جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مناقشه جدید قره باغ

بهمن اسدی

جنگ آذربایجان و ارمنستان یا فتنه ای جدید از طرف استکبار بر علیه ایران

چند روزی از شروع درگیری یا بهتر بگوییم مناقشه قدیمی دو کشور ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه خود مختار قره باغ می گذرد ،با توجه به همسایگی این دو کشور با جمهوری اسلامی ایران و مرز مشترک با منطقه مورد مناقشه جای تحلیل های زیادی در زمان فعلی و اینده وجود خواهد داشت .

اختصاصی کرونا

کد خبر : 53894
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰:۵۱

کرونا :

بهمن اسدی

جنگ آذربایجان و ارمنستان یا فتنه ای جدید از طرف استکبار بر علیه ایران

چند روزی از شروع درگیری یا بهتر بگوییم مناقشه قدیمی دو کشور ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه خود مختار قره باغ می گذرد ،با توجه به همسایگی این دو کشور با جمهوری اسلامی ایران و مرز مشترک با منطقه مورد مناقشه جای تحلیل های زیادی در زمان فعلی و اینده وجود خواهد داشت .

هر چند در روز های گذشته تحلیل های خوبی از کارشناسان کشورمان در ارتباط با این موضوع در حوزه های مختلف سیاسی ،تاریخی ،اجتماعی و فرهنگی داشتیم که بسیار روشنگرانه بودند اما ضرورت دارد تحلیل های زیادی ،عمیق و ریز بین به این موضوع از زاویه پرداخت رسانه ها دنیا به این مناقشه نیز داشته باشیم .

قدر مسلم انچه در این روزها بیش از جنگ فیزیکی اهمیت پیدا خواهد کرد رسانه های مختلفی هستند که به این درگیری خواهند پرداخت .دسته بندی این رسانه ها به این شکل خواهد بود ،یک رسانه های ارمنستان. دو رسانه های آذربایجان ،۳رسانه های کشور های همسایه و حوزه خاورمیانه ،۴رسانه های بین المللی و مهمتر از همه رسانه های غیر رسمی در بستر شبکه های اجتماعی.

اما انچه در این تحلیل بسیار مورد توجه خواهد بود رسانه های غیر رسمی است که البته در حقیقت بازوهای رسانه های بزرگ استکبار و همان امپراطوری رسانه های غربی هستند .

بی شک کشور جمهوری اسلامی ایران با توجه به ارتباطات تاریخی و فرهنگی و دینی که با هر دو کشور آذربایجان و ارمنستان دارد از نظر موقعیت استراتژیک جغرافیایی نیز نقش مهمی در این موضوع خواهد داشت و مطمعنا بیشتر از خود ان دو کشور زیر ذره بین رسانه ها بخصوص رسانه های معاند قرار خواهد گرفت .

به کجا می رویم؟! قطع عواطف و جایگزینی عواطف دروغین به خاطر مسلمانی است یا دوری از مسلمانی؟!
دنبال کنید

هر چند مسئولین کشورمان طی روز های گذشته بارها اعلام بی طرفی کرده و هر دو کشور در گیر جنگ را به مذاکره و صلح فرا خوانده اند اما در تیتر خبری رسانه های برون مرزی چیز دیگری را مشاهده می کنیم .صفحه خبرگزاری بی بی سی ،دویچه وله فارسی و اینتر نشنال سعودی به غیر از اینکه این مواضع بی طرفی وزارت امور خارجه را پوشش نداده اند در یک تیتر فتنه انگیز با قرار دادن تصویر نمایندگان ولی فقیه چند استان مرزی کشورمان در کنار هم شرح داده اند که آنها در بیانیه ی مشترکی خواستار بازپسگیری قره باغ از طرف آذربایجان شده اند و البته شرح کامل را هم در صفحه خود نیاورده و ان را ارجاع داده اند به ادرس سایت خود که بی شک با توجه به تیتر خوانی مخاطبان و همان نظریه معروف سواد سطحی کمتر مخاطبی باشد که برای مطالعه شرح کامل ان به سایت این خبرگزاری مراجعه کند .

در واقع این رسانه ها با برجسته کردن این تیتر و عدم پوشش خبری مواضع دیگر مسئولین کشورمان با یک خبری که تفسیر ان به طور کامل برای مخاطبان مشخص نیست سعی دارند به مخاطب القا کنند که بخشی از جامعه ایران به طرفداری از آذربایجان در مقابل بخش دیگری از جامعه ایستاده اند.

همین خبرگزاری ها در تیترهای زیادی کشورهای اروپایی و غربی را به عنوان پیشنهاد دهنده صلح و مذاکره معرفی کرده اند،

اما در کنار صفحات خبرگزاری های رسمی این صفحات اینستاگرامی با هویت غیر معلوم است که به شدت در حال فعالیت هستند ،سه صفحه اینستاگرامی تبریز،،،،که هویت ادمین های آنها برای مخاطبان مشخص نیست به شدت در شیپور قومیت گرایی و نژاد پرستی دمیده اند و دفاع خود از آذربایجان را بر پایه نژاد قومیتی آنها قرار داده و این بعد نژادی را برجسته کرده و موضوع مسلمان بودن این کشور را یا اصلا در نظر نگرفته ویا خیلی کم به ان پرداخته اند ،در واقع این صفحات با به کارگیری احساسات قومیتی به دنبال تحریک جامعه و ایجاد هرج و مرج در استانهای مرزی کشورمان هستند که نمونه های کوچکی از ان را طی روزهای گذشته شاهد بوده و هستیم .

طنز؛ جنگ طوایف بر سر قدرت / خطر در کمین #مردم_سالاری
دنبال کنید

جنگ آذربایجان و ارمنستان یا فتنه ای جدید از طرف استکبار بر علیه ایران 9

این صفحات اینستاگرامی در اقدام دیگری با انتشار تصاویر حمل بار توسط چند تریلر جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در ارسال کمک های نظامی به ارمنستان متهم کرده اند که باز در راستای همان اهداف ذکر شده در بالا می باشد انچه به نظر می رسد در روز های اینده بر علیه کشورمان شکل بگیرد نه حملات خمپاره ای فیزیکی به نقاط مرزی بلکه حملات توپخانه ای و بمب افکنی رسانه های معاند برای الوده کردن فضای افکار عمومی جامعه است و می طلبد که مردم عزیز کشورمان بخصوص استان های مرزی شمال و شمال غربی مثل همیشه با بصیرت افزایی و یافتن حقیقت نگذارند نقشه شوم انها عملی شود .

جنگ آذربایجان و ارمنستان یا فتنه ای جدید از طرف استکبار بر علیه ایران 10 جنگ آذربایجان و ارمنستان یا فتنه ای جدید از طرف استکبار بر علیه ایران 11 جنگ آذربایجان و ارمنستان یا فتنه ای جدید از طرف استکبار بر علیه ایران 12 جنگ آذربایجان و ارمنستان یا فتنه ای جدید از طرف استکبار بر علیه ایران 13 جنگ آذربایجان و ارمنستان یا فتنه ای جدید از طرف استکبار بر علیه ایران 14 جنگ آذربایجان و ارمنستان یا فتنه ای جدید از طرف استکبار بر علیه ایران 15

 

نویسنده:بهمن اسدی

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi