پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مصطفی جوزانی

تابلوی اصولگرایی یا اصلاح طلبی، چاره کار نیست

وجود ضعف در چارچوب ها و شاخصه های مشخص و مدنظر احزاب چپ و راست یا اصولگرا و اصلاح طلب و دست و پنجه نرم کردن این تشکیلات با ساز و کاری که فرد را ارجح بر اندیشه و عمل می داند، باعث می شود که در آینده ای نه چندان دور، این دو حزب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 50059
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰

کرونا :

مصطفی جوزانی

تابلوی اصولگرایی یا اصلاح طلبی، چاره کار نیست

وجود ضعف در چارچوب ها و شاخصه های مشخص و مدنظر احزاب چپ و راست یا اصولگرا و اصلاح طلب و دست و پنجه نرم کردن این تشکیلات با ساز و کاری که فرد را ارجح بر اندیشه و عمل می داند، باعث می شود که در آینده ای نه چندان دور، این دو حزب تا مدتها به حاشیه رفته و در ادامه مردم از آنها عبور کنند.

اگر در دور گذشته مجلس لیست اصول گرایان در مشهد با لحاظ کردن معیارهای مشخص، برنده انتخابات می شود، اما لیست سی نفره تهران در همان سال، شکست سختی متحمل می شود! به این دلیل است که شاخصه ها مدنظر قرار نمی گیرد و لیست خروجی نتیجه فرد پروری و سهم خواهی احزاب می شود.

یا اینکه شورای هماهنگی اصلاحات، اولویت ورود یا عدم ورود به کارزارهای انتخاباتی را تصمیمات شورای نگهبان می داند و حتی افرادی را که از فیلتر این شورا می گذرند و دارای برنامه و اندیشه مشخص و همچنین هماهنگ با شاخصه های آن حزب را دارند، رها می کند! حاکی از آن ضعفی است که سازوکار تشکیلات این دو حزب را بر فرد محوری بنا ساخته است.

حضور محمد رضا عارف، مصطفی کواکبیان و پزشکیان در مجلس به نام اصلاحات، ثمره سازوکار معیوبی است که افراد یدک می کشند و نه شاخصه ها!.

آن سوی گود، حضور لاریجانی در مجلس و قرار گرفتن اسم ابوترابی در لیست اصولگرایان شاهدی است بر این مدعا، که صرفا تابلوی اصولگرایی یا اصلاح طلبی، چاره کار نیست و نخواهد بود.

امروز هم اگر شورای هماهنگی اصلاحات در گچساران و باشت متاسفانه در وضعیتی قرار می گیرد و بیانیه می دهد که از هیچ فردی حمایت نمی کند و بازخوردی ندارد، و به اصطلاح هیچ گونه موجی هم به همراه نمی آورد! به این علت است که در ادوار گذشته، این شورا اندیشه محوری را در مقابل فردپروری و کسب نتیجه ذبح کرد، و در این مسیر نخبگان فکری زیادی از خود را به مسلخ کشاند.و حتی بالعکس.

یک کف،یک هورا
دنبال کنید

مصطفی جوزانی

نویسنده:مصطفی جوزانی

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi