سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

محمد ایمانی

تکاپوی انتخاباتی چگونه برکت پیدا می کند؟

  ✍️ بر حسب ظاهر، باید به آقای روحانی و ائتلاف حاکم بر دولت و مجلس تبریک گفت! آنها در این چهل، پنجاه روز سعی بلیغی کردند تا با تمارض و جنجال و داد و بیداد و مظلوم نمایی، حواس عوام و خواص را از موضوع اصلی انتخابات پرت کنند و تا حدود زیاد یی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 50169
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷

کرونا :

محمد ایمانی

تکاپوی انتخاباتی چگونه برکت پیدا می کند؟

 

✍️ بر حسب ظاهر، باید به آقای روحانی و ائتلاف حاکم بر دولت و مجلس تبریک گفت! آنها در این چهل، پنجاه روز سعی بلیغی کردند تا با تمارض و جنجال و داد و بیداد و مظلوم نمایی، حواس عوام و خواص را از موضوع اصلی انتخابات پرت کنند و تا حدود زیاد یی هم موفق شدند.
🔹آنها توانستند در یک وقت کشی نسبتا موفق، مجال نقد کارنامه پر خسارت خود را از منتقدان بدزدند و تمرکز عمومی در این باره را به حاشیه برانند. بماند که بخش دیگری از عملیات آنها، بر نقار افکنی و تعمیق اختلافات در طیف مقابل متمرکز بود.
♦️تظاهر به نامزد نداشتن و شرکت نکردن در رقابت انتخاباتی، درست مانند رفتار بازیکنی است که چون از حریف جا مانده، ناگهان خود را بر زمین بکوبد. و وقتی بازیکن حریف ایستاد و توپ را رها کرد، او استارت انفجاری بزند تا توپ را برباید!
🔹همه این واقعیت ها یک طرف؛ اما خسارت هایی که ائتلاف اشرافی به زندگی مردم وارد کرده، از یاد بردنی نیست. مردم، با گرفتاری بزرگی که دولت و وکیل الدوله ها وسط زندگی شان انداخته اند، دست و پنجه نرم می کنند و این گرفتاری، قابل سانسور و لا پوشانی نیست.
♦️پویش مردمی “عبور از شومنیسم” و “اشرافیت سیاسی- اقتصادی”، سه چهار روز طلایی فرصت دارد تا شتاب بگیرد، شوک مثبت (حاصل از وحدت) ایجاد کند و سرنوشت مسابقه بزرگ را رقم بزند. مشروط بر این که طیف های منتسب به جبهه انقلاب، تنازل کنند و در مقابل دروازه حریف، آن قدر ازدحام نکنند که نشود توپ را وارد دروازه کرد!
🔹ای کاش تهیه کنندگان لیست ها یا شماری از شصت نامزد موجود، دلسوزانه همت کنند و عده ای از آنها از دو لیست، به نفع دیگر هم تیمی های انقلابی کنار بروند. این، بلوغ تکلیف گرایی و انقلابیگری است.
♦️آن گاه خواهیم دید که کار برکت پیدا می کند و بخشی از کاستی ها و کم کاری های چند ماه اخیر جبران می شود. این وعده تخلف ناپذیر الهی در سوره مبارکه محمد (ص) است:
🔹”وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ… کَفَّرَ عَنْهُمْ سَیِّئَاتِهِمْ وَأَصْلَحَ بَالَهُمْ. و آنان که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند…، خداوند بدی های شان را پوشاند و امر (دنیا و دین) آنها را اصلاح فرمود… خداوند به زودی، آنان را هدایت می کند و حال شان را اصلاح می نماید”.

نویسنده:محمد ایمانی

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi