شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابراهیم حنیف

ویروس کرونا غول وحشت انگیز سال

  به خاطر داریم که در سال ۲۰۱۴ ویروس ابولا شیوع پیدا کرد و قربانیان زیادی هم گرفت . ویروس سارس هم همینطور. بیماری ایدز نیز به همین ترتیب . اما در هیچ کدام از آنها به اندازه این ویروس جدید ترس و اضطراب در دنیا ایجاد نشد و سوال این است که به راستی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49975
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

کرونا :

ابراهیم حنیف

ویروس کرونا  غول وحشت انگیز سال

 

به خاطر داریم که در سال ۲۰۱۴ ویروس ابولا شیوع پیدا کرد و قربانیان زیادی هم گرفت . ویروس سارس هم همینطور. بیماری ایدز نیز به همین ترتیب . اما در هیچ کدام از آنها به اندازه این ویروس جدید ترس و اضطراب در دنیا ایجاد نشد و سوال این است که به راستی چرا ؟

در جواب باید گفت که دلیل آن روشن است . قبلاً محل شیوع آن بیماری‌ها را آفریقا ذکر کرده بودند ولی این بار این بیماری در چین شیوع پیدا کرده .  کشوری که رقیب بزرگ اقتصادی و سیاسی اروپا و بخصوص آمریکا است . برای همین می بینیم که در بزرگنمایی های این بیماری ، همه سرشاخه‌های تبلیغات اضطراب افکن ، به امپراتوری « دیپلماسی رسانه‌ای » بر می گردد که سیاست و اقتصاد نقش اول را در آن بر عهده دارند .

کار این دیپلماسی ، ایجاد ترس و نفرت ناخودآگاه از رقیب سیاسی و اقتصادی است و به قدری در این راه بزرگنمایی و غلو  می‌شود که همه می پندارند بزرگترین فاجعه قرن در حال وقوع است . وقتی هم اضطراب شیوع پیدا کرد ، خود مردم در ترویج آن به پا می خیزند و به سرعتی عجیب خبر ها دست به دست می شوند .  البته در این میان عده‌ای هم قصد مطرح کردن خود را دارند !

همه اینها نشان می‌دهد که امپراتوری دیپلماسی رسانه‌ای قادر است هر گاه که اراده کند ، خیل عظیمی از مردم جهان را در جهت خواسته‌های خود بسیج نموده و آنان را به خدمت اهداف خود بگیرد و متاسفانه ما نیز ناخودآگاه و احساسی به جهت کمک رسانی به دوستان و عزیزان خود، فعال رایگان آنها می شویم به طوری که هنوز پای این  بیماری به کشور نرسیده این همه وحشت ایجاد کرده است .

با تحریم های جدید آمریکا چه اتفاقی می افتد؟! این تحریم ها چه ویژگی دارند؟!
دنبال کنید

توجه داشته باشیم که آمریکا در این  چند ساله بیش از یک میلیون انسان را در بمباران های افغانستان وعراق و سوریه کشته است اما جنایت انها  به اندازه این ۳۰۰ نفری که به خاطر کرونا مرده‌اند صدا نکرد .

عربستان ۶ سال است که یمن را بمباران می‌کند و نزدیک یک میلیون انسان را کشته است اما دنیا تکان نخورد .

اسرائیل هر چند روز یکبار غزه را بمباران می کند و انسان های بیگناهی را به خاک و خون می‌کشد اما واکنش جهانی به این همه جنایات در حد صفر است . پس دوستان مراقب باشیم تا رایگان  عامل عده‌ای سیاست باز و منفعت‌طلب نشویم .

البته همه اینها که گفته شد ، مانع از  پیش گیری های لازم که باید صورت گیرد نیست .

فقط باید با توکل بخدا ترس و اضطراب را از خود دور کنیم .

والسلام علیکم و رحمه الله

ابراهیم حنیف

نویسنده:ابراهیم حنیف

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi