جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خودکشی یا لر کشی / خودی ها چه کسانی هستند!

بازار سیاست همیشه داغ است همانند بازار ارز گهی بالا و گهی پایین… اما خوشا آن ارزی که در این بالا و پایین ها ارزشش را از کف ندهد. سالهاست ما لر زبانان آوازه و تلاش مرحوم استاد بهمن بیگی را ارج می نهیم! استادی که لرها همه مدیون تلاش او در آموزش عشایر هستیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 45945
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

کرونا :

خودکشی یا لر کشی / خودی ها چه کسانی هستند!

بازار سیاست همیشه داغ است همانند بازار ارز گهی بالا و گهی پایین…
اما خوشا آن ارزی که در این بالا و پایین ها ارزشش را از کف ندهد.

سالهاست ما لر زبانان آوازه و تلاش مرحوم استاد بهمن بیگی را ارج می نهیم! استادی که لرها همه مدیون تلاش او در آموزش عشایر هستیم.
شاید امروز اگر به نوعی گفته باشیم بهمن بیگی های خود تری داریم که در همین استان چهار فصل دیده به جهان گشوده باشد ، بیراه نگفته ایم .

ما لرها آدمهای ساده ، مهمان نواز و عجولی هستیم!
گاه از خودی به خودی می نالیم!
گاه از خودی به نا خودی می‌نالیم!
گاه از نا خودی به خودی می نالیم!

خودی ها چه کسانی هستند! نخبه های سیاسی و علمی که حرفی برای گفتن دارند! و نام و نشان استان کهگیلویه و بویراحمد را زیبنده هر مجلسی و بر زبان و کلامشان مهتر و بالا تر از هر محفلی و دیاری می دانند !
نا خودی همان کسانی هستند که شاید از دور برای ما قابل احترام تر و حلاجی تر باشند، غریبه های که در شهرهای دیگر و پایتخت هستند و لر زبان هم نیستند.

آیا ما لرها چند ژنرال سیاسی داریم!
آیا ما لرها چند خودی در‌ پایتخت داریم!

کسانی که اگر کسی به ما گفت شما لرها در مدیریت کشور چه کسانی را دارید؟ و یا برای مناظره با یک نا خودی در تهران معرفی کنید ، بتوانیم با افتخار نام ببریم!

هم از اصلاح طلب و هم از اصول گرا و دیگر جریان ها ما کسانی را داریم که بدون شک نامی در خور استانمان دارند.
اما آیا ما چقدر ، توانسته ایم نخبه پروری و یا بقولی مواظبت از نام و نشان این نخبه های سیاسی و علمی کنیم!
اگر آنها وظایفی دارند ، قطعا ماهم در قبال آنها وظایفی داریم.

آیا در همین دوره دکتر غلامرضا تاج گردون و یا دکتر محمد علی وکیلی چگونه تراکنش و پتانسلی داشته اند؟

 

وقتی محمدعلی وکیلی در پایتخت ایران بحث لر هراسی را پیش کشید! شاید برخی از اتاق های فکر که عملا شمشیر را علیه لرها از رو کشیده بودند، و فرزندان این استان را متهم به سوء مدیریت و یا… میکردند!

شاخص های اصلاح طلبی و اصولگرائی / وجوه افتراق آن با هم
دنبال کنید

وقتی برای اولین بار یک لر زبان سکان دار شهرداری پایتخت ایران شد، میشد صحبتها و حرفهای لر ستیز برخی محافل رسانه ای که متصل به جریاناتی بودند را دید و شنید!

آیا وقتی بحث بازنشستگی شهردار را پیش کشیدند، چه کسی بود که بحث استفساریه را برای رای گیری نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس ارجاع داد، تا آخرین تیر در ترکش را هم شلیک کرده باشد!

بودن شک با حمایت دکتر وکیلی ها فرزندان لر زبانی ازجمله دکتر شجاع پوریان (معاونت فرهنگی شهرداری تهران) و مهندس غریب پور ( مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی) ، مهندس موسوی (مدیر عامل حفاری ایران)، مهندس دلاویز (مدیر عامل شرکت گاز ایران )مهندس شهریور(فرماندار شمیرانات) ، و…. خیلی از برادرانی که اکنون در کشور در جایگاهی هستند و افتخار همه ما لر زبانان .

 

وقتی در جشنواره بلوط (قوم بزرگ لر) دکتر #وکیلی آن سخنرانی غرور آفرین را ارائه کردند که ما لرها هرگز علیه ایران شمشیر نکشیده ایم، ما لرها هرگز پشت به میهن نکرده ایم! ایران خانه ماست و… برخی از روشنفکران که گاهی کتبا و شفاها بر علیه لر هم می نوشتند و هم سخن میگفتند! متوسل به اتاق های فکر شدند! و شاید حمله به وکیلی و وکیلی ها بهترین فکر باشد! و چه حربه ای بهتر از این که خودی را رو در روی خودی قرار دهند!

در همین حوالی روزهای آذرماه ۹۷ کسانی که از حمایت همین وکیلی و وکیلی ها به پایتخت هجرت کردند و جایی را برای خود و در حد خود دست و پا کردند علیه وکیلی قلم برداشتند و شروع به نوشتن کردند!

اینجاست که باید گفت : علیه وکیلی و وکیلی ها نوشتن چه دردی را دوا میکند!

و اقرب ال موارد که دکتر وکیلی در حوزه استحفاظی استانمان نماینده مردم استان نیست ، ولا کن جزء معدود نمایندگان تهران که درب دفتر ایشان همیشه در ایام هفته به جز روزهای تعطیل باز است.

حذف ظریف؛ ناهماهنگی یا سناریو؟!
دنبال کنید

باید گفت وکیلی در هیئت مطبوعات بدون هیچ چشم داشتی فرزندان لر را مورد حمایت برای هر صدور پروانه و مجوز انتشار نشریه قرار می داد.
آیا رسالت این فرد گرچه سالها برای ادامه تحصیل دور از استان و دیار خود بوده ،چیزی به جز اعانت و دستگیری برادران لر زبان خود بوده!؟

به باور بعضی ها در بهارستان شاید وکیلی و تاج گردون ها اگر لر نبودند الان در مسند قدرت وزارت (وزیر)بودند!

اما آیا برعلیه نخبه های خودی شب نامه و توییت زدند مخاطب ما را بیشتر میکند یا خودکشی و خودزنی لر ها را….

به گمانم هر فرزند غیرتمند لر دوست دارد نماینده و یا مسئولی قدرتمند و نخبه ای در سطح کلان مدیریت کشور داشته باشد!
و اگر هر قوم و یا حتی احزابی در مسند قدرت هستند بدون شک اولین رمز موفقیت آنها اتحاد است.

وقتی دکتر وکیلی در بهارستان برای اولین بار کسی از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان هیئت رئیسه مجلس در سه دوره متوالی با رای بالا انتخاب میشود، این یعنی میتوان لر بود و پیروز بود! ولی آیا این ضرری به استان ما می زند؟!آیا تخریب وکیلی سودی برای ما و استان ما دارد؟!

از دیدگاه حقیر هر فردی از فرزندان لر ،
که در میان اینهمه ژنرال در پایتخت ، سکان دار و یا حرفی برای گفتن داشته باشد باعث خوشحالی است ‌ بدون شک اگر کسی ناراحت شود او از جلگه اصالت و غیرت لر به دور است..

سپاس و ستایش مر خدای را جل و جلاله که آثار قدرت او بر چهره روز روشن، تابان است و انوار حکمت او در دل شب تار، درفشان. آفریدگاری که خویشتن را به ما شناساند و درهای علم را بر ما گشود و عمری و فرصتی عطا فرمود تا بدان، بنده ضعیف خویش را در طریق علم و معرفت بیازماید. و حق و حقیقت را همانند ظلم به یک بنده فریاد بزنیم ، که باشد ما بی نیاز زهر کسی ، جز همان خدای هرکسی سخن به پایان میبرم.

به قلم:
اسماعیل رضازاده
۱۲/آذر/۹۷

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi