جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کانال SPV اسم رمز چیست؟

  ✍️آقای عراقچی معاون وزیر خارجه پس از دیدار با آمانو گفت “همه کشورهای اروپایی امیدوارند که ساز و کار SPV تشکیل شود و قرار است این ساز و کار طی یکی دو روز آینده اعلام شود”. “همه کشورهای اروپایی”، دقیقا یعنی چه؟! 🔹اکنون دست کم در ظاهر، اروپایی ها در دو نقش بازی می

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46485
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

کرونا :

کانال SPV اسم رمز چیست؟

 

✍️آقای عراقچی معاون وزیر خارجه پس از دیدار با آمانو گفت “همه کشورهای اروپایی امیدوارند که ساز و کار SPV تشکیل شود و قرار است این ساز و کار طی یکی دو روز آینده اعلام شود”. “همه کشورهای اروپایی”، دقیقا یعنی چه؟!

🔹اکنون دست کم در ظاهر، اروپایی ها در دو نقش بازی می کنند؛ سه طرف اروپایی برجام که مثلا دنبال راه اندازی کانال مبادلات مالی با ایران هستند، و محور ورشو که علنا خصومت می ورزند. اروپا به یک معنا، نقش آدم های دو شخصیتی را بازی می کند، هر چند که یک شخصیت بیشتر ندارد. آنها در کنار نقش آفرینی در سناریوی #مرد_دیوانه ترامپ، خودشان هم برای بازی “پلیس خوب/ پلیس بد” تقسیم کار کرده اند.

♦️اروپا نقش آدم های چند شخصیتی را بازی می کند و حال آن که فرانسه و انگلیس و آلمان، اگر از لهستان و آلبانی و هلند و دانمارک بدتر نباشند، بهتر نیستند.

🔹واقعیت این است که اتحادیه اروپا و سه کشور امضا کننده برجام در ۹ ماه گذشته کمترین پایبندی تعهدات برجامی نشان نداده و فقط از ایران خواسته اند به تعهداتش ادامه دهد! اکنون نیز به جای ایستادن پای تعهد تعلیق تحریم های مالی و بانکی و نفتی، #وعده راه اندازی کانال ویژه برای مبادله غذا و دارو در مقابل پول (آن هم بدون خرید نفت) را می دهند.

♦️اروپایی ها البته همین وعده و اقدام نمادین را هم به گروگان گرفته اند. درست مثل این که شما پول یک خودرو را بپردازید اما فروشنده، بعد از مدت ها پشت هم اندازی بگوید قول می دهم یک دوچرخه قراضه به شما بدهم، مشروط بر این که پیشاپیش پول یک خودرو دیگر را نقد بپردازید!

چرا حصر سران فتنه باید ابدی باشد؟!!
دنبال کنید

🔹انگلیسی ها به قول آقای ظریف نگذاشتند ایران یک حساب بانکی در لندن باز کند. حتی به بیماری که باید در لندن معالجه شود، ویزا نمی دهند. آلمانی ها نیز از دادن یک باک بنزین به هواپیمای ظریف دریغ کردند و پس از توهین به وی، ارتش آلمان بنزین داد. بدعهدی پیاپی فرانسوی ها و میزبانی سازمان های تروریستی هم که اظهر من الشمس است.

♦️داستان چیست؟ رادیو فرانسه دیروز از قول یک مشاور پارلمانی اروپا گفت: “امیدی به عملی شدن ‌SPV نیست. اتحادیه اروپا در حرف و مواضع سیاسی حامی ایران است اما تاکنون در این زمینه دستاورد عملیاتی نداشته است. هیچ اتفاق تازه‌ای رخ نداده است. کانالی که قرار است برقرار شود، صرفا برای انتقال کمک‌های بشردوستانه (!) و مواد غذایی و دارویی است. کانال در هر سطحی راه‌اندازی شود، بعید است شرکت‌های تجاری اروپایی از ترس تحریم‌ها بخواهند با این کانال همکاری داشته باشند”.

🔹ارگان گروهک ملی مذهبی (مقیم فرانسه) نیز به نقل از منابع مطلع در اتحادیه اروپا می نویسد:

🔻”همزمان با ثبت SPV ، جمع‌بندی شورای اروپا در مورد مسائل مرتبط با ایران به تصویب خواهد رسید. بنا بر پیش‌نویس این جمع‌بندی که قرار است در قالب بیانیه‌ای تصویب شود، درباره نقش ایران در منطقه و برنامه موشکی اش ابراز نگرانی شده است.

🔻این جمع‌بندی به اصلاحات مورد نیاز در زمینه تعهدات ایران بر مبنای اف‌ای‌تی‌اف اشاره دارد. شورای اروپا درباره نقش ایران در تنش‌های منطقه‌ای و به طور مشخص، نقش‌آفرینی نظامی ایران در سوریه ابراز نگرانی جدی کرده است.

🔻نگرانی شدیدتر شورا در زمینه فعالیت‌های ایران برای توسعه برنامه موشک‌های بالستیک است. این نهاد از ایران می‌خواهد از این فعالیت‌ها مخصوصا پرتاب موشک‌های بالستیک دست بکشد. شورا همچنین درباره وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی جدی کرده است.

هیچ چیز نمی تواند مرجع فتنه 1388 را تغییر دهد
دنبال کنید

🔻این بیانیه‌ قرار بود هفته گذشته در جلسه وزیران خارجه اتحادیه اروپا به تصویب برسد. اما به دلیل ثبت نشدن اس‌پی‌وی به تاخیر افتاد”.

🔹عایدی SPV در یک کلام، “تحقیقا هیچ” است اما قرار است نقش کرم سر قلاب را برای نقشه و بیانیه طلبکارانه اروپا ایفا کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi