شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

630 میلیون دلار کالا از مرزهای قصرشیرین به عراق صادر شد

ˈˈنعمت اله نازپروردهˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزن کالاهای صادر شده از مرزهای این شهرستان در این مدت یک میلیون و 481 هزار تن بود. وی گفت: سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، گوجه فرنگی و رب گوجه، هندوانه، ماست، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار مهمترین کالاهای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4928
تاریخ انتشار : شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲

کرونا :

630 میلیون دلار کالا از مرزهای قصرشیرین به عراق صادر شد

ˈˈنعمت اله نازپروردهˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزن کالاهای صادر شده از مرزهای این شهرستان در این مدت یک میلیون و 481 هزار تن بود.

وی گفت: سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، گوجه فرنگی و رب گوجه، هندوانه، ماست، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار مهمترین کالاهای صادراتی ایران به کشور عراق در این مدت بود.

نازپرورده اظهار کرد: از مجموع صادرات انجام شده 600 میلیون دلار به ارزش وزنی یک میلیون و 191هزار تن از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و 30 میلیون دلار کالا به ارزش وزنی 290 هزار تن از مرز رسمی خسروی به شهرهای حوزه حکومت مرکزی عراق صادر شد.

وی گفت: همچنین از ابتدای امسال تا پایان خرداد،در مجموع از مرز رسمی پرویزخان 11 هزار تبعه ایرانی و عراقی به کشورمان وارد و 10 هزار و 500 نفر نیز از همین طریق از کشور خارج شدند.

معاون فرماندار قصرشیرین خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین دو هزار و 300 نفر تبعه ایرانی و عراقی نیز از مرز رسمی خسروی وارد کشور و یک هزار و 600 نفر نیز از طریق این مرز رسمی از کشور خارج شدند.

نازپرورده افزود: روزانه بطور متوسط 800 دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی ایرانی از مرز پرویزخان و 300 دستگاه کامیون کالای صادراتی از مرز خسروی به عراق تردد می کنند.

وی یادآور شد: مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که بطور متوسط هر سال حدود 52 درصد از مجموع صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از این مرز انجام می شود.

نامزد بازنشسته کارگزاران و پایتختی که شهردار پای کار می خواهد
دنبال کنید

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که مرز پرویزخان با اقلیم کردستان عراق، و مرز خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است.ک/3

707/712/640

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
630 میلیون دلار کالا از مرزهای قصرشیرین به عراق صادر شد 3 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi