جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آزادی یکطرفه جاسوس، پس از دهن کجی دولت آمریکا ؟! / این همه جاسوس در کنار دست برخی مدیران ارشد چه می کرده اند؟

  ✍️ چند هفته قبل آقای ظریف، سفری غیر ضروری به نیویورک داشت. بهانه سفر، شرکت در یک نشست حاشیه‌ای بود اما عمده موجی که درست کرد، ابراز تمایل به مبادله زندانیان بود. البته آمریکایی ها به سخنان ظریف دهن کجی کردند و مدعی شدند ایران، زندانیان آمریکایی را گروگان گرفته است. 🔹امروز روزنامه «دیلی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48610
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

کرونا :

آزادی یکطرفه جاسوس، پس از دهن کجی دولت آمریکا ؟! / این همه جاسوس در کنار دست برخی مدیران ارشد چه می کرده اند؟

 

✍️ چند هفته قبل آقای ظریف، سفری غیر ضروری به نیویورک داشت. بهانه سفر، شرکت در یک نشست حاشیه‌ای بود اما عمده موجی که درست کرد، ابراز تمایل به مبادله زندانیان بود. البته آمریکایی ها به سخنان ظریف دهن کجی کردند و مدعی شدند ایران، زندانیان آمریکایی را گروگان گرفته است.
🔹امروز روزنامه «دیلی استار» ادعا کرده «نزار زکا» تبعه لبنانی- آمریکایی که در ایران به جرم جاسوسی به ۱۰ سال زندان محکوم شده، تا دو روز دیگر آزاد و وارد بیروت می‌شود.

♦️نزار زکا ۲۴ شهریور ۹۴ به خاطرجاسوسی برای آمریکا بازداشت و به ۱۰ سال زندان محکوم شد. او از گردانندگان «انجمن بین‌المللی مدیران ایرانی» و از دست اندرکاران پروژه ضد امنیتی «پل» بوده است. پروژه «پل» برنامه‌ای پوششی برای نفوذ به ساختارهای سیاسی و اجرایی ایران است. زکا همچنین پیگیر نفوذ سایبری از طریق برخی مقامات وزارت ارتباطات بوده است.

🔹آسوشیتدپرس چندی قبل در گزارشی نوشت: «نزار زکا» که به اتهام جاسوسی بازداشت شده، با تایید وزارت خارجه ایالات متحده به ایران سفر کرده بود. سازمان غیرانتفاعی تحت ریاست او ۷۳۰ هزار دلار از دولت آمریکا برای پیش بردن پروژه‌هایش در خاورمیانه پول گرفته است.

♦️آنچه گزارش استار را قابل تامل می کند، موضع چند هفته قبل وزارت خارجه لبنان است که اعلام کرد قرار است نزار زکا آزاد شود. همچنین ماجد دیماشکیه وکیل نزار زکا اخیرا به آسوشیتدپرس گفت پس از تلاش‌های دولت لبنان، نزار زاکا بزودی آزاد می‌شود.

🔹آقای ظریف پیش از این در دیدار با مقامات لبنانی به درستی گفته بود “نزار زکا دارای گرین کارت آمریکا است. آنچه اتفاق افتاده، مشکلی بین ایران و لبنان نیست؛ اقدامات خلاف قانونی زکا از دید قوه قضاییه و مشکلی بین آمریکا و ایران است”.

جزئیات صورتحساب مشمولان سهام عدالت در گفتگوی خبری
دنبال کنید

♦️با این اوصاف، چرا جاسوس بزرگ آمریکا -که صرفا تابعیت لبنانی دارد اما مهره سازمان سیا می باشد- باید به شکل یکطرفه آزاد شود؟ چرا وزارت خارجه به جای اهتمام به آزادی اسدالله اسدی (دبیر سوم سفارت ایران در اتریش) که قریب ۱۲ ماه است از سوی اروپایی ها به گروگان گرفته شده، مشکلات جاسوسان آمریکایی نظیر جیسون رضائیان و نزار زکا و …. را پیگیری می کند؟! جیسون رضائیان در دولت اوباما و با پیگیری دولت، به شکل یکطرفه آزاد شد.

🔹اصلا این همه جاسوس (از جیسون رضائیان و نزار زکا گرفته تا باقر و سیامک نمازی، کاووس سید امامی، دری اصفهانی و …) در کنار دست برخی مدیران ارشد چه می کرده اند؟ و چه اصراری هست با آزادی جاسوسان آمریکایی، چنین القا می شود که خیانت و جنایت جاسوسی علیه کشورمان کم هزینه یا بی هزینه است؟

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi