پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

فهرست برخی خسارت ها لا به لای سخنان روحانی

✍️ آقای روحانی امروز در مجلس گفت”متاسفانه از تورم تک رقمی عبور کردیم” اما نگفت که تورم در برخی اقلام از ۵۰ تا ۱۵۰ و ۲۰۰ درصد است. هنر دولت، ایجاد رکود و تورم با هم و افزایش سه برابری نقدینگی بدون کار مولد و عمرانی بود. اینها همه حاصل تخلیه حباب توهمی برجام و اعتماد بلاوجه به آمریکا و اروپاست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 45224
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

کرونا :

فهرست برخی خسارت ها لا به لای سخنان روحانی

 

✍️ آقای روحانی امروز در مجلس گفت”متاسفانه از تورم تک رقمی عبور کردیم” اما نگفت که تورم در برخی اقلام از ۵۰ تا ۱۵۰ و ۲۰۰ درصد است. هنر دولت، ایجاد رکود و تورم با هم و افزایش سه برابری نقدینگی بدون کار مولد و عمرانی بود. اینها همه حاصل تخلیه حباب توهمی برجام و اعتماد بلاوجه به آمریکا و اروپاست.

🔹رروحانی گفت “اگر مشکل مسکن حل شود، ایران یکی از ارزان ترین کشورهای جهان است”. بی تردید همین گونه است. اما او توضیح نمی دهد با وجود ظرفیت حل مشکل مسکن، چرا این مشکل نه تنها حل نشد بلکه شدت یافت؟ سخن روحانی، حکم علیه خویش و وزیر بی کفایتی به نام عباس آخوندی است.

♦️بخش مسکن این ظرفیت را داشته که صدها هزار شغل ایجاد کند، چرخ ۲۰۰ شاخه تولیدی و صنعتی را بچرخاند، نقدینگی سرگردان را در خدمت تولید قرار دهد، تحریم ها را عقیم کند، و موجب رونق اقتصای در کنار رفع مشکل مردم شود. اما نگاه لیبرال زده وزیر مستعفی، این فرصت بزرگ را تبدیل به خسارت کرد.

🔹اظهارات روحانی داغ دل مردم را تازه می کند. او چرا پنج سال، کسی را بر وزارت راه و شهرسازی گماشت که دو دهه قبل بی کفایتی خود را به اثبات رسانده بود؟! چرا حتی یک نمونه از مسکن ادعایی موسوم به #مسکن_اجتماعی ساخته و نمایش داده نشد؟ چرا فقط امسال شاهد حداقل تورم ۸۲ درصدی در این بخش بودیم؟

♦️روحانی می گوید “از کاندیداهای وزارت پرسیدم روزی چند ساعت کار می کنید؟ حداقل باید ۱۴ ساعت کار کنید، با ۷-۸ ساعت نمی توان مشکلی حل کرد”. حرف خوبی است اما همین چند وقت قبل بود که عبدالله ناصری (مشاور خاتمی) تصریح کرد “روحانی در مقایسه با رؤسای جمهور قبل، وقت برای دولت نمی‌گذارد. او از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۹ سر کار است! دوستان روحانی اعتراض دارند”.

ائتلاف حاکم بر دولت و مجلس؛ مقاومت محافظه‌کارانه مقابل تغییر
دنبال کنید

🔹ناصری مشاور خاتمی: “ناطق نوری در همین زمینه به روحانی اعتراض کرده و گفته؛ من که الان فقط یک حوزه علمیه در لواسان دارم از ساعت ۶:۳۰ صبح آنجا حاضر می‌شوم و شما باید کمی زودتر بروید و به سخن وزرایتان گوش کنید”.

♦️روحانی گفت: “فکر نکنیم رشد نقدینگی امروز از آسمان نازل شده، این مشکل همیشه بوده است”. نقدینگی در آغاز دولت یازدهم ۴۳۰ هزار میلیارد تومان بود اما با پنج سال سوء مدیریت، از ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت. عجیب اینکه ادعا می شد مسکن مهر راباید متوقف کرد، چون موجب ۴۰ هزارمیلیارد نقدینگی می شود! با ۴۰ هزار میلیارد دو میلیون خانه ساخته شد و با نقدینگی ۱۶۰۰ هزار میلیاردی، فقظ تورم را از ۸ درصد ادعایی به بالای پنجاه درصد رساندند

🔹روحانی گفت: “ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار عده‌ای گذاشتیم برخی سواستفاده کردند. در جامعه ما عده‌ای، آدم سالم را فاسد می‌کنند”. رانت ۱۸میلیارد دلاری (۱۵۰هزار میلیارد تومانی) را چه کسی جز دولت ایجاد کرد؟ چرا درباره معاملات و مالیات، سامانه های شفافیت ساز راه نینداختید تا رانت و احتکار تولید نشود؟! منافع چه کسانی از این عدم شفافیت و مسئولیت گریزی تامین شد؟

♦️آقای روحانی امروز یک حرف حساب را البته با با چند سال تاخیر گفت و جزو فهرست خسارت های حاصله در دولت ایشان است: “آمریکا به ما #خیانت کرد و نشان داد که با دولت ایران مخالف نیست با ایران مخالف است”. اکنون سوال مهم این است؛ آیا روحانی می تواند خطا ها و خسارت های خود را بدون اصلاح مسیر و بازگشت به گفتمان انقلاب جبران کند؟

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi