی و اطلاع‌رسانی آن هم غلط بوده؛ اتفاقاً از نظر روحانی، تصمیم هم کارشناسی بوده و هم نحوه اطلاع‌ رسانی- در واقع اطلاع‌ نرسانی- درست بوده تا جامعه بیشتر عصبانی شود.
🔻روحانی قمار کرد تا ببیند نتیجه‌ اش چه می‌ شود. اما به نظر من، مقام‌رهبری هم پاسخ رییس‌جمهور را دادند. ایشان ، مسئولیت تصمیم گرانی بنزین را پذیرفتند و مانع تشدید فشارها بر روحانی و سقوط احتمالی دولت شدند… در ماجرای بنزین؛ روحانی قمار کرد و رهبری هم ایستاد”.

نویسنده:محمد ایمانی

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi